Koude motor houdt in (1.4 TDI)
Ik blijf het maar een vaag verhaal vinden.
Wat natuurijk nog kan is dat je opvoerpomp of verstuivers vervuilt zijn.
Waar tank je de auto? Bij zo goedkoop tankstation of bij de shell?
Je kunt eens wat verstuiverreiniger toevoegen aan je brandstof.
Wat ook kan is dat de ontluchting van de tank verstopt zit.
Maar omdat je nu zegt dat er de laaste keer een foutcode verscheen kan het ook zijn dat een van de verstuivers niet correct werkt, of dat er ergens sluiting is oid omdat de abs lamp begon te branden. :?
Kortom het kan aan zoveel dingen liggen.
Wat natuurijk nog kan is dat je opvoerpomp of verstuivers vervuilt zijn.
Waar tank je de auto? Bij zo goedkoop tankstation of bij de shell?
Je kunt eens wat verstuiverreiniger toevoegen aan je brandstof.
Wat ook kan is dat de ontluchting van de tank verstopt zit.
Maar omdat je nu zegt dat er de laaste keer een foutcode verscheen kan het ook zijn dat een van de verstuivers niet correct werkt, of dat er ergens sluiting is oid omdat de abs lamp begon te branden. :?
Kortom het kan aan zoveel dingen liggen.
- VerA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hmm, bij onze A2 (1.4 benzine) hadden we ook een probleempje waarbij niet alleen het motormanagement, EPC lampje en uitroepteken verscheen maar ook het ABS lampje. Die laatste gaf de code : fout in geheugen DTC. (digital throttle control). Ik verwacht dus dat dat ook de reden is dat ook hier het ABS lampje aanging.
Een keer uitlezen en eventueel een log maken tijdens een proefrit zou hier uitkomst kunnen bieden en persoonlijk zie ik dat ook liever gebeuren dan domweg componenten verwisselen tot hij weer normaal functioneerd.
Mogelijk heeft dit alles te maken met een vervuiling door de EGR regeling en te veel korte stukken rijden mischien in combinatie met een iets mindere kwaliteit brandstof.
Aandachtsgebieden kunnen zijn: LMM en (ik weet nog niet zoveel van de A2 diesels af) regelklep voor de turbodruk/variabele turbo of de variabele turbo zelf en (als die gebruikt wordt) de afstelling van de dieselpomp. Zoals reeds tussen haakjes opgemerkt, ben ik vrij nieuw met de A2 en helemaal wat betreft de gebruikte dieselmotoren dus ik kan zo niet zeggen of er bv een variabele turbo gebruikt wordt.
Succes, Joop.
Een keer uitlezen en eventueel een log maken tijdens een proefrit zou hier uitkomst kunnen bieden en persoonlijk zie ik dat ook liever gebeuren dan domweg componenten verwisselen tot hij weer normaal functioneerd.
Mogelijk heeft dit alles te maken met een vervuiling door de EGR regeling en te veel korte stukken rijden mischien in combinatie met een iets mindere kwaliteit brandstof.
Aandachtsgebieden kunnen zijn: LMM en (ik weet nog niet zoveel van de A2 diesels af) regelklep voor de turbodruk/variabele turbo of de variabele turbo zelf en (als die gebruikt wordt) de afstelling van de dieselpomp. Zoals reeds tussen haakjes opgemerkt, ben ik vrij nieuw met de A2 en helemaal wat betreft de gebruikte dieselmotoren dus ik kan zo niet zeggen of er bv een variabele turbo gebruikt wordt.
Succes, Joop.
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Wanneer deze auto uitgelezen is (waarschijnlijk bij de dealer??) geeft deze dan en storing aan? In ieder geval, wanneer de motor ook schokt en de abs/esp lampjes gaan branden, vervang de kabelboom van de verstuivers maar. Ook staat er soms een foutmelding in tijdens uitlezen dat er een verstuiver niet goed functioneert.
Jos.
Jos.
JBAutoservice BV
Hallo Mark,
Ik ben geen monteur, maar ik herinnerde mij iets gelezen te hebben over de zelfde
soort klachten op de Engelse site. Vooral ene Spike en Skipton 01 weten er aardig wat van af.
Deze link behandelt ook inhoudings problemen en misschien heb je daar al gekeken, maar
toch: http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... tor+wiring
Wie weet vind je er aanknopingspunten.
Succes ermee, Gompie
Edit, ik zie dat Jos tegelijkertijd het over de kabelboom van de verstuivers had, dat staat ook in de link
Ik ben geen monteur, maar ik herinnerde mij iets gelezen te hebben over de zelfde
soort klachten op de Engelse site. Vooral ene Spike en Skipton 01 weten er aardig wat van af.
Deze link behandelt ook inhoudings problemen en misschien heb je daar al gekeken, maar
toch: http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... tor+wiring
Wie weet vind je er aanknopingspunten.
Succes ermee, Gompie
Edit, ik zie dat Jos tegelijkertijd het over de kabelboom van de verstuivers had, dat staat ook in de link