vermogen verlies

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Woco

07 jun 2012, 00:22 0 x

Advies opgevolgd, vriendelijke collega gaf me te kennen dat zij zeer dichtbij iemand kende die Audi fanaat is
We zijn dus voorzichtig 5 km gaan rijden... Auto uitgelezen. Misfire in cilinder 2.
Voor de test de bobines en bougies gewisseld, bleek uiteindelijk defecte bobi.e.
Wegenwacht afgewacht en de beste man bleek er 1 in de bus te hebben.

Oh ja, de Audi fanaat had een s-line a4 en een a2 s-line met leer voor de vrouw
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jun 2012, 00:42 0 x

[quote="petera2s-line"]Vanavond gaat de a2 naar een vw audi monteur die net met de vut is. Hij wil poberen de storing opzoeken :( . Als hij het niet kan vinden kost het niets. :) en anders zo rond de 70 euro. Ik ben benieuwd
Ik hou jullie op de hoogte.[/quote]

Ben je al wat verder gekomen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
petera2s-line

07 jun 2012, 23:13 0 x

Nee weet helaas nog niks ze zijn nog steeds bezig. Hoop dat hij voor de 23 klaar is anders moet ik even kijken hoe in op het treffen ga komen.
petera2s-line

08 jun 2012, 13:02 0 x

Morgen wordt de riem met spanrollen vervangen en de binnen kant van het blok wordt schoon gemaak de brandstof druk wordt gemeten en de compressie wordt nogmaals gemeten. En daaarna zijn er nog maar een paar opties over van wat het kan zijn.
We wachten rustig af en hopen dat de kosten niet al te ver oplopen zit nu al op ongeveer duizend euro.
Hopen dat hij optijd klaar is
petera2s-line

09 jun 2012, 23:46 0 x

Vandaag weer iets dichter bij de oplossing :D van het motor probleen het is niet de brandstof pomp en ook niet de d-riem en spanrollers en ook niet de bobine pennen en de bogies ook niet.
Blijven er nog maar een paar opties over lekkende kleppen vervuilde kleppendefecte tandwiel of een defecte computer.
Zijn alleen geen goedkope reparaties. Tandwiel kost iets van 500 euro. En de rest weet ik nog niet.
Kan hem straks zo in een kopieren naar een ander onderwerp Wat heb je laten doe en wat heeft het gekost
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jun 2012, 00:06 0 x

[quote="petera2s-line"]Vandaag weer iets dichter bij de oplossing :D van het motor probleen het is niet de brandstof pomp en ook niet de d-riem en spanrollers en ook niet de bobine pennen en de bogies ook niet.
Blijven er nog maar een paar opties over lekkende kleppen vervuilde kleppendefecte tandwiel of een defecte computer.
Zijn alleen geen goedkope reparaties. Tandwiel kost iets van 500 euro. En de rest weet ik nog niet.
Kan hem straks zo in een kopieren naar een ander onderwerp Wat heb je laten doe en wat heeft het gekost[/quote]

Wat bedoel je precies met een defect tandwiel?

mvg Peter_Audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
petera2s-line

11 jun 2012, 22:27 0 x

Hallo allemaal

Heb net een belletje gehad van de monteur en het is een brandstof inlaat probleem :D . Ze hebben in de motor gekenen en zagen dat kop/klep 2 en 3 beschadigd zijn er zaten krassen op. :( :cry: :( De vraag is nu of die daardoor zo slecht loopt we? Ze hebben een cleaner bij de brandstof toegevoegd en hebben de kleppen en de kop ook in gespoten. Nu maar hopen dat hierdoor de motor gereinigd wordt en in het blok niet hoef te reviseren.
Met wat geluk lopen de kosten niet meer zo hoog op.

Groetjes peter
Luc17

12 jun 2012, 00:59 0 x

[quote="petera2s-line"]Hallo allemaal

Heb net een belletje gehad van de monteur en het is een brandstof inlaat probleem :D . Ze hebben in de motor gekenen en zagen dat kop/klep 2 en 3 beschadigd zijn er zaten krassen op. :( :cry: :( De vraag is nu of die daardoor zo slecht loopt we? Ze hebben een cleaner bij de brandstof toegevoegd en hebben de kleppen en de kop ook in gespoten. Nu maar hopen dat hierdoor de motor gereinigd wordt en in het blok niet hoef te reviseren.
Met wat geluk lopen de kosten niet meer zo hoog op.

Groetjes peter[/quote]

Weet je iets meer over de oorzaak hiervan? Er is op internet veel te vinden over koolaanslag op de inlaatkleppen bij direct ingespoten benzinemotoren, omdat deze niet door benzine worden gereinigd. Speelt dat hier een rol?

Succes in ieder geval, en ik hoop voor je dat reinigen het probleem oplost!

Luc17
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 jun 2012, 12:47 0 x

Om vast te stellen of dit de oorzaak is zou de monteur een druktest kunnen uitvoeren, hiermee weet je direct of er een lekkende klep aanwezig is.

procedure:
Draai de bougie van de verdachte cilinder eruit.
Verwijder de kleppendeksel zodat er zicht is op de stand van de kleppen(via de nokkenas).
Torn nu de motor zodanig rond dat zeker is dat zowel de inlaat- als uitlaatklep gesloten zijn (zuiger staat nagenoeg in BDP)
Blokkeer de motor (1e versnelling handrem erop)
Zet nu via het bougiegat (middels een verloopstuk) luchtdruk op de zuiger
De lucht zal zich een uitweg gaan zoeken, dit kan via de inlaatklep (indien deze slecht sluit) en is dan hoorbaar in het inlaatspruitstuk), mogelijk bij een niet goed sluitende uitlaatklep via de uitlaatpijp hoorbaar. Het kan ook hoorbaar zijn in het carter indien de zuigerveren slecht afdichten.

Deze test werd vaak als vervolgtest gebruikt na een compressietest om precies vast te stellen waar het probleem zit (ouderwets maar zeer betrouwbaar)

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat het beschreven probleem veroorzaakt zou worden door wat krasjes op een klep, tenzij deze daadwerkelijk niet meer goed afsluit!

Theo
petera2s-line

13 jun 2012, 01:14 0 x

Hallo allemaal

Ben vandaag maar eens even wezen kijken bij de auto. En er was meer stuk er zijn ook 6 klepstoters stuk.
Verder wordt het blok verder uit elkaar geschroeft en alle klepstoters worden vervangen en ik zit te denken om koppen ook maar te vervangen.
Dan weet ik zeker dat die goed zijn. Want wij denken dat ze schade hebben opgelopen tijdens het stuklopen van de waterpomp bij 65000km maar dit was bij de vorige eigenaar.

Groetjes peter
Plaats reactie