Wat gebeurt er met dat plastic dat geboren is? Loopt dat dan niet binnen in de koplamp??? Of kun je de glas eraf klikken?
Graag zou ik meer willen weten hierover, voordat ik ook begin met boren...
Longlife service
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het verschil zit hem in het bouwjaar. Ik heb nog koplampen waar het glas te scheiden is van de lamphouder en dat is later gewijzigd.
Op zich doet dit niets af aan de oplossing. Water kan daar (normaal gesproken) niet komen (en dan nog kan het niet zomaar door dat gaatje naar binen lopen0
Gewoon voorzichting boren. Overigens ben je niet gehouden aan die specifieke plaats, maar ik heb deze zo gekozen omdat ik dan niet door dereflector hoefde te boren, op deze plaats geen water komt en je kunt boren zonder demontage van de lamp.
Je kunt natuurlijk zelf ook een andere plek kiezen. Het gaat erom dat er een soort luchtstroom ontstaat die ervoor zorgt dat het vocht in de aanwezig lucht niet in de lamp gaat condenseren.
Theo
Op zich doet dit niets af aan de oplossing. Water kan daar (normaal gesproken) niet komen (en dan nog kan het niet zomaar door dat gaatje naar binen lopen0
Gewoon voorzichting boren. Overigens ben je niet gehouden aan die specifieke plaats, maar ik heb deze zo gekozen omdat ik dan niet door dereflector hoefde te boren, op deze plaats geen water komt en je kunt boren zonder demontage van de lamp.
Je kunt natuurlijk zelf ook een andere plek kiezen. Het gaat erom dat er een soort luchtstroom ontstaat die ervoor zorgt dat het vocht in de aanwezig lucht niet in de lamp gaat condenseren.
Theo
- joris1980
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 26 sep 2009, 23:10
- Locatie: Gouda
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Laatst heb ik nog maar eens een gaatje per unit geboord. Had er al 1 per lamp aan de binnenkant onder de motorkap gedaan (aan de bovenzijde van de unit). Maar bleef vocht houden :?
Zou dit komen doordat de ventilatie buiten de rubbers onder de motorkap moet zitten? :?: Dan voert ie zn warmte af naar koude omgeving toch?
Ook ben ik er sinds de foto's van Theo achter dat ik 2 verschillende lampunits heb
hock: Een met brede rubberrand en klem & 1 met smalle rand zonder klem. Is die met de brede rand en klem nou de eerste versie waarvan het glas los is te maken?
Ik denk dat mn A2tje een keer een kapotte unit heeft gehad door steenslag ofzo.
Vriendelijke groet, Joris
Zou dit komen doordat de ventilatie buiten de rubbers onder de motorkap moet zitten? :?: Dan voert ie zn warmte af naar koude omgeving toch?
Ook ben ik er sinds de foto's van Theo achter dat ik 2 verschillende lampunits heb

Ik denk dat mn A2tje een keer een kapotte unit heeft gehad door steenslag ofzo.
Vriendelijke groet, Joris
Is het dan zo dat de eerdere A2's de "gewone" glazen koplampen heeft?
Wij hebben de kunststof uitvoering: om Steenslag te voorkomen ideaal
maar wanneer kunststof lampen ouder worden krijg je het gekraakte effect van kunststof...
groetjes,
Corine
Wij hebben de kunststof uitvoering: om Steenslag te voorkomen ideaal
maar wanneer kunststof lampen ouder worden krijg je het gekraakte effect van kunststof...
groetjes,
Corine
- Smarty707
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:59
- Locatie: Landgraaf
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Nou Corine, de A2 heeft altijd kunststof lampen"glazen" gehad, het verschil zit hem daarin dat de eerste bouwjaren het "glas" erafgehaald kon worden, en vanaf bwj. 2002 niet meer. (vastgekit)
Steenslag kun je er niet mee voorkomen, die heb je altijd al.
Bij het soort kunststof wat er gebruikt wordt zal nooit craqlue effekt optreden, dit gebeurd vrijwel alleen bij plexiglas.
Voor het wegpoetsen van krassen of doffe plekken op de koplampen gebruik ik McGuiares PlastiX.
Groetjes
Smarty
Steenslag kun je er niet mee voorkomen, die heb je altijd al.
Bij het soort kunststof wat er gebruikt wordt zal nooit craqlue effekt optreden, dit gebeurd vrijwel alleen bij plexiglas.
Voor het wegpoetsen van krassen of doffe plekken op de koplampen gebruik ik McGuiares PlastiX.
Groetjes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,