symbool
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="mchaiba"]Hierbij een voorbeeld zoals op een op A4 wordt aangegeven.[/quote]
Kans op gladheid...
Bij een buitentemperatuur van 5 graden of minder bestaat de kans op een glad wegdek.
Kans op gladheid...
Bij een buitentemperatuur van 5 graden of minder bestaat de kans op een glad wegdek.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Idd beneden de 5 graden een sneeuw/ijskristalletje te zien voor de temp.
En.... als je een tdi hebt werkt de bijverwarmer beneden de 5 graden!!!!
Je moet dan de airco aanzetten & dan gaat er rechts onder de kap iets zoemen.
Dit is de dieselverbrander die je koelvloeistof verwarmt
.
Ik weet niet of de 1.2tdi dit ook heeft, maar de 1.4tdi's wel.
Toen ik mn A2 kocht wist ik niet van de bijverwarmer af. Maar meer dan welkom (de A2 is binnen 5km warm! 8-) )
Vriendelijke groet, Joris
En.... als je een tdi hebt werkt de bijverwarmer beneden de 5 graden!!!!

Toen ik mn A2 kocht wist ik niet van de bijverwarmer af. Maar meer dan welkom (de A2 is binnen 5km warm! 8-) )
Vriendelijke groet, Joris
[quote="joris1980"]als je een tdi hebt werkt de bijverwarmer beneden de 5 graden!!!!
.
[/quote]Dit is in feite een standkachel die je alleen niet rechtstreeks kunt bedienen (of op een klok). Je kunt hem wel achteraf modificeren tot 'echte' standkachel. Dan kun je zelfs in een warme auto stappen voor vertrek.
De nieuwere diesels (vanaf ca. 2003) hebben deze kachel niet, maar in plaats daarvan een elektrische verwarming. Als een van deze codes op de sticker staat voorin het serviceboekje/kofferruimte, kun je nakijken wat er precies in je auto zit. Er zijn verschillende versies ingebouwd, waarbij de 1.2 TDI kennelijk altijd een 900W elektrische bijverwarming heeft.

[/quote]Dit is in feite een standkachel die je alleen niet rechtstreeks kunt bedienen (of op een klok). Je kunt hem wel achteraf modificeren tot 'echte' standkachel. Dan kun je zelfs in een warme auto stappen voor vertrek.
De nieuwere diesels (vanaf ca. 2003) hebben deze kachel niet, maar in plaats daarvan een elektrische verwarming. Als een van deze codes op de sticker staat voorin het serviceboekje/kofferruimte, kun je nakijken wat er precies in je auto zit. Er zijn verschillende versies ingebouwd, waarbij de 1.2 TDI kennelijk altijd een 900W elektrische bijverwarming heeft.