Even voorstellen en vragen over de Audi A2.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
A23liter

19 aug 2011, 01:29 0 x

Ik heb me een paar dagen geleden geregistreerd op dit forum.
Ben benieuwd of het me lukt om een bericht te plaatsen.

Ben vandaag gaan kijken bij een te koop staande Audi A2.
We zijn op zoek naar één met een driepersoons achterbank.
Dit was er één. Maar ik vond de km stand van 140.000 wat veel.
Is dit terecht?

Ik heb een paar vragen:
1. Is het mogelijk om het originele Navigatie Plus Systeem in te bouwen?
2. Waar moet je dan rekening mee houden en is dit zelf te doen?
2. Zijn er ook Audi A2 1.2 TDI 3L geleverd met een driepersoons achterbank?
3. Heb je verschil in dakdragers voor de versie met en zonder opendak?

Ik vind het model super mooi.
Heb een tijdje geleden een proefrit gemaakt in een Audi A2 1.2 TDI.
Dit was een geweldige ervaring.

Mag je ook zonder Audi A2 naar de meeting in de Meern komen en gaat deze nog door?

Ik hoop op reacties.
falcon

19 aug 2011, 11:46 0 x

[quote="A23liter"]1a. ik vond de km stand van 140.000 wat veel. Is dit terecht?
1b. Is het mogelijk om het originele Navigatie Plus Systeem in te bouwen?
2a. Waar moet je dan rekening mee houden en is dit zelf te doen?
2b. Zijn er ook Audi A2 1.2 TDI 3L geleverd met een driepersoons achterbank?
3. Heb je verschil in dakdragers voor de versie met en zonder opendak?
4. Mag je ook zonder Audi A2 naar de meeting in de Meern komen en gaat deze nog door?
Ik hoop op reacties.[/quote]
Welkom hier! Een antwoord op je vragen:
1a. Zo te zien ben je bij een 1.2 3l versie wezen kijken, 140.000 is zeker niet veel voor de motor, die draait, mits altijd goed onderhouden, rustig 3 ton. Grootste probleem kan de automatische versnellingsbak zijn.
1b en 2a. In principe is de ombouw mogelijk maar het is wel een aardig klusje. Zie hier het topic van mx-man (thijs) die dat ook gedaan heeft. Thijs komt ook naar de meeting dus dan kan je hem er naar vragen.
2b. Volgens mij zijn ze wel geleverd, maar momenteel hebben alle 1.2's op autoscout24.de 2 losse achterstoelen dus het is zeker zeldzaam.
3. Als je een 1.2 3L A2 zoekt dan zal je geen open dak hebben (zijn niet geleverd). De versies met open dak kunnen voorzien worden van dakdragers, maar dan kun je alleen de originele dragers gebruiken en je kunt het dak dan niet meer openen. Op het Engelse A2 forum was er ook iemand met de thule dakdragers icm OSS, hij had de steunen van de drager verder naar buiten gezet, zodat ze niet op het glas rustten. Hier een plaatje van OSS met originele dakdragers en hier plaatjes van de thule dakdrager met oss.
4. Als jij geïnteresseerd bent in de A2 mag je uiteraard naar de meeting komen. Daar kan men vast al je vragen beantwoorden!
Romulus

19 aug 2011, 12:19 0 x

Welkom!

In aanvulling op het complete antwoord van falcon: volgens mij zijn er geen 3L geleverd met driezits bank. Ik weet in elk geval van iemand op het Duitse forum die bij de komst van zijn derde kind de A2 3L heeft verkocht voor een Prius. Hij was er helemaal gek van, dus had veel liever een vijfzits 3L gehad.

We zien je volgende maand, met of zonder A2 :)
mvdklip

20 aug 2011, 11:09 0 x

[quote="A23liter"]Ben vandaag gaan kijken bij een te koop staande Audi A2.
We zijn op zoek naar één met een driepersoons achterbank.
Dit was er één. Maar ik vond de km stand van 140.000 wat veel.
[/quote]

Ah, da's die rode colour storm in Hazerswoude waarschijnlijk? Ik ben ook op zoek naar een A2 met driepersoons achterbank, maar kan je zeggen dat dat geen makkie is in Nederland. Overigens zijn de meningen qua kmstand verdeeld. Voor een auto uit 2004 zou voor mij een mooie kmstand zijn zo rond de 7*15.000 = 105.000, dus dan is 140.000 wel iets aan de hoge kant.
mvdklip

20 aug 2011, 11:22 0 x

[quote="falcon"]3. Als je een 1.2 3L A2 zoekt dan zal je geen open dak hebben (zijn niet geleverd). De versies met open dak kunnen voorzien worden van dakdragers, maar dan kun je alleen de originele dragers gebruiken en je kunt het dak dan niet meer openen. Op het Engelse A2 forum was er ook iemand met de thule dakdragers icm OSS, hij had de steunen van de drager verder naar buiten gezet, zodat ze niet op het glas rustten.[/quote]

Da's interessante informatie! Ik was in de veronderstelling dat OSS + dakdragers echt een nogo was.
falcon

21 aug 2011, 12:26 0 x

[quote="mvdklip"]Da's interessante informatie! Ik was in de veronderstelling dat OSS + dakdragers echt een nogo was.[/quote]Ik zal de dragers meenemen naar de meeting, dan kun je zien hoe ze niet op 't glas rusten maar op de aluminium steunrand.
A23liter

21 aug 2011, 17:58 0 x

Aan alle mensen die gereageerd hebben op mijn bericht en degene die misschien nog gaan reageren.

