Al een tijdje aangemeld maar nu eens voorstellen: Sancho

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Pocoloco

16 jan 2015, 19:38 0 x

update's die deze week binnen gekomen zijn.
Afbeelding
Afbeelding

En de schroefset is besteld., en word van het merk JOM

Nu een vraagje:
misschien iemand die hier technische onderlegt is ivm sporing. en verhouding tussen camber en caster.?
het grijze is hoe de topmount bevestiging zit. en het rode is hoe ik denk dat het beste zou zijn.
mijn gedachtegang hier achter is als volgt.: als ik nu camber negatiever zal zetten, komt de poot voorover(minder caster) en dus zal het wiel minder 'vallen' met het sturen. dan zal ik geen/ minder extra ruimte krijgen om lager te kunnen.
Maar als ik de camber en caster beide vergroot zal het 'omvallen' juist vele malen groter worden en zou ik in mijn theorie de velgrand bij het spatbord kunnen brengen zoals deze foto
Afbeelding

het doel/streven is om hier in de buurt te komen. al is dit achter door de stare achteras bijna onmogelijk. :(
Afbeelding
Aller eerst ,super velgen voor een A2 !! :-bd Alleen de et waarde in kombi met 8,5J is te breed zoals je zelf al aan geeft ,achter is geen probleem kwa wielkuip maar je gaat de rij eigenschappen negatief beinvloeden .de auto zal niet lekker meer sturen en gaan zoeken ,maar als ik jou zo inschat heb je daar geen probleem mee. ;)
Beter is 18 inch te zoeken in de maat 8J met et 45 tm 30 , je moet proberen om de 35 et te benaderen !!
dit gaat met 45 et met spoor verbreders 10mmm ,30 et gaat niet lukken naar 35 et deze staat al te ver naar buiten maar past wel onder de a2 . jou velgen komen te opzichten 1,5 cm verder naar buiten dan de 30 et,s.
Zelf ben ik bezig met velgen 18inch 8,5 J 35 ET dat past net, maar zoals het spreekwoord zegt ga niet bestaat niet :D
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 jan 2015, 20:08 0 x

<blockquote class="Quote" rel="Peter_Audi_A2">Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Zie ik aluminium draagarmen voor de voorwielen? Passen deze zondermeer onder
de A2? Dacht dat deze alleen voor de 3L uitvoering geschikt was ...

Dankje wel., de draagarmen heb ik op kentekne besteld., en lijkt kwa model en vorm op de zelfde die er nu ook onder zitten. heb je misschien een voorbeeld foto van wat jij denkt dat eronder hoord?

</blockquote>

Ik heb hier een foto hoe de draagarm bij mijn A2 (1.4 16v benzine) eruit ziet:

bestaat uit 2 geperste plaatstalen helften die aan elkaar zijn gelast. Misschien is het anders voor de diesels?

![enter image description here](https://lh3.googleusercontent.com/-qo2q ... CF3831.JPG "enter image title here")
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

16 jan 2015, 20:20 0 x

Heb je niet per ongeluk de alu 1.2 versie gekregen??
Pocoloco

16 jan 2015, 20:22 0 x

<blockquote class="Quote" rel="Sancho"><blockquote class="Quote" rel="Peter_Audi_A2">Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Zie ik aluminium draagarmen voor de voorwielen? Passen deze zondermeer onder
de A2? Dacht dat deze alleen voor de 3L uitvoering geschikt was ...

Dankje wel., de draagarmen heb ik op kentekne besteld., en lijkt kwa model en vorm op de zelfde die er nu ook onder zitten. heb je misschien een voorbeeld foto van wat jij denkt dat eronder hoord?

</blockquote>

Ik heb hier een foto hoe de draagarm bij mijn A2 (1.4 16v benzine) eruit ziet:

bestaat uit 2 geperste plaatstalen helften die aan elkaar zijn gelast. Misschien is het anders voor de diesels?

