DISCUSSIE:Wat heb je laten doen,waar en wat heeft het gekost
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Romulus"]Dit heb ik laten doen: 120.000 km beurt + APK
Waar: Bosch Car Service
Wanneer: 27-2-2012
Wat heeft het gekost: 542 euro
Bij kilometerstand 121.800 km
Opmerkingen:
3,75 uur werk
motorolie 5W40 + filter
carterontluchting preventief gespoeld
bougies
luchtfilter
interieurfilter
brandstoffilter
injectiecleaner
versnellingsbakolie + Tunap additief
doormeten dynamo + accu
stofhoezen schokbrekers achter
Bosch mobiliteitsgarantie
verder geen bijzonderheden[/quote]
Ik neem toch aan dat de Mobiliteitsgarantie gratis is ? Bij mijn Bosch car service Swalmen in ieder geval wel bij een grote beurt.
Waar: Bosch Car Service
Wanneer: 27-2-2012
Wat heeft het gekost: 542 euro
Bij kilometerstand 121.800 km
Opmerkingen:
3,75 uur werk
motorolie 5W40 + filter
carterontluchting preventief gespoeld
bougies
luchtfilter
interieurfilter
brandstoffilter
injectiecleaner
versnellingsbakolie + Tunap additief
doormeten dynamo + accu
stofhoezen schokbrekers achter
Bosch mobiliteitsgarantie
verder geen bijzonderheden[/quote]
Ik neem toch aan dat de Mobiliteitsgarantie gratis is ? Bij mijn Bosch car service Swalmen in ieder geval wel bij een grote beurt.
[quote="Thck"]Gezien het feit dat je cruisecontrol in de auto hebt zou het mogelijk daar iets mee te maken kunnen hebben.
De ingeschakelde cruisecontrol wordt immers o.a. door op de rem te trappen uitgeschakeld dus op een of andere wijze is er via die remlichtschakelaar ook een signaalfunctie naar je cruisecontrole en dus naar je ECU.
Mogelijk dat bij disfunctioneren van de schakelaar uit veiligheidsoverweging een EPC signaal wordt getrickerd.
Theo[/quote]
Het zou kunnen Theo. In ieder geval werkt het allemaal weer naar behoren en daar gaat het natuurlijk om.
Groet,
Sjors
De ingeschakelde cruisecontrol wordt immers o.a. door op de rem te trappen uitgeschakeld dus op een of andere wijze is er via die remlichtschakelaar ook een signaalfunctie naar je cruisecontrole en dus naar je ECU.
Mogelijk dat bij disfunctioneren van de schakelaar uit veiligheidsoverweging een EPC signaal wordt getrickerd.
Theo[/quote]
Het zou kunnen Theo. In ieder geval werkt het allemaal weer naar behoren en daar gaat het natuurlijk om.
Groet,
Sjors
[quote="Peter_Audi_A2"]
Monteur maakte me op attent niet met een te laag toerental (onder de 1500 toeren) op te trekken. De motor wordt anders te zwaar belast.[/quote]
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het wegrijden hem geen goed doet. Nogmaals onbegrijpelijk van Audi dit zo in te stellen!!
Sjors
Monteur maakte me op attent niet met een te laag toerental (onder de 1500 toeren) op te trekken. De motor wordt anders te zwaar belast.[/quote]
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het wegrijden hem geen goed doet. Nogmaals onbegrijpelijk van Audi dit zo in te stellen!!
Sjors
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="j.hoeben1"][quote="Peter_Audi_A2"]
Monteur maakte me op attent niet met een te laag toerental (onder de 1500 toeren) op te trekken. De motor wordt anders te zwaar belast.[/quote]
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het wegrijden hem geen goed doet. Nogmaals onbegrijpelijk van Audi dit zo in te stellen!!
Sjors[/quote]
In principe niet zo vreemd. het is een meerklep blokje, en zijn zijn bij 1500 toertjes meestal nog niet thuis. ik vind persoonlijk, dat het wegrijden vanuit zijn 1, bij 2000 RPM het lekkerst gaat. Daarboven is overkill.
Monteur maakte me op attent niet met een te laag toerental (onder de 1500 toeren) op te trekken. De motor wordt anders te zwaar belast.[/quote]
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het wegrijden hem geen goed doet. Nogmaals onbegrijpelijk van Audi dit zo in te stellen!!
Sjors[/quote]
In principe niet zo vreemd. het is een meerklep blokje, en zijn zijn bij 1500 toertjes meestal nog niet thuis. ik vind persoonlijk, dat het wegrijden vanuit zijn 1, bij 2000 RPM het lekkerst gaat. Daarboven is overkill.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"][quote="j.hoeben1"][quote="Peter_Audi_A2"]
Monteur maakte me op attent niet met een te laag toerental (onder de 1500 toeren) op te trekken. De motor wordt anders te zwaar belast.[/quote]
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het wegrijden hem geen goed doet. Nogmaals onbegrijpelijk van Audi dit zo in te stellen!!