Bij deze wil ik iedereen heel erg bedanken voor de reacties.
Ik sta versteld dat het me is gelukt om een bericht te plaatsen op het forum.
Ben namelijk niet zo heel erg handig in dit soort dingen.
En dat er reacties op zijn gekomen vind ik geweldig.

Ik ga er eens rustig de tijd voor nemen om het allemaal door te lezen.

Ik kom zeker naar de meeting in de Meern.
Ik woon in Veenendaal en werk in Utrecht dus de Meern kan ik ook zonder navigatie zeker wel vinden.

Wat betreft de 5 zits A2 is het juist dat het om de rode in Hazerwoude gaat.
Ik vind het persoonlijk een hele mooie auto.
Wat me tegen staat is de kilometerstand.

Ik ben er zelf nog niet uit of ik er één in b.v. Duitsland moet gaan kopen.
Mijn vader en ik zijn van de oude stempel en ons gevoel zegt "zorg dat je er één krijgt met een origineel nederlands kenteken wat past bij het jaartal van de auto".

Ben erg benieuwd wat jullie als forumleden daar van denken.

Ik vind het heel erg jammer, als het waar is, dat er geen A2 1.2 TDI gemaakt zijn met een 3 zits achterbank.

De ervaringen over het achteraf inbouwen van de navigatie ga ik met spanning lezen.
Ik ga er voor om een A2 te krijgen (kopen) met een ingebouwd origineel navigatiesysteem. Dat vind ik gewoon heel erg mooi.

Heb mijn eigen auto in de verkoop gezet.

Thuis wachten ze met spanning af wanneer er een Audi A2 in de garage komt te staan.

Iedereen heeft zijn voorkeur uitgesproken voor een Geel exemplaar.
Die in Breda vind ik geweldig mooi.
Maar helaas is ook dat weer een 4 persoons uitvoering.

Ik hoop dat er nog meer reacties gaan komen.

Allemaal heel erg bedankt voor het reageren.

Groeten,

Eric
mvdklip

21 aug 2011, 22:37 0 x

[quote="A23liter"]
Ik vind het heel erg jammer, als het waar is, dat er geen A2 1.2 TDI gemaakt zijn met een 3 zits achterbank.
[/quote]

Ik heb me net nog eens even bijgelezen en voorzover ik nu weet zit het als volgt:
  • De 3L A2 is geleverd met deelbare tweezits en vaste niet-deelbare tweezits.
  • De 'gewone' A2 is geleverd met deelbare tweezits en niet-deelbare driezits.
Bij de 3L schijnt een en ander redelijk makkelijk te wisselen te zijn, maar zitplaatsen win je er niet mee, aangezien er alleen tweezits opties zijn. Daarbij schijnt de niet-deelbare tweezits bank onderdeel te zijn van een latere A2 1.2 die voldoet aan de Euro 4 norm. Er zit dan ook geen airco in de auto.

Bij de 'gewone' A2 valt er niet te wisselen zonder zelf nieuwe bevestigingspunten te maken, met alle gevolgen voor goedkeuring en verzekering ten gevolge.
mvdklip

27 aug 2011, 19:42 0 x

[quote="A23liter"]
Wat betreft de 5 zits A2 is het juist dat het om de rode in Hazerwoude gaat.
Ik vind het persoonlijk een hele mooie auto.
Wat me tegen staat is de kilometerstand.
[/quote]

Ik ben vandaag ook even gaan kijken in Hazerswoude. Toch wat dingetjes die me tegen stonden:
  • Genoemde kilometerstand.
  • Water in de accubak; bekend probleem.
  • Rommelige indruk onder de motorkap.
  • Gevoelige rode lak; zo te zien geen metallic lak.
  • Stevige meeneemprijs zonder garantie van 7900,- met karige inruilprijs.
Dan ziet het er onder de motorkap van m'n huidige A2 toch allemaal even iets netter uit. Hoewel ik net een foto tegenkwam van een 1.6 FSI waar het er allemaal nog net iets (maar niet heel veel!) rommeliger uit zag:
Afbeelding

Is dat normaal dat een motor er zo uit ziet na 100.000 - 150.000 km?

Wel een mooie gelegenheid om eens daadwerkelijk achterin in een vijfpersoons A2 te hebben gezeten. Voor m'n gevoel nog ruimtelijker dan een vierpersoons!
Romulus

28 aug 2011, 00:57 0 x

[quote="mvdklip"]Afbeelding

Is dat normaal dat een motor er zo uit ziet na 100.000 - 150.000 km?[/quote]
Hm, ik zou bij de mijne weer eens moeten kijken. Tijdje geleden dat ik de kap eraf had. Maar zo rommelig en verweerd heb ik het niet in herinnering, nee. Dat remvloeistofreservoir...
[quote="mvdklip"]Wel een mooie gelegenheid om eens daadwerkelijk achterin in een vijfpersoons A2 te hebben gezeten. Voor m'n gevoel nog ruimtelijker dan een vierpersoons![/quote]Aha, dat is goed nieuws voor je plannen! Met de breedte van de A2 in gedachten vreesde ik een beetje dat het op een driezits krap aan zou zijn. Keep it up!
Plaats reactie