Ik denk ergens lekkage... maar je hoort hopelijk morgen meer.
Thijs
..
Ik ga mee met Thijs. Heb je nog geen remvloeistof (vocht) ergens zien lekken? Ik had hetzelfde verschijnsel: rode uitroepteken en geen rem meer, bleek lekke remcilinder in m'n trommelrem te zijn. M'n hele velg was vies van 't remstof gemengd met remolie en er lag een grote plas onder 't achterwiel doordat ik nog een paar keer hard op 't rempedaal getrapt had ter controle... Dus check je remcilinders...
[quote="Rens 79"]Hallo Maarten heb het hier maar neer gezet,je rempedaal zit wel binnen maar toch :lol: [/quote]Het lijkt mij bij uitstek een technisch probleem dat gerepareerd moet worden. Prima op z'n plek hier dus
Maarten, succes, goed dat het euvel alvast gevonden is. Nu nog repareren.

Maarten, succes, goed dat het euvel alvast gevonden is. Nu nog repareren.
[quote="A2 3L Maarten"]Ja, het is de linker remcilinder vd achterwiel. Nu worden beide remcilinders vervangen. Ben benieuwd wat t me gaat kosten.[/quote]
Origineel zijn de remcilindertjes nog vrij prijzig en omdat je de 3l versie hebt zijn ze sowieso prijziger. Via de dealer moet je rekenen op 45e ex btw. Via Duitse autoonderdelenshops betaal je 21 euro inc btw. Samen met anderhalf uur werk om ze te vervangen + beetje remolie ga je gauw richting 200 euries...
Origineel zijn de remcilindertjes nog vrij prijzig en omdat je de 3l versie hebt zijn ze sowieso prijziger. Via de dealer moet je rekenen op 45e ex btw. Via Duitse autoonderdelenshops betaal je 21 euro inc btw. Samen met anderhalf uur werk om ze te vervangen + beetje remolie ga je gauw richting 200 euries...
Mocht je hetzelf gaan doen, ontlucht dan in vredesnaam goed voordat je gaat rijden en zorg dat je tijdens en na het ontluchten genoeg remvloeistof in je reservoir hebt..
En altijd eerst even proefremmen.
Mocht je het zelf gaan vervangen. pas dan goed op dat je de aansluitingen van de remleidingen niet beschadigd of erger nog je leiding knakt. Anders zul je deze ook moeten vervangen.
gr. rene
En altijd eerst even proefremmen.
Mocht je het zelf gaan vervangen. pas dan goed op dat je de aansluitingen van de remleidingen niet beschadigd of erger nog je leiding knakt. Anders zul je deze ook moeten vervangen.
gr. rene
[quote="A2 3L Maarten"]Beste falcon, je schatte met €200 precies goed , was €165 excl btw. Ook 1,5 uur had garage opgegeven. Ben je automonteur? Grt maarten[/quote]Ha Maarten! In dit geval is dat een beetje geluk qua schatting maar toevallig heb ik zelf net dat klusje uitgevoerd (zie hier het verslag ervan) en daarom was m'n inschatting dat de garage er ca 1,5 uur over zou doen. Ben geen automonteur maar doe de klusjes aan m'n auto graag zelf! Mooi dat jouw storing in ieder geval weer opgelost is.