![enter image description here](https://lh3.googleusercontent.com/-qo2q ... CF3831.JPG "enter image title here")

</blockquote>

Trouwens lekker roestig Peter :D
Pocoloco

16 jan 2015, 20:36 0 x

Hier de setup , de eerste is jou setup met 17 inch velg vergeleken .
De 2de is de setup van mijn velg.

Afbeelding

Afbeelding
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 jan 2015, 20:46 0 x

Trouwens lekker roestig Peter :D
Tsja, het is geen aluminium ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
foppe

16 jan 2015, 20:53 0 x

Welkom Johan,

Je bent er potdorie al flink mee bezig zeg en laat er geen gras over groeien. Het wordt zeker een leuk project dat ik ga volgen.
Sancho

16 jan 2015, 21:35 0 x

bedankt voor de foto Peter., ik had liever gehad dat die eronder zaten., de losse fusekogel is minder duur dan een komplete arm., maar bij mij zitten nu al die aluminium eronder.
Ik heb wel serieus naar die draagarmen gekeken, maar durvde dit niet aan omdat ik juist deze armen er al onder heb.

thnxx Pocoloco voor alle wiel theorien. die had en doe ik zelf veelal uit mn hoofd., Met het passen (zie foto) liep het wiel op 3 of 4mm los van de veerpoot. Kwa ET zou 30 dan max zijn, daarna loopt het waarschijnlijk tegen de veerpoot aan.
MAAR wielbreedte kan wel eens iets verschil tussen zitten per fabrikant dus het zou zo maar kunnen dat ik een iets brede 8,5inch wiel heb. en jij met een smalle 8,5J en et35 weg kan komen. Is vooral een kwestie van passen., De buitenkant moet nog "iets" (toch iig een dikke 2cm) naar binnen, daar is de verstelbare topmount voor. het enige wat ik daar nog in uitmoet zien te vinden is de verhouding van de camber tov caster. hoe de geometrie zich gedraagt als dat veranderd..
De band die er om komt word een 205/35/18 dat is wel bekent. De kleur weet ik nog niet., maar zit te denken aan een diepe paars.

**vraagje: heeft iemand een uitdraai liggen van de uitlijning van zijn/haar A2 ?
origineel of verlaagt maakt niet uit., liefst beide. ter vergelijking van camber en caster
(van de Seat kreeg ik altijd een printje mee)

Te lage/ te hoge etwaarde hecht ik niet zoveel waarde aan., de seat (origineel 38) reed ik ook op et20 en of 18 voor en achter was zelfs 0 tot -2.
dat stuurde prima in ieder geval., misschien ook afhankelijk van camber en sporing combi., daar waar je normaal op een A2 alleen sporing uit kunt lijnen.
De tijd zal het leren, maar of ik me er aan zal ergeren...? Zolang ik de auto neer kan leggen zoals ik wil, doet het rijgedrag me niet zoveel. :D

Bedankt Foppe., sja ik heb de A2 al een tijdje, duurt me veel te lang eigenlijk, maar nu ik de fuseekogels vervangen moet is alles wat in een stroom versnelling gekomen.
en stiekem een streven gesteld van 1maart. Dan is er in deurningen de vwspeed midwintermeeting.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 jan 2015, 22:05 0 x

bedankt voor de foto Peter., ik had liever gehad dat die eronder zaten., de losse fusekogel is minder duur dan een komplete arm., maar bij mij zitten nu al die aluminium eronder.
Ik wist niet beter dat alleen onder de A2 3L aluminium draagarmen zitten. Heeft
trouwens wel voordelen in verband met het afgeveerde gewicht ... ;)
Zou dus kunnen betekenen dat deze draagarmen onder meerdere typen A2's passen ...
Pocoloco

16 jan 2015, 22:08 0 x

Duidelijk verhaal ,ik hou ook wel van een uitdaging en zal je blijven volgen op het forum. :-bd
Plaats reactie