Brandend lampje voor emissiestoring en slecht lopende motor

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
chartjes

25 feb 2015, 09:56 0 x

Het heeft mede door mijn vakantie en een discussie over wel/geen bovag garantie even geduurd, maar... Goed nieuws, want mijn auto loopt weer als een zonnetje nu er onder Audi mobiliteitsgarantie een nieuwe bobine geplaatst is. Wat ben ik blij dat mijn A2 nog onder die garantie valt, want even bellen en binnen een uur stond de servicebus voor de deur. Laptop aan de auto, nieuwe bobine plaatsen, checken of motor goed loopt, foutmelding wel weg is en klaar!
Tja, kunnen verschillende oorzaken zijn. Je zult toch eerst je auto moeten (laten) uitlezen. A.d.h.v storingscode weet je in welke richting je moet zoeken. Nu is het een gok; gok dan maar als eerste op een van de penbobines.

groeten,
Cees
Goed gegokt dus. Deze keer is de hoofdprijs voor mij!
Cees
Rein
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 feb 2015, 11:30 0 x

...en daarom gaat de geheel onverzorgde reis naar een zelf uit te kiezen bestemming naar... ;)
Rein
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 feb 2015, 20:43 0 x

@ AudiFan ja die mobiliteitsgarantie geeft je wel een extra stukje zekerheid en anwb lidmaatschap is (bijna?) overbodig. Eerlijk gezegd wist ik wel dat mijn auto nog mobiliteitsgarantie had, maar pas bij dit euvel heb ik eens goed gelezen wat er nou allemaal ondervalt... of andere merken ook zo'n soort service geven weet ik niet, maar mij bevalt het wel :) >-
Plaats reactie