spoiler

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gompie

13 dec 2011, 15:19 0 x

Hallo Sjors,
Forumlid Nachtaktiver op het Duitse forum heeft nog niet zo heel lang geleden een enquete gehouden over die vieze opgedroogde sporen onder het achterraam (zal bij jouw misschien ook zo zijn). Behalve de spoiler is vaak ook aangekoekt vuil tussen het glas en het aluminium van de klep oorzaak van die sliertjes. Bij mij was het ook zo en nadat ik met wattips die troep er wat uit gepeuterd had en goed schoongemaakt was het over. Heb nog geen gaatjes geboord. (behalve dan in de koplampen :) )
Groeten, Gompie
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 dec 2011, 18:06 0 x

N.a.v. deze discussie ook maar eens naar de achterklep gekeken en inderdaad een paar kleine sliertjes op de ruit onder de spoiler op de hoeken. Volgens mij niets om zorgen over te maken en voorzover ik kan constateren geen water in de spoiler.

Dus voorlopig nog geen gaatjes boren.

Theo
j.hoeben1

13 dec 2011, 19:07 0 x

Oké Theo en Gompie,
Bedankt,
Sjors
audietje

14 dec 2011, 11:42 0 x

ja, mijn A2 heeft ook geregeld vieze strepen op de lak onder het achterraam. zal ook eens met wattenstaafjes in de weer gaan tussen glas en aluminium op achterklep.
groet
audietje
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2012, 17:37 0 x

[quote="pionok"]Ik had hetzelfde, ook ik had meer dan een liter water in mijn spoiler zitten. Twee gaatjes erin geboord en het is opgelost.
Van oxidatie is bij mij tot op heden nog geen sprake uitwendig. Hoe het inwendig zit? geen idee. Dit wacht ik dan maar rustig af.
Klotsen in de bochten.....ook ik dacht idd aan de benzinetank, maar het bleek toch de spoiler te zijn.
Zet je achterklep na een paar dagen regen maar open, als je dan water vanaf je spoiler naar beneden ziet lopen weet je voldoende.

gr. rene[/quote]

Mijn vermoeden dat er water in de spoiler zat, werd vandaag bevestigd, het heeft de laatste tijd veel geregend en ik hoorde geregeld "geklots" van achteruit. Vandaag toch ook maar 2 gaatjes in de spoiler geboord en ja hoor, ik denk in totaliteit een goed drinkglas vol. De spoiler vertoond aan de onderkant lichte oxidatie.
pionok

07 mei 2012, 19:05 0 x

Mijn vermoeden dat er water in de spoiler zat, werd vandaag bevestigd, het heeft de laatste tijd veel geregend en ik hoorde geregeld "geklots" van achteruit. Vandaag toch ook maar 2 gaatjes in de spoiler geboord en ja hoor, ik denk in totaliteit een goed drinkglas vol. De spoiler vertoond aan de onderkant lichte oxidatie.
Sinds de gaatjes in de spoiler geen geklots meer gehoord.

gr. rene
Rinus

08 mei 2012, 09:59 0 x

Toch vraag ik me af, waarom Audi gewoon geen massieve spoiler heeft gemonteerd. En dan van lichtgewicht materiaal. Met een holle spoiler vraag je op den duur om dit soort problemen. Die hele spoiler voelt ook niet echt degelijk aan.

Mocht ik gaatjes gaan boren, dan zou ik ze wel afwerken met die tectyltuutjes. Daardvan het "kontje" ervanaf snijden, en dan de rest van het tuutje in het gat doen. Staat veel mooier afgewerkt.

N.B. ik hoor toe nu toe geen geklots.
Bossink

08 mei 2012, 13:57 0 x

Ik ga vanmiddag ook eens even 2 gaatjes prikken in de spoiler. Ik dacht al: "die benzinetank hoor je bestwel klotsen!" maar ik denk dat het ook bij mij de spoiler is. Ik heb aan beide kanten van de spoiler een regenspoortje lopen. Bij de linkerkant een beetje bruinig...
Zitten er in het binnenwerk schroeven die gaan roesten? Ik had het idee dat de spoiler volledig gelijmd was op de ruit.

Bedankt alvast!
Rinus

08 mei 2012, 14:25 0 x

Er zitten inderdaad twee schroefjes, en die kunnen gaan oxideren.
Bossink

09 mei 2012, 00:54 0 x

Vanmiddag de boor in mn spoiler gezet, wat een water! Ik heb het niet gemeten, maar ik denk dat er een dikke 1,5 liter uitkwam. Er leek geen einde aan te komen!

Voor de mensen die dit klusje willen uitvoeren: zet de wagen even met 1 kant op de stoep, zodat het water naar links of rechts wordt geduwd. Ik had zelf de auto vlak staan, en dan is het toch lastiger om de stroom op gang te krijgen.
Ik heb uiteindelijk een rietje gebruikt om het water eruit te blazen, hierdoor zag ik ook wat belletjes ontstaan bij de kitrand, meteen een indicatie waar het lek zit.

Op naar het volgende klusje :D
Plaats reactie