Longlife service
[quote="Thck"]Hallo Sjors, Ik maak morgen even een fotootje van het gaatje en plaats dat even op de site.
V.w.b. de uit te voeren werkzaamheden, deze staan in het serviceplan in het onderhoudsboekje vermeld.
Het is toch echt om de 15.000KM of jaarlijks. (vandaar ook bij 60.000). Mogelijk is door de monteur de vorige keer een verkeerde KM-stand ingetoetst.
Ik zou (indien er geen noemenswaardige problemen zijn die direkt opgelost moeten worden) het oliepeil even controleren en indien nodig op peil brengen en vervolgens gewoon doorrijden tot de 60.000KM en de gemaakte afspraak verzetten!
Theo[/quote]
Hoi Theo,
Volgende maand is het wel precies een jaar geleden dat hij een kleine beurt gehad heeft, en daar komt bij dat hij dan ook gekeurd moet worden. Ik heb toch het gevoel dat nu dat onderhoud niet nodig is en alleen maar goed is voor de garages de kas te spekken! Ik had liever gezien dat hij die beurt kort voor de zomervakantie krijgt want dan moet hij weer een paar duizend km tuffen naar Frankrijk. Maar als voorschrift 15.000km of een jaar is zal ik mij natuurlijk wel aan de voorschriften houden. Met de wagen is verders niets aan de hand, alles werkt naar behoren.
Groet,
Sjors
V.w.b. de uit te voeren werkzaamheden, deze staan in het serviceplan in het onderhoudsboekje vermeld.
Het is toch echt om de 15.000KM of jaarlijks. (vandaar ook bij 60.000). Mogelijk is door de monteur de vorige keer een verkeerde KM-stand ingetoetst.
Ik zou (indien er geen noemenswaardige problemen zijn die direkt opgelost moeten worden) het oliepeil even controleren en indien nodig op peil brengen en vervolgens gewoon doorrijden tot de 60.000KM en de gemaakte afspraak verzetten!
Theo[/quote]
Hoi Theo,
Volgende maand is het wel precies een jaar geleden dat hij een kleine beurt gehad heeft, en daar komt bij dat hij dan ook gekeurd moet worden. Ik heb toch het gevoel dat nu dat onderhoud niet nodig is en alleen maar goed is voor de garages de kas te spekken! Ik had liever gezien dat hij die beurt kort voor de zomervakantie krijgt want dan moet hij weer een paar duizend km tuffen naar Frankrijk. Maar als voorschrift 15.000km of een jaar is zal ik mij natuurlijk wel aan de voorschriften houden. Met de wagen is verders niets aan de hand, alles werkt naar behoren.
Groet,
Sjors
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Indien er dan ook een APK gedaan moet worden dan is het misschien wel verstandig om dit samen te laten doen.
Persoonlijk zou ik dan ervoor keizen om de APK seperaat bij een vakgarage te laten doen (zijn vaak vele malen goedkoper en niet direkt erop uit om defecten te vinden zodat ze kunnen repareren). Vervolgens de grote beurt bij de dealer laten doen.
de kans is n.l. reëel aanwezig dat de dealer zowel bij de beurt als de APK weer zaken nodig vindt om te vervangen die mogelijk niet nodig zijn (zo zijn dealers nu eenmaal).
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf uitmaken en doen wat jou het verstandigst lijkt.
Ik zou er wel even op letten dat de volgende service beurt wel juist ingesteld wordt.
Hierbij ook de beloofde foto van de rechterkoplamp. deze is niet heel erg goed gelukt omdat het stond te regenen en ik buiten stond. Het gaatje zit bovenin de linkerzijkant van de koplamp, indien je met de foto bij je lamp gaat staan dan zie je wel waar precies. Niet meer dan 5mm.
Theo
Persoonlijk zou ik dan ervoor keizen om de APK seperaat bij een vakgarage te laten doen (zijn vaak vele malen goedkoper en niet direkt erop uit om defecten te vinden zodat ze kunnen repareren). Vervolgens de grote beurt bij de dealer laten doen.
de kans is n.l. reëel aanwezig dat de dealer zowel bij de beurt als de APK weer zaken nodig vindt om te vervangen die mogelijk niet nodig zijn (zo zijn dealers nu eenmaal).
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf uitmaken en doen wat jou het verstandigst lijkt.
Ik zou er wel even op letten dat de volgende service beurt wel juist ingesteld wordt.
Hierbij ook de beloofde foto van de rechterkoplamp. deze is niet heel erg goed gelukt omdat het stond te regenen en ik buiten stond. Het gaatje zit bovenin de linkerzijkant van de koplamp, indien je met de foto bij je lamp gaat staan dan zie je wel waar precies. Niet meer dan 5mm.
Theo
Oké Theo,
Ik snap zo van die foto niets (maar dat zal wel aan mij liggen), ik zal hem uitprinten en de komende dagen als het hier ook droog is kijken of ik er uit kom. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Ik had het vanmorgen met mijn broer over die beurt met deze km stand gehad, en hij dacht dat het misschien aan die korte stukjes ligt die wij meestal rijden. Dan geeft hij volgens hem ook eerder aan als hij onderhoud vraagt!
