3L trekhaak en hulp bij aankoop gevraagd

Algemene discussie over de A2
Alfred

18 jan 2012, 15:11 0 x

Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar een A2 1.2. Ik heb persé een trekhaak nodig voor vakanties, anders moet ik helaas op zoek naar een andere auto. Er is op dit forum (en het duitse) al veel over trekhaken geschreven, maar: veel tegentrijdige berichten. Mag het? Blijft onduidelijk (afhankelijk van type? bouwjaar? gewicht? kentekenbewijs? goedkeuring?). Misschien neem ik de gok maar. Kan het? Blijft ook onduidelijk: slecht voor mechaniek? Remmen? Op duitse forum staat een bericht van iemand die duidenden km's heeft gereden met aanhanger achter een 1.2.
Met de technische info denk ik ook wel dat ik er een trekhaak onder zou krijgen, maar mijn belangrijkste vraag blijft: is het aluminium chassis sterk genoeg? Het gaat om een (lichtgewicht) aanhangertje. Als er geen voorgeboorde gaten zitten, kan ik die (volgens de technische instructie bij trekhaken op internet) zelf boren, maar kan dat in de aluminium 1.2? Heeft iemand ervaring met monteren trekhaak (alle types) en/of gebruik van trekhaak onder een 1.2?

Dan over een eventuele aankoop. De aankooptips op deze site heb ik gelezen (en ook die op de site van de Lupo-club, waarvan veel tips waarschijnlijk ook voor de A2 zullen opgaan), maar dat is wel erg veel voor een niet-kenner om op te letten… Daarom zou ik bij een bezichtiging / proefrit van een occasion graag iemand meenemen die veel verstand van deze auto’s heeft. Is er onder jullie iemand die dat zou kunnen en willen? Ik wil er een vergoeding voor geven. En: heeft een aankoopkeuring van de ANWB daarnaast of in plaats daarvan nut? (ik krijg de indruk van niet, gezien de specifieke eigenschappen van de A2).

Vriendelijke groet, Alfred
Plaats reactie