Hallo allemaal.
Ik heb even een vraagje.
Heb thuis een audi a2 1.4Tdi staan.
Ik vind dat de koppeling wat laat pakt dus ik ben even gaan kijken hoe dat nou zit.
Volgens mij werkt de koppeling van de auto hydraulisch ik heb de leiding vanaf de koppeling gevolgd, deze loopt achter naar t schutbord en gaat dan in een bocht en verdwijnt achter t schutbord. Onder de hoofdremcilinder ongeveer.
Nou is de vraag, Hoe kom ik nou bij die clinder en het olie reservoir voor de koppeling?
Moet ik dan onder bij de pedalen de boel los halen of onder de kap?
De auto heeft nu 136000 km gelopen en ik ben bang dat mischien de koppeling wat versleten begint te raken.
Koppelingscilinder.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als je het mij vraagt pakken ze allemaal laat op. Ik heb een hele tijd moeten wennen aan de koppeling, dacht ook dat hij op was, blijkt echter niet het geval. er staat inmiddels 153.000 op de teller met de eerste koppelingsplaten.
- VerA2
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
- Locatie: Gemert-Bakel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De cilinder kun je meestal op de bak zien zitten en die zie je als je de motorkap verwijdert. Het hydraulisch reservoir voor de koppeling is meestal een aftakking van het remvloeistof reservoir. Dus één reservoir voor beide toepassingen.