Raam kiept naar voren
Mijn raam kiept iets naar voren waardoor je toch een irritante wind gefluit hoort aan de bestuurderzijde. :x
Ik weet om bij de raam hevelmechanisme te komen je de aluminiumplaat waar de microswich is vastgemaakt moet verwijderen.
Heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
Kan het hevelmechanisme afgesteld worden?
Iemand eerder heermee ervaring?
Heb naar handleidingen gezocht maar mijn Duits bleek toch niet zo goed als ik dacht.
Ik weet om bij de raam hevelmechanisme te komen je de aluminiumplaat waar de microswich is vastgemaakt moet verwijderen.
Heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
Kan het hevelmechanisme afgesteld worden?
Iemand eerder heermee ervaring?
Heb naar handleidingen gezocht maar mijn Duits bleek toch niet zo goed als ik dacht.
Ik heb veel raammechanieken vervangen bij volkswagen. en die zullen bij audi niet veel anders zijn vrees ik.
Ik ben bang dat 1 van de witte raamhouders in je deur afgebroken zijn. Dit gebeurt vaak als een raam een keer zwaar gaat. Vandaar mijn tip hier een paar weken geleden om je raamrubbers af en toe met siliconen spray in te spuiten.
Er is maar 1 manier om er achter te komen of dit bij jou ook het geval is en dat is je deur paneel loshalen en het gehele mechaniek (dit is een complete aluminiumplaat) verwijderen.
Let goed op al de bedrading bij het loshalen en pas op met het stangetje loshalen van het drukknopje welke je op en neer ziet bewegen als je je deur opent of dichtdoet.
Je hebt kruiskopschroevendraaier nodig en torx bitjes.
Wat ook kan zijn is dat de kabel van het mechaniek gerafeld is geraakt of dat je raam losgekomen is uit de klemmetjes.
Ik ben bang voor jou als je raam kantelt dat het een nieuw mechaniek gaat worden. Je hebt hier originele voor, maar er zijn ook imitatieplaten. Deze zijn een stuk goedkoper en passen prima.
Ik weet niet waar je woont, maar keverparts in Den Haag verkoopt deze imitatie ook.
Je motortje van je raam zul je over moeten zetten. De plaat kost zo uit mijn hoofd iets van 75euro dacht ik, maar hang me er niet aan op.
succes en neem er echt even de tijd voor en niets forceren.
gr. rene
Ik ben bang dat 1 van de witte raamhouders in je deur afgebroken zijn. Dit gebeurt vaak als een raam een keer zwaar gaat. Vandaar mijn tip hier een paar weken geleden om je raamrubbers af en toe met siliconen spray in te spuiten.
Er is maar 1 manier om er achter te komen of dit bij jou ook het geval is en dat is je deur paneel loshalen en het gehele mechaniek (dit is een complete aluminiumplaat) verwijderen.
Let goed op al de bedrading bij het loshalen en pas op met het stangetje loshalen van het drukknopje welke je op en neer ziet bewegen als je je deur opent of dichtdoet.
Je hebt kruiskopschroevendraaier nodig en torx bitjes.
Wat ook kan zijn is dat de kabel van het mechaniek gerafeld is geraakt of dat je raam losgekomen is uit de klemmetjes.
Ik ben bang voor jou als je raam kantelt dat het een nieuw mechaniek gaat worden. Je hebt hier originele voor, maar er zijn ook imitatieplaten. Deze zijn een stuk goedkoper en passen prima.
Ik weet niet waar je woont, maar keverparts in Den Haag verkoopt deze imitatie ook.
Je motortje van je raam zul je over moeten zetten. De plaat kost zo uit mijn hoofd iets van 75euro dacht ik, maar hang me er niet aan op.
succes en neem er echt even de tijd voor en niets forceren.
gr. rene
hi Rene,
dank voor de info.
klopt het dat de raamhouders bij sommige (w.o. de audi) standaad meegeleverd worden met het raam? m.a.w. kan ik deze raamhouders ook los kopen?
het raam trek naar voren als het nog 5cm moet om geheel te sluiten.
ik zal ze schoonmaken, prime en vervolgens kitten. omdat ik vermoed dat het een beetje los is gaan zitten.
dank voor de info.
klopt het dat de raamhouders bij sommige (w.o. de audi) standaad meegeleverd worden met het raam? m.a.w. kan ik deze raamhouders ook los kopen?
het raam trek naar voren als het nog 5cm moet om geheel te sluiten.
ik zal ze schoonmaken, prime en vervolgens kitten. omdat ik vermoed dat het een beetje los is gaan zitten.
Als je je binnenpaneel loshaalt en de aluminium laat zitten zie je 2 ronde gaten waar een rubber dop in zit. Als je deze dop eruit haalt zie je raam zitten.
Je moet je raam dan omhoog of omlaag doen tot je 2 boutjes zit zitten.
Deze boutjes klemmen je raam in een beugeltje.
