Welke ruitensproeier vloeistof gebruiken
Wie weet welke ruitensproeier vloeistof ik het beste kan gebruiken voor de komende winterperiode. Ik heb de A2 pas 3 maanden in bezit en de vloeistof die er nu inzit is nogal vettig. Bij regenval is de ruit zeker een minuut minder goed doorzichtig. De ruitenwisser werkt verder wel goed dus hier ligt het niet aan.
Ik ben benieuwd...
Vriendelijke A2 groeten,
Pjotter
Ik ben benieuwd...
Vriendelijke A2 groeten,
Pjotter
[quote="Pjotter"]Wie weet welke ruitensproeier vloeistof ik het beste kan gebruiken voor de komende winterperiode. Ik heb de A2 pas 3 maanden in bezit en de vloeistof die er nu inzit is nogal vettig. Bij regenval is de ruit zeker een minuut minder goed doorzichtig. De ruitenwisser werkt verder wel goed dus hier ligt het niet aan.
Ik ben benieuwd...
Vriendelijke A2 groeten,
Pjotter[/quote]
Vreemd die vettigheid.
Als ik jou was zou ik reservoir dr eerst maar ff uithalen en goed schoonmaken
Alle ruitenvloeistoffen tegen bevriezing zijn m.i. goed.
kocht bij Halforts paar liter van ik meen Sonax daar zit een citrusgeurtje doorheen dat ruikt wat prettiger dan die smerige spiritus lucht .
groet
audietje
Ik ben benieuwd...
Vriendelijke A2 groeten,
Pjotter[/quote]
Vreemd die vettigheid.
Als ik jou was zou ik reservoir dr eerst maar ff uithalen en goed schoonmaken
Alle ruitenvloeistoffen tegen bevriezing zijn m.i. goed.
kocht bij Halforts paar liter van ik meen Sonax daar zit een citrusgeurtje doorheen dat ruikt wat prettiger dan die smerige spiritus lucht .
groet
audietje
Vettigheid is raar. Ik zou eerst de wisser en de ruit uitsluiten (goed poetsen en ontvetten, bijv. met oude krant). Heb je hetzelfde ook bij regen?
Het tankje uitbouwen (überhaupt bereiken) is een verzoeking, het zit onder de koplamp bestuurderszijde direct achter de bumper. Linkervoorwiel eraf, modderkuip eruit en dan kun je erbij. Of de voorbumper demonteren. Dat laatste moet sowieso als je de standaard 2,5 liter tank wilt vervangen voor de 4,2 liter tank. Die laatste hebben alleen de auto's die af fabriek koplampsproeiers hadden. Maar dit is ook de enige die nu nog leverbaar is.
Ik zou dus eerder de tank leegsproeien i.p.v. eruit halen, en daarna geschikte vloeistof erin doen. Bij mij doet het doodgewone van de garage of automaterialenzaak. Let op de aangegeven temperatuur als je er nog water bij wilt doen of ermee naar de wintersport gaat!
Het tankje uitbouwen (überhaupt bereiken) is een verzoeking, het zit onder de koplamp bestuurderszijde direct achter de bumper. Linkervoorwiel eraf, modderkuip eruit en dan kun je erbij. Of de voorbumper demonteren. Dat laatste moet sowieso als je de standaard 2,5 liter tank wilt vervangen voor de 4,2 liter tank. Die laatste hebben alleen de auto's die af fabriek koplampsproeiers hadden. Maar dit is ook de enige die nu nog leverbaar is.
Ik zou dus eerder de tank leegsproeien i.p.v. eruit halen, en daarna geschikte vloeistof erin doen. Bij mij doet het doodgewone van de garage of automaterialenzaak. Let op de aangegeven temperatuur als je er nog water bij wilt doen of ermee naar de wintersport gaat!
Ik wist niet dat je voor het uitbouwen van het tankje eerst de halve A2 moet slopen.
