vermogen verlies

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Romulus

15 mei 2012, 19:13 0 x

Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een FSI waar eerder ook al een storing aan was.

Laat ze de storingscodes opschrijven en post die hier, dan kunnen we gerichter meekijken.

Het lijkt inderdaad alsof die remdrukcilinder er buiten staat. De overige storingen zullen wel samenhangen.

Tip: neem voor het racen voortaan de motor, nog meer winkans :mrgreen:
petera2s-line

15 mei 2012, 20:22 0 x

Ja zal ik doen.
Ga morgen even langs de garage en vraag de storings code's op
Klopt het gaat om een 1.6 fsi waar ik eerder storing aan heb gehad de bogies zijm mu vervangen.
Dat hielp niet. Er zitten net nieuwe bobine pennen in maar ook deze worden vervangen.
petera2s-line

16 mei 2012, 15:53 0 x

Nou hier heb ik de fout code's

18321- pressure sensor for brake boost (g294)
p 1913-35-00 short to ground
16684- Random/multiple cylinder misfire detected
p0300-35-00
16687- cylinder 3
p0303-35-00- misfire detected
17428- fuel pressure regulation
p1020-35-10 control range exceeded- intermittent

Heb ook 2 foto's gemaakt van de pressure sensor deze is heel goedkoop door gelust

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

groetjes peter
Romulus

16 mei 2012, 17:26 0 x

Ik zou zeggen, storingen wissen en gaan rijden, kijken welke er terug komen. Liever nog rijden met de computer eraan zodat je meteen kunt zien wat er gebeurt.
Maar voor die tijd even de bedrading van die sensor voor de rembekrachtiger fixen.

Het vervangen van nieuwe onderdelen (bobines) lijkt me niet zinvol.
Zijn alle massapunten (m.n. aan de cilinderkop) in orde?
petera2s-line

16 mei 2012, 17:41 0 x

Hallo

Hebben hem op de test bank gehad na dat alle storingen gewist waren en deze kwamen terug tevens hoor je ook de misfire in de uitlaat. De garage denkt dat het iets is met de inspuiting van de 3 silinder. Maar dat weten ze niet zeker.
De gegevens zijn van naar het wissen van de comuter en daarna weer op de test bank.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2012, 23:33 0 x

Ik heb er niet zo heel veel weet van, maar als ik lees van misfires, komt het bij me op dat mijn buurman dit 3 weken geleden ook heeft gehad. Bij de garage dachten ze eerst aan bobines, deze vervangen, bracht echter geen verbetering. Het waren de injectoren !!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 mei 2012, 13:19 0 x

Het feit dat je aangeeft dat je een "misfire" in de uitlaat hoort doet mij toch sterk richting de onststeking denken!

Dit verschijnsel treedt op indien de uitlaatklep niet geheel gesloten is op het moment dat er een ontsteking plaats vindt!(lek of onjuiste timing t.o.v. de inspuiting) Het lijkt er hier op dat er een uitlaatklep (of meerdere) te vroeg open gaan of niet goed afsluiten).

Verantwoordelijk voor de juiste timing hiervan zijn de "nokkenassensor" en de "krukassensor",
gezamenlijk bepalen deze het ontstekingsmoment.

Dat er geen foutmelding zichtbaar is van deze beide sensoren is gelegen in het feit dat ze wel werken! Echter mogelijk dat een van beide (meest voor de hand liggend is de nokkenassensor) op het verkeerde moment een signaal geeft!

Ik denk in eerste instantie niet aan een inspuitstoring (uitsluiten kun je het echter ook niet helemaal).

Om een mogelijke diagnose te stellen en het euvel te elimineren naar één cilinder zou je een toerenterugval test kunnen doen.
Indien n.l. één cilinder minder functioneert doordat er mogelijk een uitlaatklep niet geheel sluit (lekt) of niet op tijd sluit dan is op die cilinder de compressie wat lager wat zal resulteren in een iets mindere terugval van het stationair toerental indien die cilinder even wordt uitgeschakeld.

Procedrue is als volgt:

Laat de motor stationair draaien, neem vervolgens één voor één per cilinder de ontsteking weg (door even de bobinepen te lichten nadat je deze vooraf al wat los erop gezet hebt). Kijk bij iedere cilinder hoeveel toeren het stationair toerental afneemt. Dit zou op alle cilinders gelijk moeten zijn, is er een cilinder bij waar dit opvallent weinig is dan is dat de boosdoener!

Theo
petera2s-line

26 mei 2012, 00:21 0 x

Hallo allemaal

Mijn audi rijd weer als nieuw naar lang zoeken hebben ze het toch gevonden.
De oorzaak was een kapotte pen en iets met de inspuiting.
totale kosten 735 euro.
Iedereen bedankt voor het mee denken.

groetjes peter
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 mei 2012, 11:13 0 x

De injectoren dus toch ?? Blij dat hij weer fatsoenlijk loopt, ik hoop dat je voorlopig van weer een dure rekening gespaard blijft. Gr Eric
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

26 mei 2012, 13:00 0 x

[quote="petera2s-line"]Hallo allemaal

Mijn audi rijd weer als nieuw naar lang zoeken hebben ze het toch gevonden.
De oorzaak was een kapotte pen en iets met de inspuiting.
groetjes peter[/quote]

Kun je misschien iets meer in detail aangeven (b.v. wat staat er op de rekening specificatie) m.b.t. wat het nu precies was? Dit kan dan eventueel voor andere een aanwijzing zijn.
(b.v. wat bedoel je precies met "iets met de inspuiting'?) En die 'kapotte pen" , was dat misschien één bobine?
Is misschien bij jou bekend op basis waarvan (welke informatie b.v. foutcode) ze tot deze conclusie zijn gekomen?

Theo
Plaats reactie