Nou, ik heb iets ontdekt, wat het niet (goed) doet aan de A2. De achterruitverwarming. Knopje werkt, lamoje gaat aan, maar de achteruit ontwasemt niet. Vanochtend geconstateerd.
Zit dit apart gezekerd? Waar zitten de verbindingen met het verwarmingselement in het raam?
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Waar moet ik zoeken?
Achterruitverwarming
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Vandaag met het mooie weer de A2 maar eens een poetsbeurt gegeven. Wat kleine krasjes weg gecleanerd en weer in de was gezet. En toen gelijk maar eens gekeken naar de niet werkende achterruitverwarming.
Het eerste, dat ik deed, was eens in het zekeringenkastje koekeloeren en ja hoor.......geen zekering op plekje 15. Daar hoort een groene 30 Amp zekering te zitten. Die hebben we dus maar geplaatst. En ik denk, dat hiermee, het probleem opgelost is. Hoe banaal kan het zijn.
Het eerste, dat ik deed, was eens in het zekeringenkastje koekeloeren en ja hoor.......geen zekering op plekje 15. Daar hoort een groene 30 Amp zekering te zitten. Die hebben we dus maar geplaatst. En ik denk, dat hiermee, het probleem opgelost is. Hoe banaal kan het zijn.
Iets zegt mij dat die zekering er niet vanzelf is uitgevallen... ben benieuwd of het hierbij blijft of dat zich nog iets anders gaat openbaren, waarom de vorige eigenaar die zekering verwijderd heeft... in onze Golf zat bijv. indertijd een breuk in de kabeldoorvoer naar de achterklep, waardoor sluiting optrad tussen de ruitenwisser en de achterruitverwarming.