Het klopt dat bij sommige merken de vasthouders voor het raam aan het glas verlijmt zitten. Dit is volgens mij bij audi en VW niet zo. Anders moet je namelijk deze vasthouders weer op het glas zien te lijmen, wat meestal erg lastig is en daardoor wordt er dan weer vaak gekozen voor een nieuw raam.
Deze vasthouders zitten op het raammechaniek en kunnen stuk zijn, maar er zitten vaak ook nog kunstof geleiders aan het mechaniek (deze zie je pas als je alles gedemonteerd hebt. Deze zijn vaker kapot.
Ik weet niet of deze kunstof houdertjes los te verkrijgen zijn aangezien de keren dat ik het gedaan heb dit in de garage gedaan heb. Daar vervangen ze meteen het gehele paneel.
Dit omdat het vaak meer werk is om de losse deeltjes te vervangen en ze ook vaak bang zijn dat als de ene kapot is gegaan, de andere ook snel zal gaan.
Het kunstof hard toch wat uit in de loop der jaren.
Ik kan je alleen maar aanraden alles rustig te demonteren, dan zie je vanzelf hoe het zit.
Je raam moet wel echt op de juiste hoogte staan ,dus de boutjes moet je kunnen zien door de gaten van de rubber doppen, anders krijg je je mechaniek niet los.
Waar kom je vandaan? mchaiba?
oh ja, plak je raam zelf op de juiste hoogte ook nog even vast met ducktape aan je deur zelf. Dit voorkomt dat je glas naar beneden valt en daardoor stuk slaat.
en als laatste nog. Als je een nieuw mechaniek plaatst en je zet je glas vast kijk dan even of je glas echt goed in de geleiding van het rubber loopt en niet er naast.
heel veel succes
Je moet je raam dan omhoog of omlaag doen tot je 2 boutjes zit zitten.
Deze boutjes klemmen je raam in een beugeltje.
Het klopt dat bij sommige merken de vasthouders voor het raam aan het glas verlijmt zitten. Dit is volgens mij bij audi en VW niet zo. Anders moet je namelijk deze vasthouders weer op het glas zien te lijmen, wat meestal erg lastig is en daardoor wordt er dan weer vaak gekozen voor een nieuw raam.
Deze vasthouders zitten op het raammechaniek en kunnen stuk zijn, maar er zitten vaak ook nog kunstof geleiders aan het mechaniek (deze zie je pas als je alles gedemonteerd hebt. Deze zijn vaker kapot.
Ik weet niet of deze kunstof houdertjes los te verkrijgen zijn aangezien de keren dat ik het gedaan heb dit in de garage gedaan heb. Daar vervangen ze meteen het gehele paneel.
Dit omdat het vaak meer werk is om de losse deeltjes te vervangen en ze ook vaak bang zijn dat als de ene kapot is gegaan, de andere ook snel zal gaan.
Het kunstof hard toch wat uit in de loop der jaren.
Ik kan je alleen maar aanraden alles rustig te demonteren, dan zie je vanzelf hoe het zit.
Je raam moet wel echt op de juiste hoogte staan ,dus de boutjes moet je kunnen zien door de gaten van de rubber doppen, anders krijg je je mechaniek niet los.
Waar kom je vandaan? mchaiba?
oh ja, plak je raam zelf op de juiste hoogte ook nog even vast met ducktape aan je deur zelf. Dit voorkomt dat je glas naar beneden valt en daardoor stuk slaat.
en als laatste nog. Als je een nieuw mechaniek plaatst en je zet je glas vast kijk dan even of je glas echt goed in de geleiding van het rubber loopt en niet er naast.
heel veel succes
ik heb gedaan zoals geadviseerd
1 van de twee boutjes zat wat losjes. (aan het raammechanisme)
raamhouders zijn via schroeven vast geklemd aan de houders op het raammechanisme.
1 hiervan zat een ook los.
het raam sluit nu wel in een keer dicht.
1 van de twee boutjes zat wat losjes. (aan het raammechanisme)
raamhouders zijn via schroeven vast geklemd aan de houders op het raammechanisme.
1 hiervan zat een ook los.
het raam sluit nu wel in een keer dicht.

siliconenspray had ik niet voor handen. wel de rail met olie ingespoten.
meeste tijd nam eigenlijk de juiste gereedschap vinden. zo kun je de schroeven in de raamhouders alleen vast draaien met een torx met een haak (L vorm). Die had ik dus niet :x ff bellen en gelukkig iemand kunnen vinden die hem wel had.
weer een vaderdag cadeau-tip
hellaas 1 keer per jaar :?
meeste tijd nam eigenlijk de juiste gereedschap vinden. zo kun je de schroeven in de raamhouders alleen vast draaien met een torx met een haak (L vorm). Die had ik dus niet :x ff bellen en gelukkig iemand kunnen vinden die hem wel had.
weer een vaderdag cadeau-tip
