Help!! Oliepeilstok afgebroken

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Kika

29 jan 2012, 12:14 0 x

[quote="Thck"]Nog even over de (al dan niet afgebroken) peilstok.

Ik heb het in eerste instantie een onbetrouwbaar ding gevonden.
Als argeloze gebruiker weet je niet dat hij pas na een paar keer afvegen pas een betrouwbaar beeld geeft en dan nog is het soms raar:

Ik had een keer 1e peiling: alles onder de olie (leek dus overvol),
2e en 3e peiling: werd minder
4e of 5e meting: ineens onder de min, dus eigenlijk helemaal droog.

Toen dus olie erbij gegooid (hooguit 0,5 ltr) en daarna liep de motor weer raar.
Ging langs de Quick service:
Ja meneer, er zit té veel olie in ... toen snapte ik er niets meer van, welke meting klopt dan??

Groeten,
Johan

Ps :D it bericht is dus niet va Theo, ik heb het even naar dit onderwerp verplaatst!

Net gepeild met een nieuwe peilstok geeft idd een ander beeld dan met de oude :? .
En idd een paar keer peilen en schoonmaken is de enige goeie manier!
j.hoeben1

29 jan 2012, 12:26 0 x

Ik heb het er in de garage waar ik altijd kom over gehad wat te doen als er een stukje plastic afbreekt van je peilstok en in het motorblok achterblijft. Helemaal niets doen. Kan geen kwaad. Mocht het ergens tussen komen zal het absoluut geen schade aanrichten. Het wordt dan vermalen en komt onder in het carter te liggen. Het gebeurt regelmatig dat dit gebeurt. Volgens de garage geen aandacht aan schenken.

Groet, Sjors
Kika

29 jan 2012, 12:43 0 x

[quote="j.hoeben1"]Ik heb het er in de garage waar ik altijd kom over gehad wat te doen als er een stukje plastic afbreekt van je peilstok en in het motorblok achterblijft. Helemaal niets doen. Kan geen kwaad. Mocht het ergens tussen komen zal het absoluut geen schade aanrichten. Het wordt dan vermalen en komt onder in het carter te liggen. Het gebeurt regelmatig dat dit gebeurt. Volgens de garage geen aandacht aan schenken.

Groet, Sjors[/quote]

Bedankt Sjors!! :D
sanders

29 jan 2012, 12:53 0 x

Enige ellende dat je ervan krijgt :mrgreen: is het ritje naar kokkeler voor een nieuwe peilstok :D

Gr.
Sanders
jnobel

29 jan 2012, 14:49 0 x

Sorry Theo,

Ik heb denk ik op de verkeerde knop geklikt bij het invoeren, ik wilde ook gewoon in deze thread antwoorden, maar heb kennelijk op Nieuw onderwerp geklikt, dank voor het verplaatsen.

Groeten,
Johan
Kika

29 jan 2012, 18:58 0 x

[quote="sanders"]Enige ellende dat je ervan krijgt :mrgreen: is het ritje naar kokkeler voor een nieuwe peilstok :D

Gr.
Sanders[/quote

Ga liever naar Vortkamp in Gronau!
Gompie

30 jan 2012, 01:12 0 x

Ook op Duitse forum kwam peilstok probleem weer aan de orde:
http://a2-freun.de/forum/showthread.php?t=18991
Er staan tips in en ook onderdeelnummers (blz 6).
Ik heb ook de peilstaaf met zwarte uiteinde, zeer moeilijk afleesbaar.
Het werd iets beter door de ribbeltjes aan een zijde vlak te dremelen, maar
meerdere keren insteken/schoonmaken is wel nodig. Gelukkig lust mijn A2
niet meetbaar olie, alleen benzine. Peilstokstaartjes houden alert de wacht! :P
Gompie, die zelf eigenlijk nooit in de olie is, de A2peilstok voortdurend..
(en dan ook nog in LongLife olie als contrast met ShortLife peilstok :geek: )
audietje

30 jan 2012, 08:43 0 x

Hallo Kika,
Mijn 1.4 benzine nagelt ook als een diesel vooral als ie koud is. Op bedrijfstemperatuur is het een stuk minder maar nog altijd hoorbaar. Op toeren hoor je het niet meer en loopt ie als een naaimachientje.
Ik vind het geen onprettig geluid. Heb al eens een fles Wyns bij de olie gegooid maar weinig tot geen verbetering. Op het forum lees ik dat het de klepstoters kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de uitslag van de "check up" van jouw exemplaar.
Peilstok is een onding. Ik had eerder een 1.6 fsi uit 2005. Daar was het plastic meetgedeelte onderaan de peilstok oranje van kleur. dat was al een stuk beter afleesbaar.
Wellicht is zo'n oranje peilstok te bestellen bij de dealer.
groet
aurietje
Hovinga

30 jan 2012, 11:03 0 x

Die ratel die je hoort is waarschijnlijk je kachelventilator. Die willen nog wel eens wat geluid maken als het lader droog staat. Doe je clima maar eens uit.

Binne
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 jan 2012, 12:05 0 x

Je zou eens een andere viscositeit olie kunnen proberen (dus een iets dikkere oliesoort), mo m.n. bij een motor op bedrijfstemperatuur en de olie dus dunner is zal een iets dikkere olie ook iets minder snel dunner worden (de viscositeit is een aanduiding voor de dik- of dun vloeibaarheidsgraad van de olie onder vooraf middels standaard normen vastgestelde temperaturen).

Kan geen kwaad en is het proberen waard. Wel in principe volledige sythetische blijven gebruiken.
Plaats reactie