Open Sky probleem
-
Aan de mensen met een Open Sky systeem: Onze A2 heeft een haperend Open Sky systeem (scheef trekken van de glasplaten) waarbij ikzelf de diagnose heb kunnen stellen: afgebroken meenemer van de achterste geleiding (achterste glasplaat) en een voorste geleider (voorste glasplaat) waarvan de verbinding naar de trekveer gebroken is. Ik heb er al heel gelezen (dit forum en wat Duitse) over het repareren van deze daken en heb al een paar dingen besteld bij de plaatselijke Audi dealer (8Z0 898 738 B ( reparatie set ) en 8Z0 877 969 ( vergrendelings haken )). Nu moet ook de achterste geleiding met afgebroken meenemer er uit en vervangen worden en waarschijnlijk moet daarvoor heel het Open Sky systeem er uit. (hemel los...). Wat me onduidelijk is over het demonteren van heel het dak: Zitten de vaste glasplaten gelijmd of zin deze geschroefd? De wagen heeft nog maar 57.000km maar is wel van 2001. Maak je kans op een coulance-regeling? Volgens de Duitse site zou het jaartal geen rol spelen maar wel of de wagen officieel onderhouden is geweest en dat hij minder dan 100.000km gelopen heeft. Bedankt voor de reactie's !
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Een goede raad:
Begin er niet zelf aan, maar neem eens kontakt op met Autohaus Rinner in Bad Tölz.
Deze firma is een autoriteit wat betreft de OSS daken van de A2.
Zij kunnen je ook vertellen hoe het e.e.a. werkt m.b.t. de garantieregeling van Audi.
Een dergelijk dak zelf repareren is een hele klus, zonder de garantie of het daarna werkelijk zo werkt als het zou moeten. En dan is Leiden in last, want dan vervalt alle eventuele garantieregeling met Audi.
Dus bezint eer ge begint.
Groetjes
Smarty
Begin er niet zelf aan, maar neem eens kontakt op met Autohaus Rinner in Bad Tölz.
Deze firma is een autoriteit wat betreft de OSS daken van de A2.
Zij kunnen je ook vertellen hoe het e.e.a. werkt m.b.t. de garantieregeling van Audi.
Een dergelijk dak zelf repareren is een hele klus, zonder de garantie of het daarna werkelijk zo werkt als het zou moeten. En dan is Leiden in last, want dan vervalt alle eventuele garantieregeling met Audi.
Dus bezint eer ge begint.
Groetjes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
In Duitsland kun je gebruik maken van de coulance regeling bij autohaus Rinner in Bad Tölz. Of dat bij een NL Audi-dealer ook kan is onduidelijk. De vraag is of je dat überhaupt wil, omdat een NL dealer er meestal geen ervaring mee heeft en ze bij Rinner met hun ogen dicht het dak nog kunnen vervangen als je de verhalen zo leest.
Voorwaarde is alleen dat de laatste beurt bij Audi heeft plaatsgevonden (dus de afgelopen 30.000 km of afgelopen 2 jaar bij Audi geweest) én dat de auto <10 jaar oud is. Voor jou, met je 2001 wagen begint de tijd te dringen dus!
Ik overweeg het zelf ook, in september wordt mijn A2 10 jaar. Mooi ritje naar München! Eerst nog even de beurt laten uitvoeren in NL...
Voorwaarde is alleen dat de laatste beurt bij Audi heeft plaatsgevonden (dus de afgelopen 30.000 km of afgelopen 2 jaar bij Audi geweest) én dat de auto <10 jaar oud is. Voor jou, met je 2001 wagen begint de tijd te dringen dus!
Ik overweeg het zelf ook, in september wordt mijn A2 10 jaar. Mooi ritje naar München! Eerst nog even de beurt laten uitvoeren in NL...
