Op aanraden van diverse gebruikers op dit forum Odb kabel
Aangeschaft. Auto uitgelezen,ging om storing management,
Bleek om ABS sensor te gaan. Zo gaf zo good. Verder geen
Dingen aangepast of veranderd. Nadien loopt de auto niet
Meer. Op contact alles ok. Startmotor draait rond. Benzinepomp
Loopt en heeft ook de neiging om aan te springen maar doet
Dit niet. Lijkt wel of startblokkering er nog in zit. Iemand tips?
Na uitlezen auto loopt niet meer
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Chinese kabel? Ik wil je niet bang maken, maar slecht gesoldeerde kabels kunnen gemakkelijk kortsluiting veroorzaken in de boordcomputer van de auto...
Daarom raad ik iedereen de 'echte' kabels aan van Rosstech. Duur, maar goed en altijd de nieuwste updates van Vagcom beschikbaar.
Daarom raad ik iedereen de 'echte' kabels aan van Rosstech. Duur, maar goed en altijd de nieuwste updates van Vagcom beschikbaar.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- jos_br
In theorie is het niet mogelijk nadat er alleen uitgelezen is de motor niet meer wil starten, dan zou er iets via de uitleeskabel moeten gebeuren. Heb je hem nu nog eens uitgelezen, of brand het sleuteltje (startonderbreker)?
Jos.
Jos.
JBAutoservice BV
- henkje
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="jos_br"]In theorie is het niet mogelijk nadat er alleen uitgelezen is de motor niet meer wil starten, dan zou er iets via de uitleeskabel moeten gebeuren. Heb je hem nu nog eens uitgelezen, of brand het sleuteltje (startonderbreker)?
Jos.[/quote]er brand geen lampje met sleutelherkenning,had voor de zekerheid al reservesleutel geprobeerd.ik hem hem nog een keer uitgelezen,geeft nu een storing aan van ecu,maar deze is niet actief.dus weet niet zeker of dit het probleem is.storing is als volgt:
01 engine
controller 036 906 034 q
component marelli 4lv g 3720
coding 00051
shop#:wsc 00493
na ff op google gecheckt te hebben gaat het hier om regelunit motormanagement.
mocht deze stuk zijn gegaan door het uitlezen dan is dus voorzichtigheid geboden zoals hier blijkt.om een en ander zeker te weten sleep ik morgen de auto naar audidealer.hou jullie op de hoogt.intussen zijn tips altijd welkom!
Jos.[/quote]er brand geen lampje met sleutelherkenning,had voor de zekerheid al reservesleutel geprobeerd.ik hem hem nog een keer uitgelezen,geeft nu een storing aan van ecu,maar deze is niet actief.dus weet niet zeker of dit het probleem is.storing is als volgt:
01 engine
controller 036 906 034 q
component marelli 4lv g 3720
coding 00051
shop#:wsc 00493
na ff op google gecheckt te hebben gaat het hier om regelunit motormanagement.
mocht deze stuk zijn gegaan door het uitlezen dan is dus voorzichtigheid geboden zoals hier blijkt.om een en ander zeker te weten sleep ik morgen de auto naar audidealer.hou jullie op de hoogt.intussen zijn tips altijd welkom!
- henkje
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Even voor alle medegebruikers van uitleesapparatuur van odb tools,voorzichtigheid is hier geboden,zoals blijkt.heb alles precies volgens handleiding gedaan maar het is toch misgegaan.gisteren audi naar dealer gesleept.volgens dealer was uitlezen NIET meer mogelijk!!daarna besloten om te gaan zoeken,heb wat dat betreft weinig andere keuzes.na 3 uur zoekwerk conclusie,ecu motormanagment gesneuveld,en een relais aansturing bobines defect.totale kosten incl. Ongeveer 900 euro.ga in overleg even kijken voor een gebruikte ecu om de kosten te drukken.dus wees gewaarschuwd!!
- jmkoole
Zelf heb ik deze kabel gekocht:
http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html
Reken nog wel op een flinke toeslag (50 euro) bij de douane...
De software kun je daarna gratis downloaden. Ondertussen zitten we op versie 11.11
Wel erg sneu dat je het slachtoffer bent geworden van zo'n gammele Chinese kabel
http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html
Reken nog wel op een flinke toeslag (50 euro) bij de douane...
De software kun je daarna gratis downloaden. Ondertussen zitten we op versie 11.11
Wel erg sneu dat je het slachtoffer bent geworden van zo'n gammele Chinese kabel

VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)