hoge bouw kwaliteit

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
Rens 79

12 mei 2012, 21:30 0 x

Audi kan dan auto's bouwen van hoge kwaliteit,maar gisteren moesten de wielen eraf
i.v.m. het uitlijnen en balanceren.
En dan moeten eerst de naafkapjes eraf,en er weer op @#%^$#$#@.
Verleden jaar noodgedwongen 2 nieuwe kapjes moeten kopen,omdat de nokjes (4)
waar die metalen ring tussen zit waren afgebroken.
Nou gingen die nieuwe er op als boter en die 2 andere krijg ik er met geen mogelijkheid op.
Nieuwe er weer af hoe het nu precies zat, die oude op dezelfde manier erop , mooi niet dus.
Met geen mogelijkheid dat ze erin klikken,met als uiteindelijk resultaat dat ik weer naar de
dealer kan voor 2 nieuw naafkapjes a 25 euro /stuk.
Had nog geluk dat het uitlijnen en balanceren niets koste (goede kennis)
jnobel

12 mei 2012, 22:36 0 x

Hmm, herkenbaar...
De plastic onderdelen doen m.i. wel af aan het gevoel van kwaliteit.
In een andere thread had ik het over het vervangen van de noodontgrendeling van de kofferbak.
Dit is een plastic kabeltje waaraan je kunt trekken als je deurontgrendeling het om een of andere reden niet meer doet (lege accu) en je bij de accu in de kofferbak moet zijn.

Die was bij mij dus middenin gebroken, dus heb ik een nieuwe gehaald (kleine 9 euro).

Het breken is op zich niet raar na 11 jaar indrogen van de weekmakers die het flexibel houden.

Wat me tegenviel: de 'nieuwe' brak bij installatie al een klempootje af.

Achteraf denk je: die was wellicht ook 11 jaar oud en heeft dan alleen in een magazijn 11 jaar liggen indrogen..

Zucht dus geen steek verder..

By the way, er zijn wel meer plastic delen die nogal makkelijk breken. Bij mij is (notabene door de Audi dealer) de middenconsole gemold voor het vervangen van het alarm knipperlichtje.
Kom je dan later ineens achter dat alle schroefhuizen (noem je dat zo) van de bevestiging van de console gewoon dwars doormidden zijn gebarsten.

Groeten, Johan
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 mei 2012, 22:56 0 x

Dat klemsysteem voor de naafdoppen zat al bij Ronal velgen van mijn golf 2 van meer dan 20 jaar geleden.
Was er altijd huiverig voor om de doppen de monteren of demonteren, vooral bij koud weer (kunststof wordt hard/stug).
Bij mijn A2 klikten de naafdoppen er gemakkelijk op tijdens het wisselen naar de zomerwielen. Jammer genoeg zijn er twee lelijk geworden door oxidatie.

[quote="jnobel"]

By the way, er zijn wel meer plastic delen die nogal makkelijk breken. Bij mij is (notabene door de Audi dealer) de middenconsole gemold voor het vervangen van het alarm knipperlichtje.
Kom je dan later ineens achter dat alle schroefhuizen (noem je dat zo) van de bevestiging van de console gewoon dwars doormidden zijn gebarsten.

Groeten, Johan[/quote]

@jnobel

Dit is niet door de dealer teruggemeld toen je de auto ophaalde? Lijkt me wel zo netjes ....
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
j.hoeben1

13 mei 2012, 00:13 0 x

Tot mijn spijt moet ik berichten dat met het omwisselen van de winter naar zomerbanden ook zo'n nokje van een naafkap afgebroken is. Heb hem er zonder dat ene nokje opgezet en blijft tot nu toe wel zitten. Ook ik denk dat men daar wel wat meer aandacht aan had kunnen geven want die naafkapjes van die 15 inches velgen zijn van een matige kwaliteit, iets anders kan ik er niet van zeggen.

Sjors
mister

13 mei 2012, 02:36 0 x

Bij mij zijn er ook al 2 kapjes kapot gegaan tijdens balanceren/uitlijnen. Dit is niet door mij, maar door bandenboer gedaan. Gelukkig was ik erbij anders hadden ze het nooit vermeld! Ze waren wel zo netjes dat ze het hebben vergoed. Dus let op als je iets gaat laten doen aan je banden/wielen. Voordat je het weet zit je zonder naafkapjes...
Rens 79

13 mei 2012, 03:12 0 x

[quote="mister"]Bij mij zijn er ook al 2 kapjes kapot gegaan tijdens balanceren/uitlijnen. Dit is niet door mij, maar door bandenboer gedaan. Gelukkig was ik erbij anders hadden ze het nooit vermeld! Ze waren wel zo netjes dat ze het hebben vergoed. Dus let op als je iets gaat laten doen aan je banden/wielen. Voordat je het weet zit je zonder naafkapjes...[/quote]

Verleden jaar had dezelfde bandenboer (kennis) ook een kapje kapot gemaakt en ook vergoed.
Ik had uit voorzorg de naafkapjes al verwijderd omdat Donderdag de a2 een grote beurt kreeg,en gisteren dus het uitlijnen en balanceren.
Ze moeten er haast van zelf opklikken,en als je moet slaan zitten ze niet goed
jnobel

13 mei 2012, 03:37 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Dat klemsysteem voor de naafdoppen zat al bij Ronal velgen van mijn golf 2 van meer dan 20 jaar geleden.
Was er altijd huiverig voor om de doppen de monteren of demonteren, vooral bij koud weer (kunststof wordt hard/stug).
Bij mijn A2 klikten de naafdoppen er gemakkelijk op tijdens het wisselen naar de zomerwielen. Jammer genoeg zijn er twee lelijk geworden door oxidatie.

[quote="jnobel"]

Groeten, Johan[/quote]
@jnobel
Dit is niet door de dealer teruggemeld toen je de auto ophaalde? Lijkt me wel zo netjes ....[/quote]

Nee, dat niet, men deed of de neus bloedde.
Inderdaad niet netjes, de betreffende dealer (ik noem geen namen) kreeg toen toen ook een heel slecht cijfer.... in de klant beoordelingen (ongeveer laagste van Nederland).
Toen in daar zat te wachten (2,5 uur wachttijd bij de "Quick service') kwam er ook iemand terug met een 'dikke audi cabrio' waarvan de nieuwe velgen gewoon niet aangedraaid waren met het juiste moment, foutje in de lunchpauze o.i.d.
Die reed dus op de snelweg met losse bouten, kan toch gewoon niet? levensgevaarlijk.
"Vakgarage" noemen ze dat, daarentegen, mijn locale garage kan dan bepaalde Audi specifieke zaken wellicht niet, maar de man is wél goudeerlijk en vakbekwaam.

Groeten,
Johan
Plaats reactie