lampje dashboardkastje

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Kogelman

05 mar 2012, 19:34 0 x

Ik kwam erachter dat er een lampje in het dashboardkastje zit, maar dat deze het niet doet als de klep open gaat. Nu was het lampje stuk, dus deze heb ik vandaag vervangen maar dit heeft niet geholpen. Stekkerverbinding ziet er goed uit, ik heb de contactvlakken nog even licht afgeschuurd met schuurpapier en daarna met met contactspray ingespoten maar ook dit hielp niets. Ik heb geen zin om het hele dashboardkastje eruit te schroeven ten koste van een werkend lampje, maar als het iets simpels is dan hou ik me aanbevolden. Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken, of is dit een veelvoorkomend euvel van de A2 en is er een remedie voor?
mauritsvs

05 mar 2012, 20:14 0 x

Weet ik niet zeker, maar moet je je lichten niet aan hebben staan, voordat 'ie ook licht geeft in het dashbordkastje, net zoals de kofferbak??

En ander is het dashbordkastje eruit halen helemaal niet moeilijk, ik heb er indertijd vreselijk mee getobt, maar er is hier op het forum een prima tekening te vinden met daarop de 5 torx schroeven aangegeven.
lemoi

05 mar 2012, 21:26 0 x

het schakelaartje misschien? Of ligt misschien de stekker erachter los? Hbe je stroom gemeten ?
Kogelman

05 mar 2012, 23:10 0 x

Het licht in mijn koffer gaat ook aan als de lampen van de auto niet branden. Zodra de achterklep opengaat, gaat het lampje links in de kofferruimte branden.
Lampje in dashboardkastje doet het nu ook. Inderdaad eerst de verlichting aanzetten dan gaat dat lampje ook mee aan. Bedankt voor de tip Maurits.
Wat mij wel opvalt is dat het dashboardkastjelampje continue blijft branden ook als de klep dicht is. Ik heb net even gekeken in het donker en zag een heel flauwe schijnsel door een kiertje op de deur. Is dit standaard zo, of werkt mijn schakelaartje niet meer?
Dit betekent dus bij mij dat als ik de lampen aanzet het lampje in het dashboardkastje continu ook brandt ('t is maar 5 Watt, maar toch.. en het produceert hitte)
Kogelman

06 mar 2012, 00:52 0 x

Op de site van onze Duitse vrienden heb ik al het e.e.a. gevonden over de verlichting van het dashboardkastje (in principe moet de verlichting aanstaan):

Handschuhfachbeleuchtung geht nur bei eingeschaltetem Licht.
Stabi
Fahrwerksfedern

A2 Driver
Öffentliches Profil ansehen
Private Nachricht an A2 Driver schicken
Mehr Beiträge von A2 Driver finden
A2 Driver als Kontakt hinzufügen

02.02.06, 19:06 #9
Mike[WÜ]

A2 Modell: Ex-A2-Fahrer Hallo A2 driver

Das Licht im handschuhfach kannst du auch ohne Licht anmachen. einfach den lichtschalter paar mm reindrücken in 0 Position un dann nach rechts oder links drehen weiß die richtung grad ned auswendig.

MFG

De vraag blijft of dit lampje ook continu moet blijven branden zo lang de verlichting aan staat?
audietje

09 mar 2012, 15:41 0 x

weer wat geleerd.
Lichtknop indrukken en een beetje naar rechts duwen. Het lampje van het dashboardkastje gaat dan branden ongeacht of de motor loopt en ongeacht of de rest van de verlichting brandt.
slim autootje toch hé, die A2
groet
audietje
Kogelman

09 mar 2012, 21:29 0 x

[quote="audietje"]weer wat geleerd.
Lichtknop indrukken en een beetje naar rechts duwen. Het lampje van het dashboardkastje gaat dan branden ongeacht of de motor loopt en ongeacht of de rest van de verlichting brandt.
slim autootje toch hé, die A2
groet
audietje[/quote]

Dit klopt inderdaad, ik heb het net geprobeerd. Ik ben vooral benieuwd of bij jullie het lampje ook constant aan is als de koplampen branden en de klep van het dashboardkastje dicht is.
Als ik in het donker rijd zie ik nl. een heel flauw spleetje licht doorschijnen tegen het rechterportier aan vanuit het dashboardkastje, dus in mijn kastje is het altijd licht (zodra de verlichting ingeschakled is). Bij jullie ook?
audietje

10 mar 2012, 00:07 0 x

wordt morgen onderzocht.
groet
audietje
Kogelman

20 mar 2012, 22:41 0 x

[quote="audietje"]wordt morgen onderzocht.
groet
audietje[/quote]

En... al iets ontdekt audietje?
audietje

21 mar 2012, 14:25 0 x

[quote="Kogelman"][quote="audietje"]wordt morgen onderzocht.
groet
audietje[/quote]

En... al iets ontdekt audietje?[/quote]

helemaal vergeten.
komt goed.
Audietje
Plaats reactie