Uit: De Consumentengids Auto 2012
"Je ziet hem weer meer rijden de Audi A2. Dan bedoelen we niet de nieuwe A2 die net op de Autobeurs in Frankfurt is gepresenteerd, maar het oude model dat sinds 2005 niet meer geproduceerd wordt.
Achteraf bezien was hij begin deze eeuw zijn tijd iets te ver vooruit : hij was door zijn aluminium space frame meer dan 200 kilo lichter dan de concurrenten en had opvallend zuinige motoren. Maar de stevige prijs, die vaak € 5000 hoger lag dan de prijs van vergelijkbare concurrenten, schrok veel belangstellenden af. Vanaf 2000 werden er in Nederland maar zo'n 3500 nieuw op kenteken gezet.
De afgelopen maanden is de A2 aan een ware revival in Nederland begonnen, zeker als de 1.2 TDI 3L versie. De kleine 1200 cc dieselmotor levert 61 pk, maar met een opgegeven verbruik van 1 op 31 en co2 uitstoot van slechts 86 g/km kan hij de strijd met hypermoderne concurrentie nog prima aan. De lage uitstoot betekent ook dat de auto nu vrijgesteld is van motorrijtuigenbelasting.
Mede daarom worden gebruikte A2's momenteel in grote aantallen uit het buitenland geimporteerd.
Oude Audi A2 nu een hit.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hij is los in de boekhandel voor € 6,95 te koop, gisteren even in gekeken. bedankt.
Ik heb met mijn mobieltje even een fotootje van het artikel genomen in de winkel.
Kwalitiet laat te wensen over, maar het was even behelepen daar in het schemer.
Theo
Ik heb met mijn mobieltje even een fotootje van het artikel genomen in de winkel.
Kwalitiet laat te wensen over, maar het was even behelepen daar in het schemer.
Theo
- duitse degelijkheid
Kan je nagaan...ik rij zelf in een 1.2 TDI 3L uit 2001 en er zit ook nog een start/stop systeem op.
En ik moet eerlijk bekennen,dat ik er met 19 cent per km ( woon/werk ) dik aan overhoud
1 op 31 is redelijk goed te doen en als je echt je best doet....beetje met gas spelen, uit laten rollen, start /stop enz.. dan kom je zelfs aan de 1 op 35 !
Weliswaar zit er geen airco en stuurbekrachtiging op , maar daar is wel mee te leven , ondanks dat het sturen ( inparkeren )best wel zwaar gaat.
Any way.
En ik moet eerlijk bekennen,dat ik er met 19 cent per km ( woon/werk ) dik aan overhoud

1 op 31 is redelijk goed te doen en als je echt je best doet....beetje met gas spelen, uit laten rollen, start /stop enz.. dan kom je zelfs aan de 1 op 35 !
Weliswaar zit er geen airco en stuurbekrachtiging op , maar daar is wel mee te leven , ondanks dat het sturen ( inparkeren )best wel zwaar gaat.
Any way.