Laatst had iemand het er ook al over. Een geluid in de stuurinrichting of stangen voor.
bij mij meestal na enkele uren parkeren, rij ik weg en hoor ik wat knakken, tot soms bonken.
lijkt wel of je over een tak rijdt.
Iemand hier ervaring mee?
geluid bij sturen
- JanvanderGrond
Hoi,
Tja welk geluid bedoel je?
Misschien moeten we een geluidenarchief gaan aanleggen... :roll:
Het stabilisatorstangrubber geeft inderdaad een bonkend geluid, voornamenlijk bij het nemen van de hordes (lees drempels), dit geluid is onafhankelijk van de stuuruitslag.
Het bonkend geluid wat ik hoorde tijdens het sturen, bleek het veerpootlager te zijn.
Succes met het luisteren.
P.S. er ligt niets los in het dashboardkastje... :lol:
Tja welk geluid bedoel je?
Misschien moeten we een geluidenarchief gaan aanleggen... :roll:
Het stabilisatorstangrubber geeft inderdaad een bonkend geluid, voornamenlijk bij het nemen van de hordes (lees drempels), dit geluid is onafhankelijk van de stuuruitslag.
Het bonkend geluid wat ik hoorde tijdens het sturen, bleek het veerpootlager te zijn.
Succes met het luisteren.
P.S. er ligt niets los in het dashboardkastje... :lol:
- JeroenReumkens
Toevallig heb ik exact hetzelfde probleem met mijn auto. Dit probleem is opgetreden nadat onder garantie de vering voor vervangen is. Deze was namelijk door metaalmoeheid afgebroken(???). Het probleem lijkt inderdaad voor te komen bij drempels en andere oneffenheden in de weg.
Met mijn beperkte kennis van auto's vermoed ik dat het veerpootlager daarmee samenhangt en dit bij mij wel eens de oorzaak kan zijn? Ik ga in ieder geval binnenkort even terug naar de garage om het na te laten kijken. Is het verder een probleem waar je je zorgen om moet maken of is het maar een kleinigheidje?
En als ik toch bezig ben, ook al is dit offtopic, mijn stuur maakt sinds datzelfde moment ook af en toe een "krassend" geluid bij het sturen. Lijkt echt vanuit het stuur te komen. Kan dit daarmee samenhangen?
Bedankt alvast :-)
Met mijn beperkte kennis van auto's vermoed ik dat het veerpootlager daarmee samenhangt en dit bij mij wel eens de oorzaak kan zijn? Ik ga in ieder geval binnenkort even terug naar de garage om het na te laten kijken. Is het verder een probleem waar je je zorgen om moet maken of is het maar een kleinigheidje?
En als ik toch bezig ben, ook al is dit offtopic, mijn stuur maakt sinds datzelfde moment ook af en toe een "krassend" geluid bij het sturen. Lijkt echt vanuit het stuur te komen. Kan dit daarmee samenhangen?
Bedankt alvast :-)
Klinkt als gare fuseekogels. Vooral hoorbaar bij vooruit/achteruit steken bij wegrijden. Is ook een APK-afkeurpunt. Garage kan dit in 5 minuten controleren.
Je bent geen gevaar op de weg hiermee dus je hoeft niet met slippende bandjes naar de garage.
Doei
Je bent geen gevaar op de weg hiermee dus je hoeft niet met slippende bandjes naar de garage.
Doei
- JeroenReumkens
Na een beetje Googlen zou de fuseekogel inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn. Althans, de "symptomen" die op internet beschreven worden komen aardig overeen. Komende week toch maar weer even terug naar de garage dus..
Zou dit overigens ook het ratelen in het stuur kunnen veroorzaken?
Zou dit overigens ook het ratelen in het stuur kunnen veroorzaken?
[quote="JeroenReumkens"]Na een beetje Googlen zou de fuseekogel inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn. Althans, de "symptomen" die op internet beschreven worden komen aardig overeen. Komende week toch maar weer even terug naar de garage dus..
Zou dit overigens ook het ratelen in het stuur kunnen veroorzaken?[/quote]
Ratelen? hoe?
Zoiets als "niet bij rechtuit rijden, maar wel bij insturen"? Optie 1: vloeistofpeil stuurbekrachtiging controleren (niet ratelen maar rumoerige pomp vd stuurbekrachtiging)
Optie 2: wiellager, dan zou er een verschil moeten zijn bij links of rechts insturen.
Zou dit overigens ook het ratelen in het stuur kunnen veroorzaken?[/quote]
Ratelen? hoe?
Zoiets als "niet bij rechtuit rijden, maar wel bij insturen"? Optie 1: vloeistofpeil stuurbekrachtiging controleren (niet ratelen maar rumoerige pomp vd stuurbekrachtiging)
Optie 2: wiellager, dan zou er een verschil moeten zijn bij links of rechts insturen.