Sjors[/quote]
In principe niet zo vreemd. het is een meerklep blokje, en zijn zijn bij 1500 toertjes meestal nog niet thuis. ik vind persoonlijk, dat het wegrijden vanuit zijn 1, bij 2000 RPM het lekkerst gaat. Daarboven is overkill.[/quote]
Ik probeer mezelf er aan te wennen om idd. boven die 1500 toeren te blijven tijdens wegrijden en overschakelen. De motor pakt dan op z'n best op. Onder dit toerental lijkt de motor even "dood" te vallen om daarna met moeite weer op te pakken.
Als het moet wil de auto best vooruit, maar je moet hem een beetje aansporen (lees toeren maken) voor het gewenste resultaat.
In dat opzicht is het jammer dat deze auto nooit met automaat is geleverd (behoudens de robotbak in de 3L uitvoering). Hiermee zou het verloop van het koppel door de hydraulische omvormer voor een deel kunnen worden gecompenseerd.
Is er ooit een poging door iemand gedaan om een automaat uit een Polo/Ibiza in een A2 te zetten?
De 1.4 16V motoren waren volgens mij in de Polo/Ibiza wel met automaat leverbaar.
Monteur maakte me op attent niet met een te laag toerental (onder de 1500 toeren) op te trekken. De motor wordt anders te zwaar belast.[/quote]
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het wegrijden hem geen goed doet. Nogmaals onbegrijpelijk van Audi dit zo in te stellen!!
Sjors[/quote]
In principe niet zo vreemd. het is een meerklep blokje, en zijn zijn bij 1500 toertjes meestal nog niet thuis. ik vind persoonlijk, dat het wegrijden vanuit zijn 1, bij 2000 RPM het lekkerst gaat. Daarboven is overkill.[/quote]
Ik probeer mezelf er aan te wennen om idd. boven die 1500 toeren te blijven tijdens wegrijden en overschakelen. De motor pakt dan op z'n best op. Onder dit toerental lijkt de motor even "dood" te vallen om daarna met moeite weer op te pakken.
Als het moet wil de auto best vooruit, maar je moet hem een beetje aansporen (lees toeren maken) voor het gewenste resultaat.
In dat opzicht is het jammer dat deze auto nooit met automaat is geleverd (behoudens de robotbak in de 3L uitvoering). Hiermee zou het verloop van het koppel door de hydraulische omvormer voor een deel kunnen worden gecompenseerd.
Is er ooit een poging door iemand gedaan om een automaat uit een Polo/Ibiza in een A2 te zetten?
De 1.4 16V motoren waren volgens mij in de Polo/Ibiza wel met automaat leverbaar.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="Peter_Audi_A2"]Is er ooit een poging door iemand gedaan om een automaat uit een Polo/Ibiza in een A2 te zetten?
De 1.4 16V motoren waren volgens mij in de Polo/Ibiza wel met automaat leverbaar.[/quote]Ik heb hier al eens bericht dat het wel mogelijk lijkt (al zou men ook bij Audi gezegd hebben dat een automaat niet onder het A2-kapje zou passen). Maar niemand heeft het nog uitgevoerd, lijkt het. En wat het kost? De meest optimistische schatting is met € 2000 minus een gesloopte Lupo deze post uit die thread.
De 1.4 16V motoren waren volgens mij in de Polo/Ibiza wel met automaat leverbaar.[/quote]Ik heb hier al eens bericht dat het wel mogelijk lijkt (al zou men ook bij Audi gezegd hebben dat een automaat niet onder het A2-kapje zou passen). Maar niemand heeft het nog uitgevoerd, lijkt het. En wat het kost? De meest optimistische schatting is met € 2000 minus een gesloopte Lupo deze post uit die thread.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Romulus"][quote="Peter_Audi_A2"]Is er ooit een poging door iemand gedaan om een automaat uit een Polo/Ibiza in een A2 te zetten?
De 1.4 16V motoren waren volgens mij in de Polo/Ibiza wel met automaat leverbaar.[/quote]Ik heb hier al eens bericht dat het wel mogelijk lijkt (al zou men ook bij Audi gezegd hebben dat een automaat niet onder het A2-kapje zou passen). Maar niemand heeft het nog uitgevoerd, lijkt het. En wat het kost? De meest optimistische schatting is met € 2000 minus een gesloopte Lupo deze post uit die thread.[/quote]
@Romulus,
Bedankt voor de info. Lijkt me alleen interessant als je A2-tje aan een volledige motorrevisie
toe is. En je goedkoop aan een schade LUPO/Polo met dezelfde motor & automaat kunt komen,
liefst met weinig km's ....
De 1.4 16V motoren waren volgens mij in de Polo/Ibiza wel met automaat leverbaar.[/quote]Ik heb hier al eens bericht dat het wel mogelijk lijkt (al zou men ook bij Audi gezegd hebben dat een automaat niet onder het A2-kapje zou passen). Maar niemand heeft het nog uitgevoerd, lijkt het. En wat het kost? De meest optimistische schatting is met € 2000 minus een gesloopte Lupo deze post uit die thread.[/quote]
@Romulus,
Bedankt voor de info. Lijkt me alleen interessant als je A2-tje aan een volledige motorrevisie
toe is. En je goedkoop aan een schade LUPO/Polo met dezelfde motor & automaat kunt komen,
liefst met weinig km's ....
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 
