Audi A1

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 sep 2010, 14:40 0 x

Hallo allen,

Vrijdag kwam ik langs een Audidealer (zit op een z.g. A-lokatie langs de A12 bij Duiven) en zag de A1 op een verhoging staan.
Ben de snelweg afgegaan en naar de dealer gereden. Vervolgens aan de verkopen gevraagd of ik in de A1 mocht (waren net afgeladen en neergezet) en dat was geen probleem.
Er even ingezeten en van binnen en buiten goed bekeken.
Zag er wel leuk uit, van binnen heel mooi afgewerkt (goede materialen) maar oogt naar mijn persoonlijke mening teveel als een "gewone" kleine auto (beetje peugeotachtig).

Ik moet stellen dat ik de vanafprijs (€ 17.500) en dan ook nog zonder airco te hoog vindt voor deze Audi en het lijkt mij dat hier (m.b.t. de prijs) dezelfde fout wordt gemaakt als bij de introductie van de A2 (met dit verschil dat de A2 toen ook heel duur was maar dan wel van allerlei opties was voorzien).

Volgende stap is een ritje ermee maken. (ik zal overigens mijn A2 er niet voor gaan inruilen)!!

Theo
A2ColourStorm

07 sep 2010, 15:35 0 x

Ik ben het met je eens, Theo. De A1 is een leuke kwaliteitsauto, maar qua uiterlijk niet heel erg onderscheidend (op het eerste gezicht). Wel flink aan de prijs!
Toch denk ik dat Audi er redelijk succes mee gaat maken. Tegenwoordig is er een grote groep mensen die waarde hechten aan een A-merk als Audi en daar toch de nodige euro's voor neertellen. En ik denk dat hij het in de lease ook goed zal doen; Audi heeft vaak sterke leaseprijzen (waarin de afschrijving een belangrijke rol speelt).
We zullen zien, of we de A1 veel zullen zien ... :D

Wim
j.hoeben1

07 sep 2010, 20:33 0 x

Ook ik ben vandaag bij de dealer geweest voor mijn A2. Daar stond hij dan de A1, zelfs 2 stuks. Ik schrok mij het apelazarus van die prijs. De uitvoeringen die er stonden kwamen alle 2 op een kleine €30.000. Ik kan ook niet zeggen dat ik hem mooi vind. Zoals Theo zegt Peugeotlook kan ik volledig in mee gaan. Hij heeft wel wat weg van een Peugeot 2007. De afwerking is wel echt Audi. Mijn gevoel zegt dat hij niet aan zal slaan. Ik zal hem nooit kopen, A merk of niet. Is in mijn ogen vééééééééééél te duur voor wat je ziet.

Gr. Sjors
jmkoole

07 sep 2010, 22:13 0 x

Tja, wat is te duur... M'n A2 1.2 TDI met alle opties kostte in 2001 ook al zo'n 30.000 euro.
En die werd toen ook verkocht. Bovendien als je van je baas een auto mag leasen, dan merk je weinig van die hoge prijs... :D
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
j.hoeben1

08 sep 2010, 08:29 0 x

[quote="jmkoole"]Tja, wat is te duur... M'n A2 1.2 TDI met alle opties kostte in 2001 ook al zo'n 30.000 euro.
En die werd toen ook verkocht. Bovendien als je van je baas een auto mag leasen, dan merk je weinig van die hoge prijs... :D [/quote]

Beste jmkoole,
Wat ik bedoel is dat hij wel verkocht gaat worden maar die aantallen wat men verwacht denk ik niet. Met de A2 zijn ze ook gestopt omdat hij voor het oog te duur was en ik dacht in Nederland zijn er destijds maar zo'n 3000 van verkocht. Dat zijn geen aantallen. Jouw A2 1.2 TDI praat je misschien over een paar honderd. Dan was destijds de A2 wat de techniek en innovatie betreft zijn medestanders ver vooruit en dat is deze A1 volgens mij niet. Wat het leasen betreft weet ik het ook zo net nog niet. Voor dat geld heb je ook al een keurige A3. En ook de leasers kijken naar de bijtelling! Ik ben benieuwd.

Gr. Sjors
Peter

08 sep 2010, 10:11 0 x

Ik gok dat de A1 erg populair gaat worden op lease-markt, door de hoge restwaarde verwachting zal de leaseprijs meevallen.
Thck

08 sep 2010, 17:57 0 x

Ben het in deze niet met Peter eens, ik denk dat hij te klein is voor de lease en daar komt nog eens bij dat er in dit segment heel veel keus is voorveel minder bijtelling!!!

Theo
Plaats reactie