G12 en G12+

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
mchaiba
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 okt 2010, 01:52

11 jan 2012, 17:04 0 x

Is er onderscheid is tussen G12 en G12+?
Behalve dan dat G12 niet mengbaar met andere soorten en G12+ wel mengbaar is.
Mag je G12 en G12+ wel metelkaar mengen?

weet iemand hier meer over?
Gebruikersavatar
Pyro_loe
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 mei 2009, 22:57
Locatie: Bodegraven-Reeuwijk
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 jan 2012, 19:38 0 x

Wat is G12?
Gebruikersavatar
joris1980
Berichten: 458
Lid geworden op: 26 sep 2009, 23:10
Locatie: Gouda
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

11 jan 2012, 20:37 0 x

Koelvloeistof :D
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

12 jan 2012, 10:09 0 x

Interessant.
wij geraken hier op het forum deskundig op alle gebieden betreffende de automobiel in het algemeen en de A2 in het bijzonder !
groet
audietje
Gebruikersavatar
mchaiba
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 okt 2010, 01:52

12 jan 2012, 11:17 0 x

thanks helder verhaal ;)
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

12 jan 2012, 19:00 0 x

Begrijp ik het goed dat je na 6 jaar je koelvloeistof in zijn geheel moet vervangen :!: :!:
Mijn tuut wordt nu 8 jaar maar er zit volgens mij nog steeds de zelfde koelvloeistof op :(

Sjors
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 jan 2012, 22:51 0 x

Je kunt ook gewoon even testen.
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

13 jan 2012, 10:58 0 x

[quote="Thck"]Je kunt ook gewoon even testen.[/quote]

Volgens mij hebben ze dat ook wel eens gedaan. Hebben meen ik met stift op dat potje de temperatuur aangegeven wat dat spul kan hebben. Moet eens kijken als er de kap af is!

Sjors
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 jan 2012, 13:05 0 x

Het zomaar vervangen op basis van tijd is bij veel instanties (transportbedrijven, spoorwegen met diesellocs en defensie) allang niet meer van toepassing! Er wordt wat betreft de vloeistoffen gewoon gemeten hoe de toestand is en op basis daarvan besloten om wel al dan niet te vervangen! Dit is een veel betere en en ook uit financieel oogpunt goedkopere manier.

Theo
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

14 jan 2012, 13:54 0 x

Dan zullen wij bij de eerst volgende beurt (voorjaar) dit eens laten controleren.
Bedankt Theo voor de tip ;)

Gr. Sjors
Plaats reactie