Onregelmatige toeren
Vanmiddag toen ik van mijn werk naar huis reed had ik aan het begin van mijn reis bij het stilstaan voor het stoplicht last van onregelmatige toeren (nog nooit eerder gehad, tussen de 600 & 1200 toeren). Bij het stilstaan bij het volgende stoplicht precies weer hetzelfde. Vervolgens ben ik de snelweg opgegaan en daarna heb ik er geen last meer van gehad (ook niet voor de stoplichten hier in mijn woonplaats)..
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Dit kan komen omdat je misschien vaak kortje ritjes rijdt. Je gasklephuis kan vervuild zijn. Omdat je even op snelweg bent geweest kan het zijn dat het schoonverbrand is.
Keertje op snelweg een beetje op zijn staart trappen kan misschien helpen. Of even gasklephuis zelf reiningen met remmenreiniger dat helpt ook vaak. Wel oppassen met het electrische gedeelte.
Keertje op snelweg een beetje op zijn staart trappen kan misschien helpen. Of even gasklephuis zelf reiningen met remmenreiniger dat helpt ook vaak. Wel oppassen met het electrische gedeelte.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik zou toch wel voorzichtig zijn met het gebruik van remmenreiniger in deze!! Het is vrij agressief spul en de kans dat het middel erger is dan de kwaal is dan wel aanwezig.
Er zijn ook gewoon goede reinigigingsmiddeltjes (in spuitbussen) in de handel verkrijgbaar via de automaterialenzaak die hier specifiek voor zijn ontworpen.
Theo
Er zijn ook gewoon goede reinigigingsmiddeltjes (in spuitbussen) in de handel verkrijgbaar via de automaterialenzaak die hier specifiek voor zijn ontworpen.
Theo
- VerA2
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
- Locatie: Gemert-Bakel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het lijkt mij dat een stukje snelweg niets "schoonbrand", daar is wel wat meer voornodig meestal.
Voor wat betreft het schoonmaken van het gasklephuis, ikzelf gebruik daar Aceton voor, de koolaanslag verdwijnt daar erg goed mee, natuurlijk wel met mate gebruiken.
Voor wat betreft het schoonmaken van het gasklephuis, ikzelf gebruik daar Aceton voor, de koolaanslag verdwijnt daar erg goed mee, natuurlijk wel met mate gebruiken.
Mijn eerste vermoeden was ook het gasklephuis. Een instructie voor het schoonmaken ervan staat bij de buren: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=21751
- VerA2
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
- Locatie: Gemert-Bakel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nog even een tip:
Haal het gasklephuis van het inlaatspruitstuk af. De vervuiling zit aan de achterkant! Toegegeven soms zit er wat olieachtige stofbende ook aan de voorkant van de gasklep maar de vervuiling waar het hier over gaat zit echt aan de achterkant. Het schoonmaken gaat dan ook veel eenvoudiger.
Haal het gasklephuis van het inlaatspruitstuk af. De vervuiling zit aan de achterkant! Toegegeven soms zit er wat olieachtige stofbende ook aan de voorkant van de gasklep maar de vervuiling waar het hier over gaat zit echt aan de achterkant. Het schoonmaken gaat dan ook veel eenvoudiger.
Beste VerA2 en andere forumleden,
Welke VagCom heb ik hiervoor nodig?
Ik heb toen der tijd een VagCom 311.2 aangeschaft welke ik moest gebruiken via een laptop maar deze heb ik nooit aan de gang kunnen krijgen.. Kan ik hier een ander apparaat voor kopen waarmee ik de gasklephuis opnieuw kan inleren zonder daarvoor een laptop nodig te hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
[quote="VerA2"]Als je het gasklephuis hebt schoongemaakt moet je je gasklep opnieuw inleren. Loopt ie meteen een stuk fijner. Dat doe je met de VagCom.[/quote]
Welke VagCom heb ik hiervoor nodig?
Ik heb toen der tijd een VagCom 311.2 aangeschaft welke ik moest gebruiken via een laptop maar deze heb ik nooit aan de gang kunnen krijgen.. Kan ik hier een ander apparaat voor kopen waarmee ik de gasklephuis opnieuw kan inleren zonder daarvoor een laptop nodig te hebben?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
[quote="VerA2"]Als je het gasklephuis hebt schoongemaakt moet je je gasklep opnieuw inleren. Loopt ie meteen een stuk fijner. Dat doe je met de VagCom.[/quote]
- VerA2
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 10 sep 2010, 22:19
- Locatie: Gemert-Bakel
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb gewoon een VagCom van Uwe Ross gekocht, de HEX-COM+CAN, Kost wat maar dan heb je wat. In NL te koop bij Priemus en Randstadcarsolutions. Ziehier
Het probleem met de "illegale" die jij hebt is dat je waarschijnlijk in eerste instantie de software verkeerd geïnstalleerd hebt en wat je daarna ook doet, krijg je hem niet meer goed. Een vroegere collega van me had dat probleem ook. Wat ook kan zijn is dat je de poort niet goed hebt ingesteld. Gebeurt schijnbaar ook wel eens.
Ik heb daar geen probleem mee want in die ik heb, zit een dongle zodat ik er altijd mee kan werken, ook als ik de software op een andere laptop zet.
Ik schreef al, kost wat maar dan heb je wat. Ik heb hem gekocht in 2004 en elk jaar één of enkele updates, super tool.
Het probleem met de "illegale" die jij hebt is dat je waarschijnlijk in eerste instantie de software verkeerd geïnstalleerd hebt en wat je daarna ook doet, krijg je hem niet meer goed. Een vroegere collega van me had dat probleem ook. Wat ook kan zijn is dat je de poort niet goed hebt ingesteld. Gebeurt schijnbaar ook wel eens.
Ik heb daar geen probleem mee want in die ik heb, zit een dongle zodat ik er altijd mee kan werken, ook als ik de software op een andere laptop zet.
Ik schreef al, kost wat maar dan heb je wat. Ik heb hem gekocht in 2004 en elk jaar één of enkele updates, super tool.