28 jan 2015, 14:28
0 x
Vandaag een belletje gekregen van Audi dealer m.b.t Apk keuring en LL Grote beurt 220.000km.
De A2 is opnieuw net als verleden jaar d.d. 6 jan 2014 bij km stand 177.857 km jaar zonder problemen opnieuw goedgekeurd met huidige km stand zo uit mijn hoofd circa 217.000 km !
Door vele familie omstandigheden is er veel mee gereden het afgelopen jaar.
De chef werkplaats in Amsterdam Zuidoost kan ook tevreden over het resultaat zijn, want zijn monteurs onderhouden tenslotte deze A2 sinds juli 2013 net als zijn Audi collega's in Leeuwarden onder hun kritische ogen is gezien.
Dus beide Audi garage's ben ik zeer tevreden als klant ,ze zijn zeer sociaal en vriendelijk.
Wel een opmerking telefonisch gekregen overigens dat ook Koop9 ook al maand geleden opmerkte dat remleidingslangetjes in bochtje lichte scheurtjes vertoonden ,zolang canvas niet zichtbaar is ok .
T.z.t vervangen en maar nu voorlopig regelmatig in de gaten houden, maar ik wacht er echt niet te lang mee.
Veiligheid voorop!
Dit komt wel goed.
De vorige eigenaar heeft ook de beurten tijdig en regelmatig bij Audi dealers onderhouden.
Dus een A2 kan gewoon een betrouwbare vervoermiddel zijn,hebben er dus in een jaar sinds 6 jan 2014 zo'n 40.000 km zonder defect gereden.
Dus het helpt dus wel je je A2 tijdig laat onderhouden of zelf veel erbij doet door te checken hoe hij erbij staat of voortijdig olie te vervangen.
Verse frisse kwaliteit merk olie na de normen van Audi is altijd goed deze 1 x per jaar te verversen ondanks bij enkelingen de km stand niet aan verversen toe is zou ik het gewoon doen.
Liever te vroeg dan te laat he ...
Ook niet onbelangrijk remolie 1 x de 2 jaar verversen en desondanks checken met tester op vocht.. voorkom je vastzittende remcilindertjes.
groeten,
Wij zijn nog blijer en heel tevreden met onze A2 !
Rolf
Almere
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,

522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl