achterruitverwarming

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Kogelman

17 apr 2012, 10:56 0 x

De laatste ochtenden zit er hier behoorlijk wat ijs op de ruiten door de nachtvorst, dus dan kan de achterruitverwarming zijn diensten bewijzen. Nu viel mij op dat het behoorlijk lang duurt voordat het ijs van de achterruit verdwijnt. Zo'n 5 minuten of 5 km verder rijden is de ruit pas goed open, dit vind ik vrij lang, ook omdat je geen achterruitwisser hebt om de boel schoon te vegen. Misschien is het des A2? Onze ex-A3 kon je bij wijze van spreken starten, achterruitverwarming aanzetten en je zag direct het ijs verdwijnen. Hoe is jullie ervaring met de snelheid van opwarmen van de achterruitverwarming?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 apr 2012, 11:09 0 x

Ik heb eigenlijk zelden of nooit de achterruitverwarming aan. Als er ijs op de ruit zit, schraap ik het er eerst vanaf. En bij de A2 heb ik de achterruitverwarming nog geen eens aangehad, en ik moest er ook eerst nog een zekering voor plaatsen (een groene van 30 Amp), want die ontbrak in het kastje. En daarna heb ik het niet meer geprobeerd, want nog niet nodig gehad.
audietje

17 apr 2012, 12:00 0 x

Ik krab ook de achterruit min of meer ijsvrij.
De achterruitverwarming doet dan het laatste restje tijdens het rijden.
geen probleem.
groet
audietje
j.hoeben1

17 apr 2012, 14:10 0 x

Bij mij duurt het ook zo lang dan zal het wel A2 eigen zijn denk ik maar!

Groet,
Sjors
Rens 79

17 apr 2012, 21:27 0 x

De a2 nu anderhalf jaar in bezit en nog nooit de achterruit verwarming aangehad.
Mijn a2 tje mag binnen slapen,en heeft bij mij nog geen ijs op zijn ruitjes gehad.
Zo weet ik dus ook nog steeds niet of ik verwarmde buiten spiegel glaasjes heb :P
Kogelman

17 apr 2012, 23:03 0 x

[quote="Rens 79"]De a2 nu anderhalf jaar in bezit en nog nooit de achterruit verwarming aangehad.
Mijn a2 tje mag binnen slapen,en heeft bij mij nog geen ijs op zijn ruitjes gehad.
Zo weet ik dus ook nog steeds niet of ik verwarmde buiten spiegel glaasjes heb :P [/quote]

Checken of er verwarmde buitenspiegels opzitten is een kwestie van morgenvroeg de achterruitverwarming aandoen en dan voelen of de spiegels warm worden.
Rens 79

18 apr 2012, 00:32 0 x

[quote="Kogelman"][quote="Rens 79"]De a2 nu anderhalf jaar in bezit en nog nooit de achterruit verwarming aangehad.
Zo weet ik dus ook nog steeds niet of ik verwarmde buiten spiegel glaasjes heb :P [/quote][/quote]

Checken of er verwarmde buitenspiegels opzitten is een kwestie van morgenvroeg de achterruitverwarming aandoen en dan voelen of de spiegels warm worden.[/quote
Ik weet wel hoe ik het moet testen maar zoals geschreven nog niet nodig gehad.
En morgen ochtend ga ik zoals gewoonlijk op mijn zelf omgebouwde electrische fiets naar het werk. :lol:
Plaats reactie