vermogen verlies
-
Helaas naar 50 km weer storing. :cry:
Terug naar dew garage en wat blijkt nu is niet alleen de derde cilinder die een mis fire heeft maar cilinder 1,2 en 3. zucht. Dus met de moneur naar de audi dealer opnieuw uitlezen en wat blijkt ze weten het niet was hun antwoordt misschien dat iemand het weet op het audi a2 forum. Nou bedankt en dat noemt zich audi dealer.
Ons vermoeden is dat er een spanrol stuk is en daardoor heeft hij die mis fire's. wat denken jullie?
met vriendelijke groet
Peter
Terug naar dew garage en wat blijkt nu is niet alleen de derde cilinder die een mis fire heeft maar cilinder 1,2 en 3. zucht. Dus met de moneur naar de audi dealer opnieuw uitlezen en wat blijkt ze weten het niet was hun antwoordt misschien dat iemand het weet op het audi a2 forum. Nou bedankt en dat noemt zich audi dealer.
Ons vermoeden is dat er een spanrol stuk is en daardoor heeft hij die mis fire's. wat denken jullie?
met vriendelijke groet
Peter
Oh shit...
Het belangrijkste bij zo'n FSI lijkt niet hoe fit de auto is, maar hoe fit de garage... je verhaal doet me wel veel denken aan dat van @lf. Die BAD motor doet hier zijn naam eer aan.
Schrijf maar weer de foutcodes hier neer, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen, eventueel met de hulp van onze Duitse Freunde (ik kan daar een topic voor je openen als je dat behulpzaam lijkt).
Het belangrijkste bij zo'n FSI lijkt niet hoe fit de auto is, maar hoe fit de garage... je verhaal doet me wel veel denken aan dat van @lf. Die BAD motor doet hier zijn naam eer aan.
Schrijf maar weer de foutcodes hier neer, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen, eventueel met de hulp van onze Duitse Freunde (ik kan daar een topic voor je openen als je dat behulpzaam lijkt).
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@peter
Je kunt proberen bij @alf te achterhalen wat de problemen precies waren.
Ik vond op internet het volgende topic:
http://amtgarageforum.nl/audi/a2/storin ... 33017.html
Misschien kan je garage dit verder op weg helpen. Het belangrijkste is het stellen
van een goede diagnose. desnoods door het raadplegen van een technisch forum zoals
http://www.amtgarageforum.nl.nl of http://www.problemcar.nl
En anders een van de garages raadplegen die bij @lf in het topic genoemd worden.
Wel verdrietig dat men bij de Audi-dealer niet gemotiveerd is mee te denken bij
het stellen van de diagnose.
Auto's ouder dan 5 jaar zijn blijkbaar niet belangrijk meer ....
Je kunt proberen bij @alf te achterhalen wat de problemen precies waren.
Ik vond op internet het volgende topic:
http://amtgarageforum.nl/audi/a2/storin ... 33017.html
Misschien kan je garage dit verder op weg helpen. Het belangrijkste is het stellen
van een goede diagnose. desnoods door het raadplegen van een technisch forum zoals
http://www.amtgarageforum.nl.nl of http://www.problemcar.nl
En anders een van de garages raadplegen die bij @lf in het topic genoemd worden.
Wel verdrietig dat men bij de Audi-dealer niet gemotiveerd is mee te denken bij
het stellen van de diagnose.
Auto's ouder dan 5 jaar zijn blijkbaar niet belangrijk meer ....
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

-
Ja de motor doet zijn naam eer aan zal morgen de code's opvragen bij de garage.
Zucht hoop niet dat dit ook een spook auto wordt en ik straks opzoek moet naar een andere auto.
Want de audi bevalt verder wel.
Hopen dat onze duitse vrienden iets weten.
Zucht hoop niet dat dit ook een spook auto wordt en ik straks opzoek moet naar een andere auto.
Want de audi bevalt verder wel.
Hopen dat onze duitse vrienden iets weten.
[quote="petera2s-line"]Ja de motor doet zijn naam eer aan zal morgen de code's opvragen bij de garage. Zucht hoop niet dat dit ook een spook auto wordt en ik straks opzoek moet naar een andere auto. Want de audi bevalt verder wel. Hopen dat onze duitse vrienden iets weten.[/quote]Ik zou dan echt niet bij dezelfde garage blijven "proberen" als ze aangeven geen idee te hebben. Maak een afspraak bij JBautoservice in Dieverbrug. Is 110 km enkele reis, maar dan weet je zeker dat je een goed advies krijgt. Leg je probleem in ieder geval eens telefonisch aan Jos (eigenaar) voor zodat hij een inschatting kan maken of hij je kan helpen.
-
Heb Jos gebelt en hij dacht dat de mechanische druk pomp van de brandstof stuk was maar dat wist hij niet zeker. Hij wist wel dat dit niet goedkoop is en dat ik zeker geen pomp van de sloop moest halen want daar had hij slechte ervaringen mee.
Heb ook gevraagt of dit te meten was ivm de hoge prijs van de pomp maar dat is helaas niet het geval. :cry: :cry: . dus nu moet ik gaan afwegen neem ik de gok en koop een nieuwe pomp. zucht. wordt vervolgd
Heb ook gevraagt of dit te meten was ivm de hoge prijs van de pomp maar dat is helaas niet het geval. :cry: :cry: . dus nu moet ik gaan afwegen neem ik de gok en koop een nieuwe pomp. zucht. wordt vervolgd
Het lijkt me alleszins een betere raadgever dan je huidige garage, en beter dan wij allemaal bij elkaar. Als ik jou was zou ik het wel weten. Jammer van het vakantiegeld, maar als de pomp niet defect blijkt, kan die vast verkocht worden waardoor de schade beperkt blijft.
-
zou deze ook passen op mijn a2 1.6 fsi uit 2002 ??
Touran 2005 1.6 FSI 03C 127 025 R hoge druk brandstofpomp
Al vast bedankt
Touran 2005 1.6 FSI 03C 127 025 R hoge druk brandstofpomp
Al vast bedankt
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het onderdeelnummer van de A2 met BAD motor is 036 127 025 K (prijs ca. 420 euro)
Van de Touran met 1,6 BAG motor: 03C 127 025 L (prijs ca. 275 euro.......)
Of ze onderling uitwisselbaar zijn...... het lijkt er wel op maar zeker is het niet
Groetjes
Smarty707
Van de Touran met 1,6 BAG motor: 03C 127 025 L (prijs ca. 275 euro.......)
Of ze onderling uitwisselbaar zijn...... het lijkt er wel op maar zeker is het niet
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik kan mij niet voorstellen dat het niet mogelijk is om deze pomp op zijn juiste werking te laten controleren!
Nu het vermoeden bestaat dat dit de boosdoener is kunnen ze toch heel gericht een test uitvoeren!
Een beetje Audi-garage (of Bosch station) moet toch de experstische in huis hebben om een pomp alvorens tot vervanging over te gaan te controleren!
Ik zou daartoe zeker voor ik een nieuwe kocht een poging toe ondernemen.
Theo
Nu het vermoeden bestaat dat dit de boosdoener is kunnen ze toch heel gericht een test uitvoeren!
Een beetje Audi-garage (of Bosch station) moet toch de experstische in huis hebben om een pomp alvorens tot vervanging over te gaan te controleren!
Ik zou daartoe zeker voor ik een nieuwe kocht een poging toe ondernemen.
Theo