Ik ga eigenlijk nooit meer naar de dealer. Heb dit in het verleden wel een paar keer gedaan maar daar betaal je de hoofdprijs. Ik heb ook het gevoel dat ze daar ook niet zo veel meer van de A2 weten als waar ik nu kom. Ik ga bij ons naar de dorps garage. Zij gebruiken op mijn verzoek wel altijd originele onderdelen als het nodig is en ben over deze jongens goed tevreden.
Groet, Sjors
Ik snap zo van die foto niets (maar dat zal wel aan mij liggen), ik zal hem uitprinten en de komende dagen als het hier ook droog is kijken of ik er uit kom. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Ik had het vanmorgen met mijn broer over die beurt met deze km stand gehad, en hij dacht dat het misschien aan die korte stukjes ligt die wij meestal rijden. Dan geeft hij volgens hem ook eerder aan als hij onderhoud vraagt!
Ik ga eigenlijk nooit meer naar de dealer. Heb dit in het verleden wel een paar keer gedaan maar daar betaal je de hoofdprijs. Ik heb ook het gevoel dat ze daar ook niet zo veel meer van de A2 weten als waar ik nu kom. Ik ga bij ons naar de dorps garage. Zij gebruiken op mijn verzoek wel altijd originele onderdelen als het nodig is en ben over deze jongens goed tevreden.
Groet, Sjors
Hoi Theo,Hierbij ook de beloofde foto van de rechterkoplamp. deze is niet heel erg goed gelukt omdat het stond te regenen en ik buiten stond. Het gaatje zit bovenin de linkerzijkant van de koplamp, indien je met de foto bij je lamp gaat staan dan zie je wel waar precies. Niet meer dan 5mm.
Theo
Ik heb jouw foto uitgeprint en eens bij de koplamp gehouden nadat ik er de motorkap afgehaald had, maar ik kan er niet aan uit. Ik ben technisch tekenaar van beroep en zou dit dan toch moeten kunnen ontcijferen maar ik kom er niet uit!! Ik heb zelf even een foto gemaakt van de rechter koplamp (als je voor de wagen staat). Misschien dat jij het hier in aan kunt geven of als dat niet kan toch even een nieuwe duidelijkere foto maken, met daglicht misschien.
Al vast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Sjors
Ik zou verwachten dat met rechts "in rijrichting" wordt bedoeld, dus passagierszijde. De foto maakt ook een beetje de indruk alsof hij vanuit de motorruimte (naar voren kijkend) is gemaakt. Maar ik heb er zelf nog niet mee gepuzzeld dus het zijn maar vermoedens. (Mijn koplampen zijn nog droog.)
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo Sjors,
Romulus heeft in deze gelijk, de zijde van de auto waar je over spreekt wordt altijd bepaald gezien vanuit de rijrichting!!
De door jou geplaatste koplamp is in deze dus officieel de linkerkoplamp!
Ik heb nog even een nieuwe (betere) foto gemaakt van (in mijn geval) de rechterkoplamp en nu is het gaatje heel duidelijk te zien.
Succes.
Theo
Romulus heeft in deze gelijk, de zijde van de auto waar je over spreekt wordt altijd bepaald gezien vanuit de rijrichting!!
De door jou geplaatste koplamp is in deze dus officieel de linkerkoplamp!
Ik heb nog even een nieuwe (betere) foto gemaakt van (in mijn geval) de rechterkoplamp en nu is het gaatje heel duidelijk te zien.
Succes.
Theo
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Nee!!!! Het wordt niet door de reflector heen geboord!!! Er zit tussen de buitenkan (koplamphuis) en de reflector nog wat ruimte, van daar dat ik heel bewust deze plek gekozen heb.
Wel zeer voorzichtig boren dus niet doorschieten, met een goed boortje ben je direkt door het zwarte deel heen.
Theo
Wel zeer voorzichtig boren dus niet doorschieten, met een goed boortje ben je direkt door het zwarte deel heen.
Theo
Hoi Theo,
Ik heb vanmiddag na jouw mail weer even gekeken met een print en zie wel verschil tussen jouw koplamp en die van mij. Zoals je ziet loopt die rubberen/gummi rand bij jouw lamp bovenaan veel verder door zeg maar naar achter en is dus is breder dan bij mij. Zou ik dan geen probleem kunnen krijgen dat er water naar binnen loopt of zou daar sowieso geen water kunnen komen!! Bij jouw zit er ook nog een klem op aan de zijkant wat de mijne ook niet heeft, is wat dat gaatje betreft niet van belang maar is wel anders.
Sjors
Ik heb vanmiddag na jouw mail weer even gekeken met een print en zie wel verschil tussen jouw koplamp en die van mij. Zoals je ziet loopt die rubberen/gummi rand bij jouw lamp bovenaan veel verder door zeg maar naar achter en is dus is breder dan bij mij. Zou ik dan geen probleem kunnen krijgen dat er water naar binnen loopt of zou daar sowieso geen water kunnen komen!! Bij jouw zit er ook nog een klem op aan de zijkant wat de mijne ook niet heeft, is wat dat gaatje betreft niet van belang maar is wel anders.
Sjors