Kofferspoiler demonteren
-
Hallo iedereen! Ik heb me net aangemeld op dit A2 forum en zal me later uitgebreider voorstellen. Nu een kort vraagje. Ik had graag de kofferklepspoiler gedemonteerd omdat aan de linkerkant onder de spoiler roestwater loopt over het glas en achterklep. Ik vermoed dat de spoiler met 2 schroeven door het glas zit gemonteerd waarbij de schroeven zijn bedekt door de kofferklepbekleding (smalle gestoffeerde stukken langs de achterraam. Die bekleding zit rotsvast en ik heb geen idee hoe deze bekleding er af kan zonder ze stuk te doen. Bedankt voor jullie reactie's.
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik dacht dat het onmogelijk was de spoiler te demonteren.
Lees ook anders dit topic even bij onze oosterburen,
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=35769
Lees ook anders dit topic even bij onze oosterburen,
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=35769
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
De bekleding zit met clipjes vast en die krengen kunnen heel hardnekkig zijn.
De spoiler zelf is niet alleen geschroefd maar ook op het glas gelijmd. Dus na het verwijderen van de bekleding EN de schroeven zal de spoiler er zeker niet afkomen.
Dat er roest onderaan uitkomt duidt op een lekkage ergens aan de bovenkant.
Om dit lek te lokaliseren een 6 mm gaatje aan de onderkant boren en dan met perslucht met weinig druk erin blazen. Dan zou aan de bovenkant althans daar waar het lek is eventueel water uit moeten komen. Bij een eventueel lek kun je dit (laten) afkitten met speciale ruitenkit. Het gaatje kun je met een rubber stopje weer afdichten.
Veel succes
Smarty
De spoiler zelf is niet alleen geschroefd maar ook op het glas gelijmd. Dus na het verwijderen van de bekleding EN de schroeven zal de spoiler er zeker niet afkomen.
Dat er roest onderaan uitkomt duidt op een lekkage ergens aan de bovenkant.
Om dit lek te lokaliseren een 6 mm gaatje aan de onderkant boren en dan met perslucht met weinig druk erin blazen. Dan zou aan de bovenkant althans daar waar het lek is eventueel water uit moeten komen. Bij een eventueel lek kun je dit (laten) afkitten met speciale ruitenkit. Het gaatje kun je met een rubber stopje weer afdichten.
Veel succes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
-
Erg bedankt voor de nuttige tips. Op de Duitse site spreken ze over een 2-tal gaten boren in de onderzijde van de spoiler. Dat wil ik nog verder bekijken alvorens het boormachine in de hand te nemen.