vandaag: lekke band!
Vanochtend naar de auto en ja hoor een lekke band!
Even de compressor op de band aangesloten en met schroef en al naar Profile tyre centre gereden hier in de buurt.
Band van binnenuit geplakt en ik kon weer veilig de weg op!
Die compressor is echt super...alleen de buren vonden dit geluid niet zo prettig om 0.700 s'ochtends
Menno
Even de compressor op de band aangesloten en met schroef en al naar Profile tyre centre gereden hier in de buurt.
Band van binnenuit geplakt en ik kon weer veilig de weg op!
Die compressor is echt super...alleen de buren vonden dit geluid niet zo prettig om 0.700 s'ochtends
Menno
[quote="Menno & Tamara"]Die compressor is echt super...alleen de buren vonden dit geluid niet zo prettig om 0.700 s'ochtends[/quote]Ach, voor een keertje zullen ze dat geluid niet zo erg vinden. Mooi dat je zo snel weer onderweg kon! Dan heeft het ook nog zin om dat ding altijd bij je te hebben...
Ik ben ook maar eens achterin gaan snuffelen wat daar allemaal ligt. Vond ik een fles Tire Mobility System met een houdbaarheid tot 2004. :lol:
Lijkt me niet echt nuttig om daarmee rond te blijven rijden. Een nieuwe fles kost bij de dealer ongeveer 50,- euro. Weet iemand een goedkoper adres?
Lijkt me niet echt nuttig om daarmee rond te blijven rijden. Een nieuwe fles kost bij de dealer ongeveer 50,- euro. Weet iemand een goedkoper adres?
[quote="mvdklip"]Ik ben ook maar eens achterin gaan snuffelen wat daar allemaal ligt. Vond ik een fles Tire Mobility System met een houdbaarheid tot 2004. :lol:
Lijkt me niet echt nuttig om daarmee rond te blijven rijden. Een nieuwe fles kost bij de dealer ongeveer 50,- euro. Weet iemand een goedkoper adres?[/quote]
Voor 50,- euro kun je een prima thuisbrenger kopen (van een Passat 35i, via onderdelenlijn of ebay.de). Daar heb je meer aan dan zo'n fles "Tire Mobility System".
Lijkt me niet echt nuttig om daarmee rond te blijven rijden. Een nieuwe fles kost bij de dealer ongeveer 50,- euro. Weet iemand een goedkoper adres?[/quote]
Voor 50,- euro kun je een prima thuisbrenger kopen (van een Passat 35i, via onderdelenlijn of ebay.de). Daar heb je meer aan dan zo'n fles "Tire Mobility System".
Of doe je auto bij Bosch Car Service in onderhoud. Na een grote beurt krijg je een jaar mobiliteitsgarantie (ik betaal daar geloof ik 30,- per jaar voor). Voor die enkele keer dat ik een band lek rijd, denk ik wel dat ik op die monteur kan wachten...
Goede tip van die Bosch Car Service pechhulp. Helaas heb ik onlangs al ANWB wegenwacht afgesloten voor 95,- euro per jaar. Wel een heel verschil met de 34,95 van Bosch.
hock:
Bedenk me net wel dat dat TMS goedje natuurlijk wel je band permanent ongeschikt voor reparatie maakt. Ofwel heb je een groot gat in je band dan werkt TMS waarschijnlijk helemaal niet zo goed en heb je een klein gaatje, dan kun je gelijk een nieuwe band kopen.
Dan is een thuiskomer een goed alternatief, maar die neemt weer ruimte in de kofferbak die ik eigenlijk niet kan missen. De A2 is onze enige auto en wordt ook gebruikt voor vakanties e.d. Hmmm. :?

Bedenk me net wel dat dat TMS goedje natuurlijk wel je band permanent ongeschikt voor reparatie maakt. Ofwel heb je een groot gat in je band dan werkt TMS waarschijnlijk helemaal niet zo goed en heb je een klein gaatje, dan kun je gelijk een nieuwe band kopen.
Dan is een thuiskomer een goed alternatief, maar die neemt weer ruimte in de kofferbak die ik eigenlijk niet kan missen. De A2 is onze enige auto en wordt ook gebruikt voor vakanties e.d. Hmmm. :?
[quote="mvdklip"]Dan is een thuiskomer een goed alternatief, maar die neemt weer ruimte in de kofferbak die ik eigenlijk niet kan missen. De A2 is onze enige auto en wordt ook gebruikt voor vakanties e.d. Hmmm. :?[/quote]Dat speelt bij ons ook. Ik heb nu zelf zeker 250.000 km gereden in 14 jaar en nog nooit een lekke band gehad. Het zal vast een keer gebeuren, en vast ook op een knap lullig moment. Maar daarvoor ga ik geen thuiskomer meeslepen. Op vakantie gooi ik wel een winterband (of zomerband in de winter) in de aanhanger voor het geval dat. En anders dus wachten op de man van Bosch. Tot nu toe 1x nodig gehad, accu overleden in de Golf. Ze waren er met een kwartier en binnen vijf minuten ook weer weg 8-)
[quote="Romulus"]Of doe je auto bij Bosch Car Service in onderhoud. Na een grote beurt krijg je een jaar mobiliteitsgarantie (ik betaal daar geloof ik 30,- per jaar voor). Voor die enkele keer dat ik een band lek rijd, denk ik wel dat ik op die monteur kan wachten...[/quote]
Ik ben al zo'n 30 jaar getrouwd met de ANWB,maar heb bij de Audi ook de mobiliteitsgarantie
van Bosch en ik moet zeggen dat het goed werkt.
Verleden week een Suzuki gekocht voor mijn zoon,met mobiliteits garantie,en vanmiddag niet starten ff bellen en met 20 minuten waren ze ter plaatsen en gaan met die banaan en dat voor een 30 euro per jaar geweldig
Ik ben al zo'n 30 jaar getrouwd met de ANWB,maar heb bij de Audi ook de mobiliteitsgarantie
van Bosch en ik moet zeggen dat het goed werkt.
Verleden week een Suzuki gekocht voor mijn zoon,met mobiliteits garantie,en vanmiddag niet starten ff bellen en met 20 minuten waren ze ter plaatsen en gaan met die banaan en dat voor een 30 euro per jaar geweldig