Allereerst ook van mij nog een portie 'beste wensen'! Morgen 3-koningen, dan is het over en uit :mrgreen: ).
Vwb de gele lampjes: die van ons had dat ook voor de kerst. Eerst alleen een geel motortje, later vergezeld van een tweede storingslampje. Daarna een weekje kerstreces voor de auto, waarna de dame helemaal niet meer wilde starten.
Ik dacht dat het de accu zou zijn, vanwege de vele korte ritjes bij koude (dus starten, alle verwarmingen aan, stoelverwarming) en vervolgens te kort rijden. Startkabels en accu uit andere auto bleek allemaal niet te helpen. Enfin, auto laten staan en dag later accu (voor de zekerheid opgeladen) weer terug gezet. Contact omgedraaid: broem! Wel met 2 storingslampjes, maar verder reed de wagen prima.
Ik heb de auto toen zelf een paar dagen op langere afstanden gereden, dus goed warmgedraaid. Daarmee blijkbaar de storing verholpen want inmiddels zijn de lampjes weer duurzaam uit.
Ik denk dat het ofwel een licht vervuilde EGR is geweest, ofwel iets in de luchtmassameter of gasklep. Iig is het weg.
Storingen heb ik niet uitgelezen, ik stond op het punt dan nu maar zo'n apparaatje aan te schaffen maar dat is dus nog niet accuut noodzakelijk!
Moraal van dit verhaal: korte ritjes zijn niet optimaal voor een auto, af en toe moet je de bolide eens lekker uitlaten. Dat zal ik dus met enige regelmaat blijven doen.
En die bobines: eentje vervangen, auto heeft nu 46000 op klok. Die bobines is een bekend zwak punt dus ga er maar van uit dat je dat af en toe op de rekening gaat zien. Gelukkig niet al te duur....
Groet, Marc
(die ook eens een renault had die bobines vrat maar dat was een leasebak

)