-
Goede tip om naar München te gaan. Is wel wat ver maar misschien is dat beter te overwegen dan zelf de reparatie uit te voeren. Onze A2 is van 04/2001 met 57.000km op de teller en alle beurten zijn officieel bij de Audi dealer gebeurd. Ik ga deze week eens naar Rinner bellen om te vragen wat de kosten zijn (ik weet wat de problemen zijn met het dak: afgebroken meenemer van achterste geleider en voorste geleider afgebroken aan veerkabel) en dat er een coulance regeling zou kunnen zijn. Erg bedankt voor de reactie's!
[quote="A2 Sky Window"]Goede tip om naar München te gaan. Is wel wat ver maar misschien is dat beter te overwegen dan zelf de reparatie uit te voeren. Onze A2 is van 04/2001 met 57.000km op de teller en alle beurten zijn officieel bij de Audi dealer gebeurd. Ik ga deze week eens naar Rinner bellen om te vragen wat de kosten zijn (ik weet wat de problemen zijn met het dak: afgebroken meenemer van achterste geleider en voorste geleider afgebroken aan veerkabel) en dat er een coulance regeling zou kunnen zijn. Erg bedankt voor de reactie's![/quote]
Als alle beurten toch al bij de Audi dealer zijn uitgevoerd zou het je alleen brandstof naar München op en neer kosten. Waarschijnlijk krijg je met jouw klachten een heel nieuw dak en gaan ze niet alleen kabels vervangen... Hou ons op de hoogte!
Als alle beurten toch al bij de Audi dealer zijn uitgevoerd zou het je alleen brandstof naar München op en neer kosten. Waarschijnlijk krijg je met jouw klachten een heel nieuw dak en gaan ze niet alleen kabels vervangen... Hou ons op de hoogte!
-
Ik heb er net nog een keer het serviceboekje bijgehouden en alle beurten zijn netjes uitgevoerd door steeds dezelfde Audi dealer. Laatste beurt (grote beurt) is afgestempeld op 8/11/2010 bij 56.461km. Morgen bel ik zeker naar München en zal ik het verdikt wel horen... Als ze inderdaad een volledige coulance willen geven spring ik een gat in de lucht! Morgen zal ik even reageren op het forum.
-
Deze middag met Herr Rinner gebeld en probleem uitgelegd: Omdat de wagen altijd bij een officiële dealer in onderhoud is geweest, minder dan 100.000km (nu 57.000km) heeft gelopen en nog beneden de 10 jaar oud is (wordt in april 10 jaar!) zouden de kosten volledig gedekt worden door Audi. De garantieaanvraag door Rinner is vandaag nog gedaan en ze zouden me contacteren indien ze groen licht hadden. Hotel in omgeving München boeken zal voor binnenkort zijn. Dit is echt klasse !!! Bij mijn dealer in België (via invoerder d'ieteren Brussel) gaan ze maar tot 4 jaar met uitzonderlijke garantie's maar je mag wel 150.000km op de klok hebben. Duimen dat het groen licht van Audi GMBH er snel gaat komen.
[quote="A2 Sky Window"]Omdat de wagen altijd bij een officiële dealer in onderhoud is geweest, minder dan 100.000km (nu 57.000km) heeft gelopen zouden de kosten volledig gedekt worden door Audi.[/quote]
Thijs (mx-man) kwam met 160.000 op de teller en slechts de laatste onderhoudsstempel in aanmerking voor de coulance regeling. Wordt Rinner strenger?
Thijs (mx-man) kwam met 160.000 op de teller en slechts de laatste onderhoudsstempel in aanmerking voor de coulance regeling. Wordt Rinner strenger?

-
Vandaag vroeg in de morgen een mailtje ontvangen van Rinner ter bevestiging dat er sprake is van een 100% coulance regeling. Het onderhoudsboekje moet in zijn geheel mee naar Duitsland. Voor 28/03 moet de herstelling gebeuren. Ik ga niet te lang wachten... je weet maar nooit. Allen bedankt voor de reactie's !!