Longlife service

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
mister
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 okt 2010, 21:13

14 jan 2011, 22:36 0 x

Wat gebeurt er met dat plastic dat geboren is? Loopt dat dan niet binnen in de koplamp??? Of kun je de glas eraf klikken?

Graag zou ik meer willen weten hierover, voordat ik ook begin met boren...
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

15 jan 2011, 13:59 0 x

Het verschil zit hem in het bouwjaar. Ik heb nog koplampen waar het glas te scheiden is van de lamphouder en dat is later gewijzigd.
Op zich doet dit niets af aan de oplossing. Water kan daar (normaal gesproken) niet komen (en dan nog kan het niet zomaar door dat gaatje naar binen lopen0

Gewoon voorzichting boren. Overigens ben je niet gehouden aan die specifieke plaats, maar ik heb deze zo gekozen omdat ik dan niet door dereflector hoefde te boren, op deze plaats geen water komt en je kunt boren zonder demontage van de lamp.

Je kunt natuurlijk zelf ook een andere plek kiezen. Het gaat erom dat er een soort luchtstroom ontstaat die ervoor zorgt dat het vocht in de aanwezig lucht niet in de lamp gaat condenseren.

Theo
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

15 jan 2011, 23:00 0 x

Hallo mede A2 rijders,
Ik heb vanmiddag die gaatjes op de plaats geboord waar Theo ze aangaf. Hopelijk zijn we nu van dat probleempje af.

Groetjes,

Sjors
Gebruikersavatar
joris1980
Berichten: 458
Lid geworden op: 26 sep 2009, 23:10
Locatie: Gouda
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

16 jan 2011, 19:43 0 x

Laatst heb ik nog maar eens een gaatje per unit geboord. Had er al 1 per lamp aan de binnenkant onder de motorkap gedaan (aan de bovenzijde van de unit). Maar bleef vocht houden :?
Zou dit komen doordat de ventilatie buiten de rubbers onder de motorkap moet zitten? :?: Dan voert ie zn warmte af naar koude omgeving toch?

Ook ben ik er sinds de foto's van Theo achter dat ik 2 verschillende lampunits heb :s hock: Een met brede rubberrand en klem & 1 met smalle rand zonder klem. Is die met de brede rand en klem nou de eerste versie waarvan het glas los is te maken?

Ik denk dat mn A2tje een keer een kapotte unit heeft gehad door steenslag ofzo.

Vriendelijke groet, Joris
Gebruikersavatar
Woco
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:37

05 feb 2011, 22:21 0 x

Is het dan zo dat de eerdere A2's de "gewone" glazen koplampen heeft?
Wij hebben de kunststof uitvoering: om Steenslag te voorkomen ideaal
maar wanneer kunststof lampen ouder worden krijg je het gekraakte effect van kunststof...


groetjes,

Corine
Gebruikersavatar
Smarty707
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:59
Locatie: Landgraaf
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

05 feb 2011, 23:06 0 x

Nou Corine, de A2 heeft altijd kunststof lampen"glazen" gehad, het verschil zit hem daarin dat de eerste bouwjaren het "glas" erafgehaald kon worden, en vanaf bwj. 2002 niet meer. (vastgekit)
Steenslag kun je er niet mee voorkomen, die heb je altijd al.
Bij het soort kunststof wat er gebruikt wordt zal nooit craqlue effekt optreden, dit gebeurd vrijwel alleen bij plexiglas.
Voor het wegpoetsen van krassen of doffe plekken op de koplampen gebruik ik McGuiares PlastiX.

Groetjes
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
Plaats reactie