ratel/rammel tijdens gas geven stilstand

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
sanders

12 okt 2010, 14:22 0 x

hallo mede forum leden,

heb al enige tijd last van een inmiddels irriterende ratel/rammel linksvoor/ midden als je gas geeft bij stilstand en bij het wegrijden met de auto. heb de hele bodem al onderzocht op loszittende kappen of leidingen die ergens tegen aan liggen te rammelen. het fenomeen doet zich voor tijdens rustig gas geven als je stil staat of als je wegrijd of in de file als je optrekt. heb de kat er al onderuit gehaalt en nagekeken op het los zitten van het porselein maar dat was niet het geval. ondertussen al tig keren auto op de brug gehad bodem helemaal bekeken en niets kunnen vinden. misschien dat jullie nog andere ideen hebben die ik nog kan gaan onderzoeken laat me dat graag weten.

gr sander
pionok

12 okt 2010, 16:07 0 x

wieldoppen?
afdekdop van je velgen?
deksel van de luikjes onder je voeten voor je voorstoel?
raammechaniek?
ergens los gereedschap?

lastig maar kan je irritatie begrijpen.
sanders

12 okt 2010, 16:16 0 x

nee dat allemaal niet. lijkt richting versnellingsbak te komen. verder geen problemen met schakelen.
Romulus

12 okt 2010, 17:09 0 x

Geen losse motorsteun? Was er bij de TDI niet een of ander hitteschild achter de turbo dat enorm kon resoneren?
sanders

12 okt 2010, 18:29 0 x

hitteschilden zitten allemaal vast en degene die een beetje los zaten voornamelijk aande achterkant zijn vastgezet. motor steunen ook bekeken zijn op het oog goed.
Rens 79

07 nov 2010, 00:55 0 x

Hallo Sanders,
Wilde even weten of je al iets wijzer bent geworden.
Heb zelf 2 topics onder die van jou ook een berichtje geschreven over een rammel onder het dashboard.
Ik hoor werkelijk alles wat er niet hoort te zijn en wordt hier om het zachtjes uit te drukken helemaal gestoord van
Heb ook zoals jij omschrijft precies onder de zelfde omstandigheden dit geluid.
Vandaag heb ik wat beter geluisterd waar het geluid bij mij vandaan kon komen.
Stationair draaiende motor met het hoofd in de voetenruimte lijkt het wel of iets tegen het
schutboard resoneerd.
Vandaag even langs geweest bij de Bosch garage (de verkoper/eigenaar hoorde het nu ook)met een afspraak om van de week met een monteur even op de brug te kijken,om het geluid te lokaliseren
Wat ik in mijn eigen topic al aan kaarte is het zeer waarschijnlijk dat er een 1 of andere leiding zo dicht langs het schutboard loopt dat het hier tegen resoneerd.
Als ik van de week ben langs geweest laat ik de uitkomst hier wel even weten.

Grt Rens
sanders

07 nov 2010, 16:44 0 x

hallo rens,

nee heb het geluid nog niet gelokaliseerd, dacht eerst dat misschien de kat kon zijn dus die eronder weg gehaald en leeg geslagen maar dat was het ook niet. net wat jij zegt het is iets tegen het schutbord zit te rammelen en voornamelijk met optrekken. ben ook naar garage geweest en wat dacht je niks te horen op dat moment ook een stuk wezen rijden met de monteur maar niks hoor, dus hoop dat ze bij wel wat kunnen vinden wat ligt te rammelen.en inderdaad wordt er helemaal gek van en voornamelijk dat ik niet kan vinden wat er rammelt.

gr sander
friese hengst

07 nov 2010, 21:06 0 x

misschien is het je moter kap.
als je die er af haalt en de pennen even in dik vet zet , is het misschien opgelost.
ik had namelijk ook last van een rammel , en na veel zoeken was dit het.
Rens 79

13 nov 2010, 00:25 0 x

[quote="sanders"]hallo rens,

nee heb het geluid nog niet gelokaliseerd, dacht eerst dat misschien de kat kon zijn dus die eronder weg gehaald en leeg geslagen maar dat was het ook niet. net wat jij zegt het is iets tegen het schutbord zit te rammelen en voornamelijk met optrekken. ben ook naar garage geweest en wat dacht je niks te horen op dat moment ook een stuk wezen rijden met de monteur maar niks hoor, dus hoop dat ze bij wel wat kunnen vinden wat ligt te rammelen.en inderdaad wordt er helemaal gek van en voornamelijk dat ik niet kan vinden wat er rammelt.

gr sander[/quote]

Hier even een update,voorals nog niets gevonden wat die rammel veroorzaakt.
Tijdens de inspectie,hoorde ik het wel toen ze aan de auto aan het rommelen waren
Er werd gedacht dat ze het gevonden hadden een bundel draden wat langs de onderkant van de wagen schuurde.
Maar een flexibel iets kan volgens mij niet rammelen,maar door tijd gebrek een nieuwe afspraak gemaakt voor 30-11 (wordt dus vervolgd)
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 nov 2010, 18:33 0 x

Hallo Rens !

Heb ook zoiets gehad, ik heb me de pleuris gezocht en toch gevonden, althans het gestommel, rammel bij stationair toerental.
Er loopt een dikke koelwaterslang van beneden de radiator langs de linkse kant van de motor naar boven. Deze slang wordt middels een klem aan de motor vastgehouden. (Linkse kant als je voor de motor staat).
Na een tijdje is deze plastic klem door het schudden van de motor gebroken en kan de rest van de klem tegen het blok tikken.
Klem vervangen, rammelgeluid weg. Simpel, kosten ca. 4 eurotjes. Onderdeel nummer: 8Z0121093C
Mogelijk dat dit ook de oorzaak is van het vervelend geluid.
Succes !
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
Plaats reactie