Scheurtje in deur
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Smarty707"]Nu je de deurvanger nog in je handen hebt, pas deze dan voor dat je hem inbouwt aan.
Het is bij weinigen bekend dat deze een constructiefout bezit, nl. de eigenlijke "vang" (T-stangetje) is ca. 10 mm te lang, met als gevolg dat de deurvanger de deur aan het einde van het stangetje niet "vangt" maar dit door het bovenste scharnier gedaan wordt, met dan weer het gevolg dat er dan scheurtjes in de deur onstaan, boven het scharnier. Ik heb nog maar weinige A2's gezien die scheurvrij zijn....(wel goed kijken !)
Aanpassing van het stangetje kun je door een kunststof blokje er op te lijmen/schroeven, zodat dit blokje de aanslag is en niet het bovenste scharnier.
Zelf nog niet gedaan, omdat mijn deurvanger (nog) slechts zelden knakgeluiden laat horen.
Groetjes
Smarty707[/quote]
Heb vandaag een nieuwe deurvanger gehaald en gemonteerd, vlgns mij zijn ze gemodificeerd, zijn optisch 1cm korter, zal het deze week eens opmeten. Prijs €19,35 Duitse dealer, Arena in Venlo vroeg weer eens een woekerprijs €29,10
Het is bij weinigen bekend dat deze een constructiefout bezit, nl. de eigenlijke "vang" (T-stangetje) is ca. 10 mm te lang, met als gevolg dat de deurvanger de deur aan het einde van het stangetje niet "vangt" maar dit door het bovenste scharnier gedaan wordt, met dan weer het gevolg dat er dan scheurtjes in de deur onstaan, boven het scharnier. Ik heb nog maar weinige A2's gezien die scheurvrij zijn....(wel goed kijken !)
Aanpassing van het stangetje kun je door een kunststof blokje er op te lijmen/schroeven, zodat dit blokje de aanslag is en niet het bovenste scharnier.
Zelf nog niet gedaan, omdat mijn deurvanger (nog) slechts zelden knakgeluiden laat horen.
Groetjes
Smarty707[/quote]
Heb vandaag een nieuwe deurvanger gehaald en gemonteerd, vlgns mij zijn ze gemodificeerd, zijn optisch 1cm korter, zal het deze week eens opmeten. Prijs €19,35 Duitse dealer, Arena in Venlo vroeg weer eens een woekerprijs €29,10
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Chipsoer, zou je de exacte lengtemaat van de nieuwe deurvanger meten en bekendmaken?
Mogelijk zijn er nog nogal wat oude lange modellen in omloop en voorkomt mogelijk hiermee dat er in de toekomst A2 rijders met een ondeugdelijk model opgescheept worden.
Tis al prettig te weten dat Audi het probleem zelf ontdekt heeft.
De deur gaat na montage van het nieuwe model ietsjes minder ver open, maar ja, wie ligt daar wakker van.
Groetjes
Smarty707
Mogelijk zijn er nog nogal wat oude lange modellen in omloop en voorkomt mogelijk hiermee dat er in de toekomst A2 rijders met een ondeugdelijk model opgescheept worden.
Tis al prettig te weten dat Audi het probleem zelf ontdekt heeft.
De deur gaat na montage van het nieuwe model ietsjes minder ver open, maar ja, wie ligt daar wakker van.
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
[quote="Smarty707"]Chipsoer, zou je de exacte lengtemaat van de nieuwe deurvanger meten en bekendmaken?[/quote]De deurvanger die ik in april bij de dealer in DLD gekocht heb is 17 cm lang. Als ik het artikel opzoek in ETKA dan staat er ook maar 1 onderdeelnummer wat niet doet vermoeden dat er wijzigingen hebben plaatsgevonden indertijd. Bij bijvoorbeeld de koppelstang staat dat het oude onderdeel per 1/11/06 vervangen is door een ander onderdeelnummer. Ik denk dat het optisch bedrog is Chipsoer...
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het enorme prijsverschil van de deurvanger was de zogenaamde druppel die mij heeft besluiten om in het vervolg alleen maar onderdelen in Duitsland te halen, de deurvanger lag ook gewoon bij de dealer op voorraad.
