gekraak

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
mister

18 sep 2011, 22:51 0 x

Hoi,

Ja ja ik heb mijn A2 terug. Gelukkig!!! Ik kan alleen maar zeggen dit had ik veel eerder moeten doen. Wat stuurt mijn auto anders! Echt een vooruitgang! En het belangrijkste rammel/kraak vrij.

En ik heb 2 jr garantie hier op van Audi.

Ik heb ook even foto's geplaatst voor de duidelijkheid. Als je je stuur helemaal uitdraait is bevestigings punten zichtbaar.

1e foto: is zij stabilisatorstangetje daar zat wat speling op. Meteen beide kanten vervangen.
2e foto: niet echt helemaal duidelijk maar het onderdeel wat in het rode cirkel zit, dat is de boosdoener.

Wat betreft prijs kan ik je geen exacte prijs geven omdat ik nog paar andere dingen erbij heb laten doen. Maar ik denk dat je ergens tussen 400 en 500 euro wel klaar bent. Bij Audi tenminste dan!!!

Ik heb speciaal Audi gekozen omdat ik dan weet waar ik aan toe ben. En in het verleden slechte ervaringen opgedaan bij diverse garage's. En ik ben zelf niet zo handig met auto's.

Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt. Ik ben er gelukkig van af!

Succes

Alweer een :D A2 rijder...

Groetjes.
audietje

19 sep 2011, 09:42 0 x

Hallo Dank voor de info en de foto's
Dat wat in de rode cirkel wordt aangegeven is vorige week bij mijn audi vastgezet doch bood geen soelaas tegen kraken.
audi gaat binnenkort voor herhaling.
groet
Audietje
audietje

27 sep 2011, 17:32 0 x

Was vanochtend weer bij garage waar ik mijn A2 kocht.
Heeft nu die rubbers gesmeerd en gefixeerd met behulp van slangenklemmen.
Op de weg naar huis begon het gekraak weer.
Is steeds. als ik een half uurtje aan het rijden ben begint het weer te kraken.
Heb gebeld. Er zijn direct nieuwe rubbers besteld.
Ga ik nog een keer naar Zwammerdam. Jullie weten het allemaal: het is geen straf om met een A2 onderweg te zijn, zelfs als ie kraakt.
groet
Audietje
audietje

30 mar 2012, 16:06 0 x

[quote="audietje"]Was vanochtend weer bij garage waar ik mijn A2 kocht.
Heeft nu die rubbers gesmeerd en gefixeerd met behulp van slangenklemmen.
Op de weg naar huis begon het gekraak weer.
Is steeds. als ik een half uurtje aan het rijden ben begint het weer te kraken.
Heb gebeld. Er zijn direct nieuwe rubbers besteld.
Ga ik nog een keer naar Zwammerdam. Jullie weten het allemaal: het is geen straf om met een A2 onderweg te zijn, zelfs als ie kraakt.
groet
Audietje[/quote]

Gisteren is een nieuwe distributieriem geplaatst.
Tegelijk nieuwe rubbers op de stabilisatorstangen zowel links als rechts geplaatst,. Had ik nog tegoed van de garage waar ik de auto kocht.
De laatste dagen bij stijgende buitentemperatuur begon het kraken weer in alle hevigheid.
Gisteren was hij kraakloos. Vandaag is de buitentemperatuur weer wat lager. Ben benieuwd of nieuwe rubbers inderdaad soelaas bieden ook als het weer warmer weer wordt.
groet
audietje
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 mar 2012, 16:23 0 x

Ik hweb gelukkig geen last van het fenomeen, maar ik vond het wel opvallen, dat ik twee oude (lees behoorlijk droge en met scheurtjes erin) stab. stang rubbers in de kofferbak vond bij het opruimen ervan. Dus bij mij zijn ze blijkbaar al eens vervangen.
Plaats reactie