A2 diesel draait mooier dankzij tweetaktolie door brandstof
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Geen flauw idee, eigen onderzoek gaan doen?
Even googlen geeft: "de scooterolie van de Hema is groen". Bij de Action is ook 2takt te koop; merk 'Techno' en ook groen van kleur.
Misschien moet je dat proberen?
Even googlen geeft: "de scooterolie van de Hema is groen". Bij de Action is ook 2takt te koop; merk 'Techno' en ook groen van kleur.
Misschien moet je dat proberen?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- mx-man
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
[quote="joris1980"]Maar nou mijn vraag:
Welke 2takt-olie is niet rood van kleur???
Ik wil wel bijmengen, maar liever niet met rode olie.
Groet, Joris1980[/quote]
ik had texaco staan die is ook groen =) k vind het trouwens wel de grap van de week dat het zo goed werkt
Welke 2takt-olie is niet rood van kleur???
Ik wil wel bijmengen, maar liever niet met rode olie.
Groet, Joris1980[/quote]
ik had texaco staan die is ook groen =) k vind het trouwens wel de grap van de week dat het zo goed werkt

- jmkoole
[quote="j.hoeben1"]Denk jij dan wel aan het milieu jmkoole. :mrgreen:
Sjors[/quote]
De hele dag door Sjors...
Ik heb drie 3-liter wagentjes die 1 op 33 rijden, hele huis vol spaar- en led-lampen, eco-toiletpapier en ik sport bewust niet om m'n CO2-uitstoot te beperken
Je moet dit niet vergelijken met een brommer hè, daar meng je vaak 2 tot 2,5% 2taktolie door de benzine en in dit verhaal wordt gewerkt met 0,25% door de diesel. De laagtoerige dieselmotor werkt al veel 'schoner' dan het hoogtoerige benzinemotortje en bovendien heeft de 1.2 TDI motor - door de optimale rendementen - een geringe roetuitstoot.
Sjors[/quote]
Ik heb drie 3-liter wagentjes die 1 op 33 rijden, hele huis vol spaar- en led-lampen, eco-toiletpapier en ik sport bewust niet om m'n CO2-uitstoot te beperken

Je moet dit niet vergelijken met een brommer hè, daar meng je vaak 2 tot 2,5% 2taktolie door de benzine en in dit verhaal wordt gewerkt met 0,25% door de diesel. De laagtoerige dieselmotor werkt al veel 'schoner' dan het hoogtoerige benzinemotortje en bovendien heeft de 1.2 TDI motor - door de optimale rendementen - een geringe roetuitstoot.
[quote="jmkoole"]
Je moet dit niet vergelijken met een brommer hè, daar meng je vaak 2 tot 2,5% 2taktolie door de benzine en in dit verhaal wordt gewerkt met 0,25% door de diesel. De laagtoerige dieselmotor werkt al veel 'schoner' dan het hoogtoerige benzinemotortje en bovendien heeft de 1.2 TDI motor - door de optimale rendementen - een geringe roetuitstoot.[/quote]
Ben je een beetje boos jmkoole :evil: Is maar een grapje hoor :!: :cry: En wat ben jij milieu bewust
Sory :?
Sjors

Je moet dit niet vergelijken met een brommer hè, daar meng je vaak 2 tot 2,5% 2taktolie door de benzine en in dit verhaal wordt gewerkt met 0,25% door de diesel. De laagtoerige dieselmotor werkt al veel 'schoner' dan het hoogtoerige benzinemotortje en bovendien heeft de 1.2 TDI motor - door de optimale rendementen - een geringe roetuitstoot.[/quote]
Ben je een beetje boos jmkoole :evil: Is maar een grapje hoor :!: :cry: En wat ben jij milieu bewust

Sjors
- jmkoole
Nee, ben absoluut niet boos hoor
Snap best dat er vragen komen over de uitstoot van 2takt, maar volgens mij is een toevoeging van 0,25% te weinig om je daar zorgen over te maken. Ik denk dat onze manier van rijden (het moderne rijden) in een 1.2 TDI met een gemiddeld verbruik van 1 op 30 veel compenseert.
Hoewel ik de laatste week de meeste kilometers maak in m'n net aangeschafte A4 2.7 TDI :lol:
Daar kun je overigens - als het moet - ook 1 op 17,5 mee rijden...

Snap best dat er vragen komen over de uitstoot van 2takt, maar volgens mij is een toevoeging van 0,25% te weinig om je daar zorgen over te maken. Ik denk dat onze manier van rijden (het moderne rijden) in een 1.2 TDI met een gemiddeld verbruik van 1 op 30 veel compenseert.
Hoewel ik de laatste week de meeste kilometers maak in m'n net aangeschafte A4 2.7 TDI :lol:
Daar kun je overigens - als het moet - ook 1 op 17,5 mee rijden...
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Beste A2-fans,
Gister 2takt-olie toegevoegd & mn A2tje getankt. 100ml op n volle tank
Vanaf nu per 10ltr 25ml olie toevoegen
En nu komt het: voelbaar&hoorbaar verschil na het bijmengen!!! Binnen enkele minuten/km nam het typisch ratelgeluid van de diesel af & minder trillingen! :o
Ook start ie mooier, geen geratel 1e km met koude start!
Kben benieuwd of t verbruik veranderd! Laat het jullie weten!
Groet, Joris
Ps, ik gebruik texaco Motex 2T-X, is groen van kleur
Kan met 1 ltr a €13 zo'n 400ltr diesel mengen
Gister 2takt-olie toegevoegd & mn A2tje getankt. 100ml op n volle tank

Vanaf nu per 10ltr 25ml olie toevoegen

En nu komt het: voelbaar&hoorbaar verschil na het bijmengen!!! Binnen enkele minuten/km nam het typisch ratelgeluid van de diesel af & minder trillingen! :o
Ook start ie mooier, geen geratel 1e km met koude start!
Kben benieuwd of t verbruik veranderd! Laat het jullie weten!
Groet, Joris
Ps, ik gebruik texaco Motex 2T-X, is groen van kleur

Kan met 1 ltr a €13 zo'n 400ltr diesel mengen

- jmkoole
Bij mij is het verbruik niet veranderd
De motor loopt gewoon mooier en dat is prettig voor mens & machine. Met name de brandstofpomp en de verstuivers vinden het beetje extra smering fijn en leven nog lang(er) en gelukkig(er)

De motor loopt gewoon mooier en dat is prettig voor mens & machine. Met name de brandstofpomp en de verstuivers vinden het beetje extra smering fijn en leven nog lang(er) en gelukkig(er)

- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="jmkoole"]Bij mij is het verbruik niet veranderd
[/quote]
En nu met een nieuwe brandstofpomp mag ie zeker langer mee
Maar tis wel verbazingwekkend dat t zo goed merkbaar is! Ik merkte al verschil na enkele minuten! A2 loopt hoorbaar beter/rustiger & koude start is makkelijker :o
Groet, Joris

En nu met een nieuwe brandstofpomp mag ie zeker langer mee

Groet, Joris
- jmkoole
[quote="Woco"]Kan dit ook enigszins werken met benzine??? Onze auto klinkt ook schraal
Ondanks toevoeging van speciale middeltjes[/quote]
Geen idee.
Zelf gaan zoeken met Google...
Voorzichtig! Niet zomaar 2taktolie in je nieuwe 2.8 FSI gooien!
Ondanks toevoeging van speciale middeltjes[/quote]
Geen idee.
Zelf gaan zoeken met Google...
Voorzichtig! Niet zomaar 2taktolie in je nieuwe 2.8 FSI gooien!