Als je trouwens de prijzen in Dl wilt weten, ga dan naar www.online-teile.com deze zitten nog +-2% boven de prijs die ik betaal. Ze versturen ook naar Nl
Wat de betreft de deurvanger, ik heb het deurpaneel vanochtend eens losgedraaid en de deurvanger gemeten, de totale lengte blijkt hetzelfde te zijn. Toch heb ik nu geen cm speling aan de achterzijde, het is hooguit 3mm, het kunstof van de aanslag lijkt ook iets dikker maar dan is het maar 1 a 2 mm,wellicht zijn het de nokken op het stangetje dat die anders liggen, dat heb ik niet kunnen zien. In elk geval de deur heeft in mijn bezit nog nooit zo soepel gelopen
Als je trouwens de prijzen in Dl wilt weten, ga dan naar www.online-teile.com deze zitten nog +-2% boven de prijs die ik betaal. Ze versturen ook naar Nl
Wat de betreft de deurvanger, ik heb het deurpaneel vanochtend eens losgedraaid en de deurvanger gemeten, de totale lengte blijkt hetzelfde te zijn. Toch heb ik nu geen cm speling aan de achterzijde, het is hooguit 3mm, het kunstof van de aanslag lijkt ook iets dikker maar dan is het maar 1 a 2 mm,wellicht zijn het de nokken op het stangetje dat die anders liggen, dat heb ik niet kunnen zien. In elk geval de deur heeft in mijn bezit nog nooit zo soepel gelopen
Ben van plan om mijn deurvanger linksvoor te vervangen, aangezien hij toch wat ongewenste bijgeluiden maakt. Eerst zoals beschreven op de Duitse A2-wiki de popnagels vervangen voor bouten. Om de vanger te vervangen, moet ik het deurpaneel losmaken. Dat is op zich duidelijk, maar ik kan nergens een partnummer vinden van de deurclips. Er wordt namelijk aanbevolen om op voorhand een paar reserveclips te halen, mochten er een paar afbreken.
Heeft iemand een partnummer van deze clips?
Heeft iemand een partnummer van deze clips?
[quote="Ben_3L"]Ben van plan om mijn deurvanger linksvoor te vervangen, aangezien hij toch wat ongewenste bijgeluiden maakt. Eerst zoals beschreven op de Duitse A2-wiki de popnagels vervangen voor bouten. Om de vanger te vervangen, moet ik het deurpaneel losmaken. Dat is op zich duidelijk, maar ik kan nergens een partnummer vinden van de deurclips. Er wordt namelijk aanbevolen om op voorhand een paar reserveclips te halen, mochten er een paar afbreken. Heeft iemand een partnummer van deze clips?[/quote]Ik heb de portierbekleding ook los gehad en dat lukte bij mij zonder de clips kapot te maken. Bij mij bleven ze in de bekleding zitten. Als je de Duitse handleiding volgt zie je duidelijk in welke richting je moet trekken. Mocht je toch nieuwe clips willen:
8z0 868 243 is het nummer v/d clips. Zijn pak 'm beet 50 ct/stuk. In Etka staat dat er 14 zijn in totaal, maar ik verwacht dat dat voor beide portieren is. Daarnaast moet je wel een echte sloper zijn om ze allemaal kapot te maken bij 't verwijderen v/d bekleding
8z0 868 243 is het nummer v/d clips. Zijn pak 'm beet 50 ct/stuk. In Etka staat dat er 14 zijn in totaal, maar ik verwacht dat dat voor beide portieren is. Daarnaast moet je wel een echte sloper zijn om ze allemaal kapot te maken bij 't verwijderen v/d bekleding

[quote="falcon"][quote="Ben_3L"]Ben van plan om mijn deurvanger linksvoor te vervangen, aangezien hij toch wat ongewenste bijgeluiden maakt. Eerst zoals beschreven op de Duitse A2-wiki de popnagels vervangen voor bouten. Om de vanger te vervangen, moet ik het deurpaneel losmaken. Dat is op zich duidelijk, maar ik kan nergens een partnummer vinden van de deurclips. Er wordt namelijk aanbevolen om op voorhand een paar reserveclips te halen, mochten er een paar afbreken. Heeft iemand een partnummer van deze clips?[/quote]Ik heb de portierbekleding ook los gehad en dat lukte bij mij zonder de clips kapot te maken. Bij mij bleven ze in de bekleding zitten. Als je de Duitse handleiding volgt zie je duidelijk in welke richting je moet trekken. Mocht je toch nieuwe clips willen:
[/quote]
Gelukt zonder clips te slopen, mooi! Loopt weer een stuk lekkerder nu. Ben van plan om de krachten op de scheur boven mijn scharnier nu op te vangen door er een stukje aluminium bovenop te lijmen met een speciale twee componentenlijm. Hij 'knikt' nog een heel klein beetje bij het volledig openzetten van het portier.

Gelukt zonder clips te slopen, mooi! Loopt weer een stuk lekkerder nu. Ben van plan om de krachten op de scheur boven mijn scharnier nu op te vangen door er een stukje aluminium bovenop te lijmen met een speciale twee componentenlijm. Hij 'knikt' nog een heel klein beetje bij het volledig openzetten van het portier.