Schachten verstuivers te ruim. (startprobleem en blauwe rook)

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mulder1965

05 jan 2015, 10:02 0 x

Volgens de teller 275.000 km
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

05 jan 2015, 20:52 0 x

Die helicoil zal wel voor een verstuiver boutje geweest zijn, wat wel eens gebeurd (is) is dat er de verkeerde word gemonteerd (te kort) en daardoor gaat de draad stuk, je moet altijd deze boutjes v.v. en dan ook de juiste lengte, maar als ze het nu hebben opgelost dan klaar. Heb er zelf ook wel eens heliciols in gezet nadat mijn collega de draad eruit trok, de auto rijd nog steeds rond.
Als de auto nu goed rijd zou ik eerst eens een tijdje gaan rijden om te zien hoe hij zich houd.
Wellicht is er in het verleden iets niet juist gemonteerd, b.v.  zoals ik eerder melde de afstelling van de verstuiver montagehoek of de boutjes niet v.v. en/of  niet op juiste moment.
Als de kop echt is uitgeslagen zou hij nu nog steeds dezelfde problemen hebben en dat is nu niet zo toch?
Alle pompverstuiver motoren waarvan de verstuivers met 1 bout vast zit hebben last van kantelen van de verstuiver, 1,2 /1,4 / 1,9 / 2,5 liter van A2 tot transporter maar niet allemaal zijn kapot gelopen, slechts een enkele is zover uitgeslagen dat de kop v.v. moest worden.
Maar je kan pech hebben......
Ga nou eerst maar eens een tijdje rijden, die nwe ringen kunnen misschien toch de oplossing zijn.
mulder1965

06 jan 2015, 10:03 0 x

Koop9, Heel erg bedankt ik ga je raad opvolgen en indien ik problemen krijg gaat de auto naar JB Autoservice te Dieverbrug.
Plaats reactie