beetje roestig de trommels, ik heb de mijn een likt zwarte verf geven...zijn weer als nieuw!
Menno
vraag: waarschuwingssignaal rem-symbool, maar blokken OK
Update: Vandaag naar het remvloeistof peil gekeken: Was nog tegen het maximum aan.
Wat zou er nog aan de hand kunnen zijn?
- Heb ik niet goed naar de blokken gekeken? Ik heb alleen tussen de spijlen van de velg door gekeken en zag daar (aan de buitenkant dus) blokken die nauwelijks van nieuw te onderscheiden waren. Kan het zijn dat ze aan de binnenkant WEL versleten zijn?
- Stekkertje niet goed / draadje slecht? Zou kunnen maar het signaal komt pas na een tijdje rijden (als ie warm is geworden??)
Wat zou er nog aan de hand kunnen zijn?
- Heb ik niet goed naar de blokken gekeken? Ik heb alleen tussen de spijlen van de velg door gekeken en zag daar (aan de buitenkant dus) blokken die nauwelijks van nieuw te onderscheiden waren. Kan het zijn dat ze aan de binnenkant WEL versleten zijn?
- Stekkertje niet goed / draadje slecht? Zou kunnen maar het signaal komt pas na een tijdje rijden (als ie warm is geworden??)
Ik stel een simpel experiment voor:
Maak het stekkertje van het remblok (dat is LV, binnenste blok dacht ik) los. Wel zorgen dat het niet vrij bungelt en ergens tussen kan komen.
Dan: proefritje en zien of het verschijnsel weer optreedt.
Indien ja -> oorzaak elders zoeken, maar waar...
Indien nee -> remblokjes vervangen. Is een relatief goedkope reparatie.
Verklaring: Het waarschuwingslampje gaat normaal aan als er massacontact ontstaat. Dat is het geval als het remblokje met het contact erin te dun wordt, dan komt er een koperen elementje tegen de remschijf. Dat sluit de stroomkring, waardoor lampje aan. Door lostrekken stekkertje sluit je deze mogelijkheid uit.
Het zou kunnen zijn dat het remblok door warm te worden ook de massa tot stand brengt, dat lijkt me echter vrij onwaarschijnlijk?
Gr. Marc
Maak het stekkertje van het remblok (dat is LV, binnenste blok dacht ik) los. Wel zorgen dat het niet vrij bungelt en ergens tussen kan komen.
Dan: proefritje en zien of het verschijnsel weer optreedt.
Indien ja -> oorzaak elders zoeken, maar waar...
Indien nee -> remblokjes vervangen. Is een relatief goedkope reparatie.
Verklaring: Het waarschuwingslampje gaat normaal aan als er massacontact ontstaat. Dat is het geval als het remblokje met het contact erin te dun wordt, dan komt er een koperen elementje tegen de remschijf. Dat sluit de stroomkring, waardoor lampje aan. Door lostrekken stekkertje sluit je deze mogelijkheid uit.
Het zou kunnen zijn dat het remblok door warm te worden ook de massa tot stand brengt, dat lijkt me echter vrij onwaarschijnlijk?
Gr. Marc