Dan is het inderdaad beter om het leeg te sproeien en wisserblad goed nakijken en ruit vetvrij maken.
Vetvrij maken van voorruit met eern prop krantenpapier is inderdaad een oud en goed werkend middel
groet
audietje
[quote="Romulus"]Vettigheid is raar. Ik zou eerst de wisser en de ruit uitsluiten (goed poetsen en ontvetten, bijv. met oude krant). Heb je hetzelfde ook bij regen?
Het tankje uitbouwen (überhaupt bereiken) is een verzoeking, het zit onder de koplamp bestuurderszijde direct achter de bumper. Linkervoorwiel eraf, modderkuip eruit en dan kun je erbij. Of de voorbumper demonteren. Dat laatste moet sowieso als je de standaard 2,5 liter tank wilt vervangen voor de 4,2 liter tank. Die laatste hebben alleen de auto's die af fabriek koplampsproeiers hadden. Maar dit is ook de enige die nu nog leverbaar is.
Ik zou dus eerder de tank leegsproeien i.p.v. eruit halen, en daarna geschikte vloeistof erin doen. Bij mij doet het doodgewone van de garage of automaterialenzaak. Let op de aangegeven temperatuur als je er nog water bij wilt doen of ermee naar de wintersport gaat![/quote]
Dan is het inderdaad beter om het leeg te sproeien en wisserblad goed nakijken en ruit vetvrij maken.
Vetvrij maken van voorruit met eern prop krantenpapier is inderdaad een oud en goed werkend middel
groet
audietje
[quote="Romulus"]Vettigheid is raar. Ik zou eerst de wisser en de ruit uitsluiten (goed poetsen en ontvetten, bijv. met oude krant). Heb je hetzelfde ook bij regen?
Het tankje uitbouwen (überhaupt bereiken) is een verzoeking, het zit onder de koplamp bestuurderszijde direct achter de bumper. Linkervoorwiel eraf, modderkuip eruit en dan kun je erbij. Of de voorbumper demonteren. Dat laatste moet sowieso als je de standaard 2,5 liter tank wilt vervangen voor de 4,2 liter tank. Die laatste hebben alleen de auto's die af fabriek koplampsproeiers hadden. Maar dit is ook de enige die nu nog leverbaar is.
Ik zou dus eerder de tank leegsproeien i.p.v. eruit halen, en daarna geschikte vloeistof erin doen. Bij mij doet het doodgewone van de garage of automaterialenzaak. Let op de aangegeven temperatuur als je er nog water bij wilt doen of ermee naar de wintersport gaat![/quote]
Beter een tankje van de ruitensproeier vloeistof zo weg bouwen dat je om het te vervangen een hele a2 moet slopen(waarom zou het er uit moeten hooguit voor een lek tankje)
Dan dat ze het olie filter op deze manier weg stoppen.
Dit is het nadeel van een kort neusje, als alles goed berijkbaar was geweest hadden we nu een a2 van een meter of 5 :lol:
Dan dat ze het olie filter op deze manier weg stoppen.
Dit is het nadeel van een kort neusje, als alles goed berijkbaar was geweest hadden we nu een a2 van een meter of 5 :lol:
Oke,
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er ondertussen een europese richtlijn is dat bij nieuw op de markt komende auto's het zo geregeld moet zijn dat kapotte lampen envoudig vervangen moeten kunnen worden.
Hebben ze toch nog iets goed gedaan, die jongens daar in Brussel.
groet
audietje
[quote="Rens 79"]Beter een tankje van de ruitensproeier vloeistof zo weg bouwen dat je om het te vervangen een hele a2 moet slopen(waarom zou het er uit moeten hooguit voor een lek tankje)
Dan dat ze het olie filter op deze manier weg stoppen.
Dit is het nadeel van een kort neusje, als alles goed berijkbaar was geweest hadden we nu een a2 van een meter of 5 :lol:[/quote]
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er ondertussen een europese richtlijn is dat bij nieuw op de markt komende auto's het zo geregeld moet zijn dat kapotte lampen envoudig vervangen moeten kunnen worden.
