inhouden / stotteren motor bij laag toerental
Hallo allemaal,
wij hebben sinds 2 jaar een A2 1.4 benzine naar grote tevredenheid. Nu is er sinds een week iets aan de hand: bij ca. 2700 toeren houdt de motor iets in / stottert iets. Net of het vermogen wegvalt. Er branden geen lampjes en de garage heeft het storingsgeheugen uitgelezen, niets.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het beste merk je het als je in de 3e of 4e versnelling rijdt en licht gas geeft van zeg maar 2200 naar 3000 toeren. Trap je het gas volledig in, dan heb ik het nog niet gemerkt. Ook als je gewoon rijdt en niet accelereert merk je het.
wij hebben sinds 2 jaar een A2 1.4 benzine naar grote tevredenheid. Nu is er sinds een week iets aan de hand: bij ca. 2700 toeren houdt de motor iets in / stottert iets. Net of het vermogen wegvalt. Er branden geen lampjes en de garage heeft het storingsgeheugen uitgelezen, niets.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het beste merk je het als je in de 3e of 4e versnelling rijdt en licht gas geeft van zeg maar 2200 naar 3000 toeren. Trap je het gas volledig in, dan heb ik het nog niet gemerkt. Ook als je gewoon rijdt en niet accelereert merk je het.
Hoi, bedankt voor de tips. We hebben de bougies gecontroleerd en deze waren wel redelijk zwart. Nu is het de vraag natuurlijk of dit een oorzaak of het gevolg ergens van is. De bougies zijn nl. begin dit jaar vernieuwd, dus dat zou eigenlijk goed moeten zijn?
Bougiekabels en vocht zou nog kunnen, maar het is wel frappant dat hij het in een bepaald toerenbereik doet...
Iemand nog andere ideeën/suggesties?
Groet, Martin
Bougiekabels en vocht zou nog kunnen, maar het is wel frappant dat hij het in een bepaald toerenbereik doet...
Iemand nog andere ideeën/suggesties?
Groet, Martin
- mx-man
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ja bij constant toeren tal, en meestal bij vochtig weer. maar later steeds vaker, boegie kables vervangen... en bij mij ook gelijk de rotor kap gedaan... weet niet of dat ook op de audi zit ...
Thijs
Thijs
Dit kan ook LMM zijn. Dit hadden we tenminste bij een andere auto. Ik weet niet of A2 ook LMM heeft. Heb je ook last van moeilijk starten met koude motor of dat ie weer meteen afslaat?
Als bougiekabels niet goed waren zou ie bij elke toerental niet goed functioneren.
Als bougiekabels niet goed waren zou ie bij elke toerental niet goed functioneren.
Precies, dat was mijn idee ook. Hij doet het in een specifiek toerenbereik. Het maakt niet uit of het bij warme of koude motor is. Ik weet zo niet of deze auto een luchtmassameter heeft. Hij zal toch op de een of andere manier de hoeveelheid lucht moeten meten...