Indruk mogelijkheid knoppen Audi concert radio

Audio - Video - Navigatie
arjan

19 okt 2011, 14:25 0 x

Hoi,

Gewoon een vraag.
Waarom kun je bij de duitse type concertII de draai knoppen indrukken?
En bij de nederlandse type concertII niet.
Ik heb het vaak geprobeerd bij de vag dealer in verschillende andere type audi's.

Vrgr Arjan
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 okt 2011, 15:17 0 x

Heeft niets met duits of Nederlands te maken. Het heeft te maken met de Audi waar de Concert inzit, je kunt aan de sticker op de radio zien waar hij bij hoort. 8Z0... staat voor onderdelen specifiek voor de A2, en bij de Concert ll met deze begin-aanduiding kun je de knoppen niet indrukken, ik weet radio,s met beginaanduiding 8P0... wel, dacht dat deze code voor A3 of een TT horen. Het is een weet !! :)
audietje

19 okt 2011, 16:26 0 x

Ik heb daar ook al naar gezocht in de betriebsanleitung. Nu weet ik dat ik niet meer verder hoef zoeken. mijn concert 2 heeft inderdaad 8Z0 als aanduiding
groet
audietje

[quote="chipsoer"]Heeft niets met duits of Nederlands te maken. Het heeft te maken met de Audi waar de Concert inzit, je kunt aan de sticker op de radio zien waar hij bij hoort. 8Z0... staat voor onderdelen specifiek voor de A2, en bij de Concert ll met deze begin-aanduiding kun je de knoppen niet indrukken, ik weet radio,s met beginaanduiding 8P0... wel, dacht dat deze code voor A3 of een TT horen. Het is een weet !! :) [/quote]
mopar

19 okt 2011, 21:50 0 x

O wist geeneens dat daar verschil in zat .. ik heb er volgens mij 1 uit een audi TT met begin code 8N0 en die kan ik inderdaad indrukken waardoor het geheel wel netjes vlak is...
j.hoeben1

19 okt 2011, 23:04 0 x

[quote="mopar"]O wist geeneens dat daar verschil in zat .. ik heb er volgens mij 1 uit een audi TT met begin code 8N0 en die kan ik inderdaad indrukken waardoor het geheel wel netjes vlak is...[/quote]
Hoi mopar,
Werkt jouw radio helemaal zoals het hoort of is de werking zoals de mijne en dat is dat er een deel van de verlichting ontbreekt en na een uur houd hij er spontaan mee op.

Sjors
lemoi

19 okt 2011, 23:18 0 x

sjors, jouw problemen hebben met de CAN bus aansluiting te maken die bij jouw niet aangesloten is. Dit heeft zo ver ik weet iedere concert 2 zodra de CAN bus niet is aangesloten
j.hoeben1

20 okt 2011, 08:58 0 x

Hoi lemoi,
Dat is ook zo maar omdat ze bij de dealer hem niet aan kunnen sluiten omdat het niet het goede type is (zo vertelde ze mij) :cry: . Ik neem toch aan dat men dit toch bij een dealer moeten kunnen maken. Trouwens bij ons in een Bosch garage VW/Audi kregen ze het ook niet klaar. Dus vraag ik mij af of men hem wel helemaal goed aan kan sluiten. Kwam uit een A6 dacht ik mij te herinneren :idea: . En als het alleen die canbus zou zijn is het toch een fluitje van een cent zou men denken en hier te horen op het forum. Aansluiten en pats spelen :roll:. Of die vorige inbouwer van die Sony heeft er die canbus uitgesloopt!! Ik heb er ook zo een waarvan je de knoppen kunt indrukken!

Groet,
Sjors
lemoi

20 okt 2011, 12:50 0 x

ik geloof niet dat de CAN bus eruit gesloopt is. Wat ik denk is dat de garage bedrijven geen draadje willen trekken van achter je dashboard naar je autoradio omdat dit niks te maken heeft met een "standaard" service/reperatie/...... Het makkelijkste om te zien of ie werkt is gewoon "even" uitproberen bij iemand die wel een CAN bus heeft (werkend op een concert 2). Dan weet je het zeker en is het dus een kwestie van draadjes trekken.

(als je in de beurt van Den bosch bent kan je het wel even bij mij uitproberen)
mopar

20 okt 2011, 16:17 0 x

Hoi Sjors
ik heb de radio die erin zat er uit gehaald (een sony) en die zat met een verloopstekker setje en een soort van antenne versterker... die heb ik verwijderd en de twee stekkers die er toen nog overbleven paste zo in de concert plus de antennen...
voor wat betreft het licht dat gaat aan (alles) als ik de radio aanzet .. en deze veranderd niet als ik het licht van de auto aan of uit zet... ook gaat ie nog niet uit met het contact en het belangrijkste van alles het ontvangst is tot nu toe slecht en de rds werkt dus ook niet...
moet dus maar een keertje me gaan verdiepen om hem ook aan te sluiten op/aan de Can Bus.
en iets van een andere antenne versterker... heb ook nog niet uitgebreid gezocht of er meer kabels liggen achter de radio.. maar op het eerst gezicht niet..
het belangrijkste voor de vrouw.... en de kids... de K3 cd doet het.... :lol:
lemoi

20 okt 2011, 17:41 0 x

Mopar,

- atenne, zit er nog niet iets tussen de antenne kabel en de aansluiting op de autoradio, anders is er wat mis met je antenne versterker (die standaard van audie) of de spanning die uit je concert radio moet komen
- verlichting en met het contact AAN/UIT gaan + snelheids afhankelijke volume wordt via CAN bus aangestuurd (en dan valt ie na 1 uur ook niet meer uit)
Plaats reactie