Hebben ze toch nog iets goed gedaan, die jongens daar in Brussel.
groet
audietje
[quote="Rens 79"]Beter een tankje van de ruitensproeier vloeistof zo weg bouwen dat je om het te vervangen een hele a2 moet slopen(waarom zou het er uit moeten hooguit voor een lek tankje)
Dan dat ze het olie filter op deze manier weg stoppen.
Dit is het nadeel van een kort neusje, als alles goed berijkbaar was geweest hadden we nu een a2 van een meter of 5 :lol:[/quote]
Beste Audi A2 fanaten,
Bedankt voor alle tips en adviezen. Vandaag bij de garage geweest voor het verhelpen van een brandend lampje "airbags" en gelijk maar even melding gemaakt over de "vettige" ruiten. Dit laatste op advies van mijn vrouw! Blijkt de wisser dermate zacht te zijn geworden dat hij zijn werk niet goed meer kan doen, .... oeps. Dus een nieuwe wisser erop en laat de regen maar komen.
Ik had overigens het idee dat oud rubber uitdroogt en dus harder wordt. Dit blijkt dus niet altijd het geval te zijn.
ps. het lampje van de airbags had te maken met de connectie onder het stuurhuis. Men dacht in eerste instantie dat connector van de zij-airbag onder de bestuurdersstoel versleten was. Dit gebeurt namelijk met regelmaat bij alle VW-Audi producten zodra men de stoel vaak van voor naar achter (en terug) schuift.
Audigroeten van Pjotter
Bedankt voor alle tips en adviezen. Vandaag bij de garage geweest voor het verhelpen van een brandend lampje "airbags" en gelijk maar even melding gemaakt over de "vettige" ruiten. Dit laatste op advies van mijn vrouw! Blijkt de wisser dermate zacht te zijn geworden dat hij zijn werk niet goed meer kan doen, .... oeps. Dus een nieuwe wisser erop en laat de regen maar komen.
Ik had overigens het idee dat oud rubber uitdroogt en dus harder wordt. Dit blijkt dus niet altijd het geval te zijn.
ps. het lampje van de airbags had te maken met de connectie onder het stuurhuis. Men dacht in eerste instantie dat connector van de zij-airbag onder de bestuurdersstoel versleten was. Dit gebeurt namelijk met regelmaat bij alle VW-Audi producten zodra men de stoel vaak van voor naar achter (en terug) schuift.
Audigroeten van Pjotter
[quote="Pjotter"]Beste Audi A2 fanaten,
Bedankt voor alle tips en adviezen. Vandaag bij de garage geweest voor het verhelpen van een brandend lampje "airbags" en gelijk maar even melding gemaakt over de "vettige" ruiten. Dit laatste op advies van mijn vrouw! Blijkt de wisser dermate zacht te zijn geworden dat hij zijn werk niet goed meer kan doen, .... oeps. Dus een nieuwe wisser erop en laat de regen maar komen.
Ik had overigens het idee dat oud rubber uitdroogt en dus harder wordt. Dit blijkt dus niet altijd het geval te zijn.
Audigroeten van Pjotter[/quote]
Hé, dan heeft Sjors toch gelijk gehad

Bedankt voor alle tips en adviezen. Vandaag bij de garage geweest voor het verhelpen van een brandend lampje "airbags" en gelijk maar even melding gemaakt over de "vettige" ruiten. Dit laatste op advies van mijn vrouw! Blijkt de wisser dermate zacht te zijn geworden dat hij zijn werk niet goed meer kan doen, .... oeps. Dus een nieuwe wisser erop en laat de regen maar komen.
Ik had overigens het idee dat oud rubber uitdroogt en dus harder wordt. Dit blijkt dus niet altijd het geval te zijn.
Audigroeten van Pjotter[/quote]
Hé, dan heeft Sjors toch gelijk gehad

