Open Sky Systeem problemen... - Met video!

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Bossink

11 mei 2012, 00:07 0 x

Hallo A2-ers,

Nu een weekje in m'n A2 gereden, met het open dakje zo nu en dan geopend. Ik heb inmiddels al veel gelezen over de mankementen en coulance regeling. Helaas is m'n A2 te oud voor de coulance regeling... maar wellicht kunnen jullie me helpen?

Het volgende is het geval:

- Mijn dak gaat namelijk wel open, alleen denk ik dat ie niet helemaal open gaat.
- Bij het indrukken van de knop duurt het even voordat het dak iets doet (open of dicht) het lijkt alsof de kabel eerst strak moet trekken
- Er is een duidelijke "knak" te horen wanneer de 2e glasplaat opgetild moet worden...
- Het lijkt dat er wat palletjes zijn afgebroken (zie video)
- De platen liggen wel recht en de alles sluit ook goed af

Zie video:
http://youtu.be/a1jWXXwhuEw

Ik heb inmiddels een reparatiesetje gevonden via dit forum. Het setje is bedoelt om 1 of 2 gebroken "meenemers" te repareren. Alleen heb ik geen idee of het daaraan ligt??

Graag jullie wijze adviezen, almachtige mede A2-ers :P
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2012, 00:14 0 x

Video is niet te bekijken, is Privat
zoop

11 mei 2012, 00:22 0 x

[quote="rolf"]Video is niet te bekijken, is Privat[/quote]
Privat veg. Bom afgivt :D
Bossink

11 mei 2012, 00:34 0 x

Whoops....video staat nu "openbaar" ...sorry jungs'
A2 Sky Window

11 mei 2012, 01:01 0 x

Even You-tube filmpje bekeken. Meenemers lijken me niet afgebroken omdat de glasdelen wel mooi recht blijven lopen. De palletjes hebben hun beste tijd gehad (was bij mij ook zo). Deze kan je gewoon via de Audi dealer bestellen. Als ik jou was zou ik alles een netjes ontvetten en daarna alles in het siliconenvet zetten (geen spray maar vet bv.: Kroon olie "Silicon Compound"). Succes !
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2012, 01:39 0 x

Dak moet volgens mij nog verder open kunnen, voorste glasplaat zou met de voorkant iets voorbij de middenstijl moeten stoppen.
audietje

11 mei 2012, 09:50 0 x

Ik had in mijn vorige A2 ook een open sky system.
Werkte precies zoals die van jou.
Volgens mij gaat hij wel helemaal open op je filmpje.
De knak die je hoort als het 2e paneel opengaat had ik ook.
Dat is door de dealer verholpen door gebruik van een of ander smeermiddel dat ie speciaal voor dit soort open daken had besteld. Of dat laatste waar is weet ik niet maar ik was wel blij met het feit dat na behandeling dat tweede paneel zonder knak mee open ging. Nooit meer last gehad.
De betreffende A2 was een 1.6 fsi uit 2005.
groet
audietje
Oort

11 mei 2012, 10:34 0 x

Ook volgens mij gaat het dakje wel helemaal (zover al kan en hoort) open.
Ik zie geen concreet/opvallend verschil met mijn dakje, behalve dat het openen bij mij in 2 fases gaat. D.w.z. dat bij het openen (dus het indrukken van het knopje) het dakje eerst op de kantelstand gaat staan en ik het knopje voor een tweede keer moet indrukken, om hem volledige te openen (schuifstand). Of het zo is, weet ik niet, maar er is mij eens verteld, dat dit bij de latere A2's (v.a. '03) zo is.
Verder zie ik geen opvallend verschil.
Bossink

11 mei 2012, 11:04 0 x

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties :D , klinkt niet heel negatief iig! Wat betreft de maximale opening van het raam; die van mij is van 2001, weet iemand of de eerdere versies anders openen dan de latere versies van het oss?

Wat kunnen jullie verder vertellen over de aanlooptijd (tijd tussen het drukken op de knop en het bewegen van het raam)?

En, welk smeermiddel zouden jullie adviseren?

Bedankt alvast!
Oort

11 mei 2012, 11:54 0 x

Voor zover ik weet, openen alle versies van deze dakjes even ver.
V.w.b. de aanlooptijd; ik weet alleen dat bij mij het dakje direct reageert, bij het indrukken van het knopje (zowel bij openen als bij sluiten). Zit geen tijd tussen.
V.w.b. smeermiddel schreef A2 Sky Window ...:
Als ik jou was zou ik alles een netjes ontvetten en daarna alles in het siliconenvet zetten (geen spray maar vet bv.: Kroon olie "Silicon Compound").

Succes (en de groeten vanuit bewolkt Zutphen :lol: )
Plaats reactie