Dag Eric,
Ik had vorig jaar het zelfde probleem als jou. Dat temperatuurmeter niet boven de 80 graden kwam. Ik heb toen bij audi de complete thermostaathuis laten vervangen. Na dit was mijn probleem opgelost. Ik heb ook imitatie gebruikt hiervoor, maar dit mocht niet baten.
Thermostaathuis kost bij de audi 100 euro. Het zit op een krappe moeilijke plek. Ik heb dit door audi laten doen. Totaal heeft me dit incl. arbeid 200 euro gekost. Je hebt er dan wel 2 jr. garantie hierop.
Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Suc6...
temperatuur meter en rem problemen.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo,
In principe kunnen vaste onderdelen zoals thermostaathuis en waterpomp hier niet de oorzaak van zijn.
Je geeft aan dat het euvel zich al voordeet voordat jij de onderdelen hebt vervangen! (citaat) "de temperatuurmeter doet nog hetzelfde" !
Wat wel de oorzaak kan zijn is de thermostaat zelf of de sensoren die zijn vervangen.
Ik zou als 1e even testen of de temperatuurmeter wel helemaal uitslaat indien deze direct aan massa wordt gelegd (dus de draad vanaf de sensor die de meter aanstuurt even bij de sensor losneme, aan massa leggen en contact aanzetten, de meter moet nu helemaal uitslaan naar maximaal. Indien dit goed blijkt te zijn dan moet de oorzaak gezocht worden in de themostaat of de sensor. Wat je dan nog kunt doen om uit te sluiten welke van de 2 de oorzaak is , is de sensor losnemen (draad er weer aan) en dan verwarmen (met aansteker of kaarsje), indien nu de temperatuurmeter wel verder uitslaat dan de 70 tot 80 gr dan mag je aannemen dat ook de sensor wel naar behoren functioneert en blijft de thermostaat over.
Meestal wordt dit probleem overigens veroorzaakt door de thermostaat.
Theo
In principe kunnen vaste onderdelen zoals thermostaathuis en waterpomp hier niet de oorzaak van zijn.
Je geeft aan dat het euvel zich al voordeet voordat jij de onderdelen hebt vervangen! (citaat) "de temperatuurmeter doet nog hetzelfde" !
Wat wel de oorzaak kan zijn is de thermostaat zelf of de sensoren die zijn vervangen.
Ik zou als 1e even testen of de temperatuurmeter wel helemaal uitslaat indien deze direct aan massa wordt gelegd (dus de draad vanaf de sensor die de meter aanstuurt even bij de sensor losneme, aan massa leggen en contact aanzetten, de meter moet nu helemaal uitslaan naar maximaal. Indien dit goed blijkt te zijn dan moet de oorzaak gezocht worden in de themostaat of de sensor. Wat je dan nog kunt doen om uit te sluiten welke van de 2 de oorzaak is , is de sensor losnemen (draad er weer aan) en dan verwarmen (met aansteker of kaarsje), indien nu de temperatuurmeter wel verder uitslaat dan de 70 tot 80 gr dan mag je aannemen dat ook de sensor wel naar behoren functioneert en blijft de thermostaat over.
Meestal wordt dit probleem overigens veroorzaakt door de thermostaat.
Theo
Topic samengevoegd met je eerdere over zelfde onderwerp. Het leest voor mij trouwens wel alsof er iets veranderd is: eerst kwam de meter nooit uit de hoek, nu stopt hij bij 80 graden. Voor dat laatste is inderdaad de thermostaat de eerste verdachte. Tenminste, als je de wagen lang genoeg de tijd geeft om op te warmen, ik heb met dit weer bij kom en 80 km/h weg met matig gebruik van de kachel zo'n 8 km nodig voor de 90 graden is bereikt.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik heb vandaag eens even in de gaten gehouden hoe lang het duurde voor de temperatuurmeter op de negentig graden stond.
De buitentemperatuur was op dat moment 9 graden (afgelezen op het dashboard) en na 800 meter kwam er al beweging in de meter en kwam hij los. Precies na 2,5 km stond de naald op de negentig graden. Hierbij wil ik even vermelden dat dit onder normale omstandigheden was (deels in de woonwijken en deels provinciale weg dus met stilstand, optrekken en schakelen).
Let wel het gaat hier om een benzine uitvoering (de diesel heeft normaal gesproken wat meer tijd nodig om op temperatuur te komen)
Mogelijk een richtlijn voor diegene die twijfels hebben over de werking van hun thermostaat.
Theo
De buitentemperatuur was op dat moment 9 graden (afgelezen op het dashboard) en na 800 meter kwam er al beweging in de meter en kwam hij los. Precies na 2,5 km stond de naald op de negentig graden. Hierbij wil ik even vermelden dat dit onder normale omstandigheden was (deels in de woonwijken en deels provinciale weg dus met stilstand, optrekken en schakelen).
Let wel het gaat hier om een benzine uitvoering (de diesel heeft normaal gesproken wat meer tijd nodig om op temperatuur te komen)
Mogelijk een richtlijn voor diegene die twijfels hebben over de werking van hun thermostaat.
Theo