auto rijdt niet harder dan 130km/u

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mauritsvs

17 aug 2011, 15:22 0 x

Hehe, ook nog een professionaliteit van de Ames.
ik had daar afgerekend voor de diagnose kosten, en kom van achteren naar mn auto gelopen. ik stap in, lag nog zo'n voetenpapiertje en een stoelhoes, niet zo netjes natuurlijk maar goed.

ik rij weg, ga nog een boodschapje doen in het centrum, kom ik terug, valt mn bakkes van verbazing open: GEEN MOTORKAP!!
vanaf mn stoel had ik het niet gezien, en verder ook dus gewoon niet op gelet.

maar goed ik weer terug naar de Ames, miep van de receptie werd donkerrood van schaamte, en ja hoor, de motorkap lag nog in de werkplaats :geek:

nooit meer Ames voor mij dus :lol:
Rens 79

17 aug 2011, 15:39 0 x

Eigenlijk valt mijn mond open van verbazing!!
Vroeger kwam ik altijd bij Ames (zonder de) goede service.
Heb er alles bij elkaar 7 auto's gekocht nieuw en gebruikt en nooit
problemen of extreme kosten mee gehad ook niet met de rekeningen
Het is inmiddels wel een jaar of 14 geleden dat ik daar geweest ben Ames (Ridderkerk).
Zijn ze toch aardig afgegleden.
Is misschien slordig van dat voeten papiertje en de plastic stoelhoes maar ze gebruiken het wel,
waar ik mijn auto nu in onderhoud heb gebruiken ze dat niet,vandaar dat de kosten ook wat lager zijn.
En dan die motor kap,ze zien je graag nog een keer terug denk ik :lol:
Hou ons op de hoogte aub
mauritsvs

17 aug 2011, 18:35 0 x

Nog een update:

Ik vanmiddag richting VAG techniek, in Nuenen, draai de snelweg op, gaat de auto opeens wel harder dan 130.
Flink het gas ingetrapt en ging over de 160 heen.

Ik helemaal blij, stukje verder de snelweg af, op een parkeerplaats gestaan en besloten naar autobedrijf Kleinsmit in Nieuw-Beijerland te gaan, mn ouders hebben daar hun Touran gekocht, altijd goeie service enzo, dus ik daar maar heen.
Ik de auto weer gestart en weggereden, deed de turbo het weer niet.
Vervolgens weer gestopt, auto uit, aan, en doetie het weer wel.

Ik doorgereden naar dat autobedrijf, werd gelijk geholpen.
Monteur liep gelijk mee naar de auto om naar de turbo te kijken, zegt: we kunnen hem er ook af halen en schoonmaken, doorblazen enzovoorts voor 350-400€.

Maar om te beginnen zou hij er wel een speciale olie in de tank gooien, ging een rondje proefrijden, komt terug met de mededeling dat ik de tank leeg moet gaan rijden zonder de eco-stand te gebruiken en hem lekker flink in de toeren te jagen.

Mocht 'ie dan nog kuren vertonen kunnen ze hem alsnog schoonmaken.

Kosten: €20,-

Scheelt dus eventjes €1368,- :s hock: :s hock:

Erg raar dat de Ames niet aangeeft dat de turbo ook gewoon schoongemaakt kan worden.

En om nog terug te komen op het motorkap hendeltje:
Je trekt natuurlijk aan een schuifje, maar dat schuifje is aan het eind afgebroken van het stuk plastic wat omhoog gaat.
Moet m'n hand dus 15cm verder naar achter steken, en kan ik hem gewoon open trekken.

Een ieder in ieder geval bedankt voor de reactie's en hopelijk volstaat het met dit beetje olie.

En autobedrijf Kleinsmit nogmaals bedankt ;)
Romulus

17 aug 2011, 19:11 0 x

Wat een avontuur![quote="mauritsvs"]maar goed ik weer terug naar de Ames, miep van de receptie werd donkerrood van schaamte, en ja hoor, de motorkap lag nog in de werkplaats :geek:[/quote]
:s hock: Zucht... :oops: Dan hoop ik tenminste dat hij wel lag op de speciaal daarvoor bedoelde deken... (een fotootje kan ik zo gauw niet vinden)

Kijk het eerst zo maar eens aan, goede kans dat reiniging soelaas biedt, en anders kun je altijd nog verder winkelen.
mauritsvs

17 aug 2011, 23:46 0 x

;)

vanavond weer een stuk mee gereden, reed op den duur 170 toen die dus zn vermogen verloor, even gestopt, en weer weggereden, vervolgens reed ik bijna 160 toen die weer het vermogen verloor.
toen een stuk gereden, en op den duur kreeg 'ie weer zo'n doodloop??

nja, nog maar even een paar honderd kilometer aankijken en anders toch maar die turbo laten schoonmaken..
Gompie

18 aug 2011, 00:19 0 x

[quote="mauritsvs"]vanavond weer een stuk mee gereden, reed op den duur 170[/quote]
Pas maar op, snelheidsbekeuringen kunnen ook aardig in de papieren lopen! :lol:
Probeer ook de zoekfunktie hier op t forum eens op je probleem mocht je dat nog niet gedaan hebben, volgens mij is dit wel eens vaker voorbij gekomen. Ook op t Engelse A2 forum. Succes en kiep us poosted!
Gompie die zonder turbo door het leven gaat (maar ook nauwelijks boven de 110 komt :oops: )
mauritsvs

18 aug 2011, 00:53 0 x

[quote="Gompie"][quote="mauritsvs"]vanavond weer een stuk mee gereden, reed op den duur 170[/quote]

Probeer ook de zoekfunktie hier op t forum eens op je probleem mocht je dat nog niet gedaan hebben, volgens mij is dit wel eens vaker voorbij gekomen. Ook op t Engelse A2 forum. [/quote]

Heb ik ook gedaan, maar wist toen nog niet dat het doodloop heette ;)
en van een engels forum weet ik niks af, maar zal ff gaan kijken.
Rens 79

18 aug 2011, 00:56 0 x

sorry maar het heet noodloop
Gompie

18 aug 2011, 01:14 0 x

Zoeken met de verkeerde term is idd een noodlopende weg. :mrgreen:
Het komt vast wel goed, als het ook nog goedkoop kan is het helemaal fijn!
Succes.
falcon

18 aug 2011, 09:37 0 x

Vermoedelijk dan toch vastzittende schoepen van je turbo. Lees hier meer daarover (met plaatjes). Nog een tip, lees de fouten die opgeslagen staan in je motorcomputer eens uit (als je in de buurt van Utrecht bent wil ik dat wel voor je doen)!
Plaats reactie