vermogen verlies
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik vond deze op www.problemcar.nl:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=133827
Bij deze auto bleek het uiteindelijk een vervuild brandstofsysteem te zijn.
Is bij deze auto het brandstoffilter recent vervangen?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=133827
Bij deze auto bleek het uiteindelijk een vervuild brandstofsysteem te zijn.
Is bij deze auto het brandstoffilter recent vervangen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

-
Vanavond gaat de a2 naar een vw audi monteur die net met de vut is. Hij wil poberen de storing opzoeken
. Als hij het niet kan vinden kost het niets.
en anders zo rond de 70 euro. Ik ben benieuwd
Ik hou jullie op de hoogte.

Ik hou jullie op de hoogte.
Is het mogelijk om iets te proberen te resetten?
bijvoorbeeld door accu tijdelijk los te halen?
Heb vanochtend een ongeluk bijgewoond(enkel als hulpverlener). vervolgens wilde ik optrekken en begon motormanagement lampje te knipperen en draaide de auto stuk slechter (zie vermogensverlies)
bijvoorbeeld door accu tijdelijk los te halen?
Heb vanochtend een ongeluk bijgewoond(enkel als hulpverlener). vervolgens wilde ik optrekken en begon motormanagement lampje te knipperen en draaide de auto stuk slechter (zie vermogensverlies)
[quote="Woco"]Is het mogelijk om iets te proberen te resetten?[/quote]
Probeer je nu iets bij te dragen aan het probleem van Peter, of je eigen euvel eraan te hangen? Bij de FSI zal resetten niet zoveel zin hebben, vermoed ik.
In jouw geval zou ik de storingscode uitlezen, al het andere is vooral gissen. Hete kandidaten zijn de EGR-klep en de penbobines. Gaat het over je benzine- of je LPG-A2? Als een van je bobines zou zijn overleden, moet je merken dat de motor op drie cilinders loopt.
Probeer je nu iets bij te dragen aan het probleem van Peter, of je eigen euvel eraan te hangen? Bij de FSI zal resetten niet zoveel zin hebben, vermoed ik.
In jouw geval zou ik de storingscode uitlezen, al het andere is vooral gissen. Hete kandidaten zijn de EGR-klep en de penbobines. Gaat het over je benzine- of je LPG-A2? Als een van je bobines zou zijn overleden, moet je merken dat de motor op drie cilinders loopt.
Beste,
het is inderdaad mijn eigen probleem.... in de LPG..
trok net iets harder op ivm een aanrijding, en vervolgens ging motormanagement lampje knipperen...
Het lijkt inderdaad of de motor op 3 pootjes draait.
Kan dat spontaan gebeuren? heb geen uitleesapparaat bij de hand, een ANWB helper wel?
Auto staat op dit moment in Heeswijk op het parkeerterrein van het werk...
het is inderdaad mijn eigen probleem.... in de LPG..
trok net iets harder op ivm een aanrijding, en vervolgens ging motormanagement lampje knipperen...
Het lijkt inderdaad of de motor op 3 pootjes draait.
Kan dat spontaan gebeuren? heb geen uitleesapparaat bij de hand, een ANWB helper wel?
Auto staat op dit moment in Heeswijk op het parkeerterrein van het werk...
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als je blokje op 3 pitten loopt, merk je dat gelijk, hoor. Gaat tie heel onregelmatig van lopen, staat te schudden bij stationair, maakt vaak veel meer geluid en je hebt helemaal geen trekkracht meer.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Dit kun je zelf even heel simpel controleren, neem even (met b.v. een schroevendraaier) de bobines los door ze iets uit hun houder te lichten (maak wel even van tevoren de kabelklemmetjes hier en daar los zodat je wat ruimte creëert).
Duw nu die losse bobines zachtjes op de bougie's (dus niet aandrukken). Start nu de motor en haal met een schroevendraaier één voor één de bobines omhoog (dus even los van de bougie).
Indien je bij de defecte bobine bent zal de motor hier niet terugvallen in zijn toeren aangezien deze cilinder al niet mee deed.
Theo
Duw nu die losse bobines zachtjes op de bougie's (dus niet aandrukken). Start nu de motor en haal met een schroevendraaier één voor één de bobines omhoog (dus even los van de bougie).
Indien je bij de defecte bobine bent zal de motor hier niet terugvallen in zijn toeren aangezien deze cilinder al niet mee deed.
Theo
bedankt voor de tip, maar heb geen schroevendraaier liggen (kantoor, helaas geen werkplaats of magazijn)
Is het mogelijk met 3 cilinders kilometer of 80 te rijden... of is het dan beter om de ANWB te laten komen???
Het is geen onwil dus om zelf te checken, maar heb hier de mogelijkheid even niet...
Is het mogelijk met 3 cilinders kilometer of 80 te rijden... of is het dan beter om de ANWB te laten komen???
Het is geen onwil dus om zelf te checken, maar heb hier de mogelijkheid even niet...
[quote="Woco"]Is het mogelijk met 3 cilinders kilometer of 80 te rijden... of is het dan beter om de ANWB te laten komen???[/quote]Liever niet, ik zou even de mobiliteitsgarantie of wegenwacht aanspreken.
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Indien hij werkelijk op 3 cilinders draait is het zeer af te raden om zo,n 80 km te gaan tijden.
Ik wil wel uitleggen waarom, maar dat heeft nu even geen zin, het komt er op neer dat er dan zeer waarschijnlijk extra motorscade zal ontstaan en ook je catalisator gaat waarschijnlijk stuk (komt vol te zitten met onverbrande brandstof van de bewuste cilinder).
Advies, niet doen.
Theo
Ik wil wel uitleggen waarom, maar dat heeft nu even geen zin, het komt er op neer dat er dan zeer waarschijnlijk extra motorscade zal ontstaan en ook je catalisator gaat waarschijnlijk stuk (komt vol te zitten met onverbrande brandstof van de bewuste cilinder).
Advies, niet doen.
Theo