stabilisator koppelstang vaster dan vast

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
falcon

31 okt 2011, 14:02 0 x

[quote="Joost3L"]er gaat weer een wereld voor me open, koop ik die er ook weer bij... Welke zal het zijn? denk de M10...enige ervaring met deze 12 kant bouten? klopt het dat inbus dan ook niet past?[/quote]Welke het exact is durf ik niet te zeggen. Voor het demonteren van het stuur heb je ook een XZN bit nodig, daarom heb ik deze koffer voor nog geen 20 euro (ex verzend) gekocht, dan heb je gegarandeerd de juiste :)
Joost3L

31 okt 2011, 22:16 0 x

Het is inderdaad een XZN M10, kosten 15 euro voor de gedore 1/2 " dop.

De stang was simpel los te maken.
pionok

01 nov 2011, 11:01 0 x

Joost heb je je kineten al vervangen?
Ik ben gisteren met de rechter bezig geweest. Een heel gevecht. De week ervoor heb ik bij een nissan hetzelfde gedaan en was ik in 1,5uur klaar met beide kanten.
Gisteren bij de mijne zeker een halve dag bezig geweest om 1 kant te doen.
de kineet zat bij mij mega vast in de naaf. Daarom heb ik het naaf gedeelte uit moeten bouwen van de veerpoot. deze heb ik meegenomen en zo heb ik de kineet er bij mijn schoonvader uit kunnen persen. Maar ook hij gaf aan dat zo vast als deze zat, dat had ie nog niet meegemaakt.
Uiteindelijk de rechterkant nu klaar, maar het geluid is nog niet 100% weg. Het lijkt wel minder, maar dat ga ik zo even testen door een stukje te gaan rijden.
Dan ga ik de linker ook maar doen en als die het niet is ,is er nog 1 optie dat is de rechterbinnen kineet.
We zullen het wel beleven allemaal.
Groetjes rene
falcon

01 nov 2011, 11:42 0 x

[quote="pionok"]Dan ga ik de linker ook maar doen en als die het niet is ,is er nog 1 optie dat is de rechterbinnen kineet. We zullen het wel beleven allemaal. Groetjes rene[/quote]Ha Rene! Wat een klus zeg, maar netjes dat je 't zelf doet! Kun je er wat foto's van maken en die online zetten? Interessant! Veel succes met de andere kant!
Joost3L

03 nov 2011, 23:34 0 x

Hoi

heb je hem er hydraulisch uit moeten persen? dat kan als ie met loctite vast is gezet, op zich niks mis mee, beter vast als roestende speling.

Ik ben onderhand wel benieuwd wat dat geluid zou moeten zijn wat jij hoort.

De mijne heb ik gisteren voor 90 % in elkaar gezet, remschijven, blokken, homokineet, nieuwe stabilisatorstang, koppelstangen, net de pakkingset voor de gangsteller ontvangen en een nieuwe accumulator voor de hydrauliekpomp (1.2 tdi gerommel dus). Hoop 'm morgen, na 6 weken op de assteunen, weer eens op de weg te laten rollen.

Groeten, Joost
Romulus

04 nov 2011, 09:47 0 x

[quote="Joost3L"]Hoop 'm morgen, na 6 weken op de assteunen, weer eens op de weg te laten rollen.[/quote] :s hock: ;)
Johan

04 nov 2011, 09:59 0 x

Dat is geen half werk Joost! Kost wel wat tijd als je het zelf doet, maar dan is het wel zo goed als je het zelf wilt hebben. Succes!
Plaats reactie