Welke ruitensproeier vloeistof gebruiken
[quote="audietje"]Oke,
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er ondertussen een europese richtlijn is dat bij nieuw op de markt komende auto's het zo geregeld moet zijn dat kapotte lampen envoudig vervangen moeten kunnen worden.
Hebben ze toch nog iets goed gedaan, die jongens daar in Brussel.
groet
audietje
[/quote]
Dit was volgens mij al het geval. Iedere kapotte lamp moet je ter plaatse kunnen wisselen. Dus altijd een lampensetje bij je hebben. Helaas gaat dit voor de meeste auto's in de praktijk niet meer op en is het meestal onmogelijk om bij de koplampen te komen. Gevolg; heel veel mensen rijden te lang met een kapotte lamp. Niet in een A2 natuurlijk! Die iritante piep ben je na 2 keer al zat. :mrgreen:
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er ondertussen een europese richtlijn is dat bij nieuw op de markt komende auto's het zo geregeld moet zijn dat kapotte lampen envoudig vervangen moeten kunnen worden.
Hebben ze toch nog iets goed gedaan, die jongens daar in Brussel.
groet
audietje
[/quote]
Dit was volgens mij al het geval. Iedere kapotte lamp moet je ter plaatse kunnen wisselen. Dus altijd een lampensetje bij je hebben. Helaas gaat dit voor de meeste auto's in de praktijk niet meer op en is het meestal onmogelijk om bij de koplampen te komen. Gevolg; heel veel mensen rijden te lang met een kapotte lamp. Niet in een A2 natuurlijk! Die iritante piep ben je na 2 keer al zat. :mrgreen:
[quote="Johan"]Niet in een A2 natuurlijk! Die iritante piep ben je na 2 keer al zat. :mrgreen:[/quote]Alleen als je lampencontrole hebt (= onderdeel van FIS). De mijne niet, die piept alleen maar als-ie dorst heeft (benzine en helaas ook olie) :roll:
[quote="Johan"][quote="audietje"]
Dit was volgens mij al het geval. Iedere kapotte lamp moet je ter plaatse kunnen wisselen. Dus altijd een lampensetje bij je hebben. Helaas gaat dit voor de meeste auto's in de praktijk niet meer op en is het meestal onmogelijk om bij de koplampen te komen. Gevolg; heel veel mensen rijden te lang met een kapotte lamp. Niet in een A2 natuurlijk! Die iritante piep ben je na 2 keer al zat. :mrgreen:[/quote][/quote]
Ik heb laatst een kaduke koplamp gehad maar een irritante piep heb ik niet gehoord!! Heeft dat misschien met een bepaald type A2 te maken die dat dan wel hebben. Ik heb de ProLine uitvoering.
Sjors
Dit was volgens mij al het geval. Iedere kapotte lamp moet je ter plaatse kunnen wisselen. Dus altijd een lampensetje bij je hebben. Helaas gaat dit voor de meeste auto's in de praktijk niet meer op en is het meestal onmogelijk om bij de koplampen te komen. Gevolg; heel veel mensen rijden te lang met een kapotte lamp. Niet in een A2 natuurlijk! Die iritante piep ben je na 2 keer al zat. :mrgreen:[/quote][/quote]
Ik heb laatst een kaduke koplamp gehad maar een irritante piep heb ik niet gehoord!! Heeft dat misschien met een bepaald type A2 te maken die dat dan wel hebben. Ik heb de ProLine uitvoering.
Sjors
[quote="Romulus"][quote="Johan"]Niet in een A2 natuurlijk! Die iritante piep ben je na 2 keer al zat. :mrgreen:[/quote]Alleen als je lampencontrole hebt (= onderdeel van FIS). De mijne niet, die piept alleen maar als-ie dorst heeft (benzine en helaas ook olie) :roll:[/quote]
Zou kunnen, ik heb inderdaad FIS, het is in ieder geval (bij mij) dezelfde piep. Altijd als ik rij en hij gaat af als ik moet tanken, schrik ik me een hoedje :? .
Zou kunnen, ik heb inderdaad FIS, het is in ieder geval (bij mij) dezelfde piep. Altijd als ik rij en hij gaat af als ik moet tanken, schrik ik me een hoedje :? .
Ik heb dus ook 3 weken met dat irritante piepje rondgereden, eigenlijk geen flauw idee welke uitvoering ik heb, maar goed, ik was het piepje zojuist zat, en dus het lampje 'even' vervangen.
Had elders op dit forum al een linkje naar het Duitse forum gevonden waar dit beschreven staat, waar het met de foto'tjes erbij erg duidelijk was.
Alleen vind ik het nog lastig dat Audi er niet gewone schroeven in gezet heeft, maar van die rare dingen, een soort inbus met 5 hoekjes.
Heb ik verder geen gereedschap voor, dus die 2 maar gewoon met een waterpomptang losgedraaid
daarna was het een eitje
Had elders op dit forum al een linkje naar het Duitse forum gevonden waar dit beschreven staat, waar het met de foto'tjes erbij erg duidelijk was.
Alleen vind ik het nog lastig dat Audi er niet gewone schroeven in gezet heeft, maar van die rare dingen, een soort inbus met 5 hoekjes.
Heb ik verder geen gereedschap voor, dus die 2 maar gewoon met een waterpomptang losgedraaid

daarna was het een eitje

[quote="mauritsvs"]Alleen vind ik het nog lastig dat Audi er niet gewone schroeven in gezet heeft, maar van die rare dingen, een soort inbus met 5 hoekjes.[/quote]Torx T30?
[quote="mauritsvs"]Heb ik verder geen gereedschap voor, dus die 2 maar gewoon met een waterpomptang losgedraaid
[/quote]
hock:
[quote="mauritsvs"]Heb ik verder geen gereedschap voor, dus die 2 maar gewoon met een waterpomptang losgedraaid

[quote="Romulus"][quote="mauritsvs"]Alleen vind ik het nog lastig dat Audi er niet gewone schroeven in gezet heeft, maar van die rare dingen, een soort inbus met 5 hoekjes.[/quote]Torx T30?
[/quote]
hock:[/quote]
Lamp verwisselen staat hier al ergens op het forum zonder dat je er de complete lamp er uit hoeft te halen. Ik heb het laatst gehad, appeltje eitje. 5 min.werk.
Sjors

Lamp verwisselen staat hier al ergens op het forum zonder dat je er de complete lamp er uit hoeft te halen. Ik heb het laatst gehad, appeltje eitje. 5 min.werk.
Sjors
[quote="mauritsvs"]Alleen vind ik het nog lastig dat Audi er niet gewone schroeven in gezet heeft, maar van die rare dingen, een soort inbus met 5 hoekjes. Heb ik verder geen gereedschap voor, dus die 2 maar gewoon met een waterpomptang losgedraaid
[/quote]Als je een Action in de buurt hebt, daar heb je een 64 delige bitset inclusief alle Torx-bitjes voor 5,99. Altijd handig als je nog eens een schroefje van je A2 los moet maken...

[quote="mauritsvs"]okee
nouja, zo ging het ook prima :lol:
en waar staat dat op het forum dat je lampje kan vervangen zonder de hele koplamp eruit te moeten halen?
heb ik nergens kunnen vinden..
[/quote]
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Scheinwerfer

nouja, zo ging het ook prima :lol:
en waar staat dat op het forum dat je lampje kan vervangen zonder de hele koplamp eruit te moeten halen?
heb ik nergens kunnen vinden..

http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Scheinwerfer