EPC lampje brandt, waarschijnlijk remlichtschakelaar kapot..

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
mister

09 dec 2011, 15:19 0 x

Dag A2 rijders,

Sinds vanmorgen brandt het EPC lampje. Na wat zoekwerk op internet kan dit vele oorzaken hebben. Dus begonnen bij het makkelijkste. En jawel hoor, remlichten doen het niet. Dus remlichtschakelaar defect. Ik heb nieuwe besteld, alleen hoe moet ik dat ding vervangen.

Ik heb gezien dat ie onder de rempedaal zit. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de remlichtschakelaar kan vervangen zonder iets kapot te maken??? Graag uitleg met foto, is makkelijker :D

Bij de dealer vragen ze alleen om uit te lezen 50 euro. Het zijn Stealers!!!
falcon

09 dec 2011, 16:09 0 x

Onder je rempedaal zie je de schakelaar duidelijk zitten. Als je de nieuwe erbij hebt is het helemaal eenvoudig omdat je dan kunt zien hoe hij bevestigd zit. Het is echt heel simpel, de schakelaar moet een kwart slag tegen de klok in gedraaid worden en dan kun je 'm eruit trekken. Je kunt eventueel nog even op www.a2freun.de kijken en zoeken naar bremslichtschalter, vermoedelijk vind je daar ook plaatjes.
Ik heb anderhalf jaar geleden jouw symptomen gehad. In plaats van een nieuwe heb ik de oude eruit gehaald, van binnen met een wattenstaafje en alcohol schoon gemaakt en tot op heden geen problemen meer gehad...
Suc6!
mister

09 dec 2011, 21:39 0 x

Falcon,

Dank je wel! Ik heb hem eruit gekregen. Nu nog even morgen de nieuwe monteren morgen. Het is idd. Appeltje eitje. Hopelijk gaat het EPC lampje bij deze uit.
pacman
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 mar 2016, 18:58 0 x

<b><i>Hallo,</i></b>
Dat heb ik ook gehad, remlichten defect. Helaas zag een agent het eerder dan mij.....
Audi_gekkie

29 mar 2016, 19:16 0 x

pacman schreef:
<b><i>Hallo,</i></b>
Dat heb ik ook gehad, remlichten defect. Helaas zag een agent het eerder dan mij.....
Je reageert wel op een heel oude topic B)
Plaats reactie