Wassen

Wassen en poetsen voor gevorderden
henkje
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 jun 2012, 17:18 0 x

[quote="rolf"]APC maakt alleen grondig schoon..........daarna is het kunstof heel erg schraal en voelt dan ook niet lekker aan en wordt sneller weer vuil.
Met de Natural Look haal je de kleur helemaal op, wordt het weer mooi glad, anti-statisch met een doffe glans, net als ie weer nieuw geleverd is en beschermd het kunstof tegen vuil en verkleuring.
Dus geen cockpit spray resultaat! dat is afschuwelijk. ;)
Je kunt het ook gebruiken op de deurrubbers, blijven ze lekker zacht en vriezen in de winter niet vast en de pookzak bijvoorbeeld.

Verder zie ik dat je een droogdoek voor na het wassen vergeten bent, de Monello Senza Acqua Drying Towel is een prima doek daarvoor.

PS: Was microfiberdoeken NOOIT met wasverzachter houdende zeep, dan verliezen ze hun vochtopname capaciteit.

Voor de het kale kunstof/ rubber aan de buitenkant heeft Poorboys ook nog wat lekkers: Trim Restorer.
Goed schoonmaken met APC 1:10, afspoelen, drogen en dan met een badstof stukje handoek of washand inwrijven.
Even laten intrekken en dan een mf doekje erover.
Kan er eerst wat vlekkerig uitzien maar dat trekt langzaam weg.
En een tweede keer kan geen kwaad.......... :mrgreen:[/quote]
Als het om de zwarte kunstof delen gaat heb ik zeer goede ervaring
Met. POLYTROL. Niet makkelijk verkrijgbaar maar werkelijk
Fenomenaal voor bumpers ed. Niet vlekkerig en maar één keer
Per 3 maanden aanbrengen.
Ben_3L

30 jun 2012, 17:44 0 x

[quote="henkje"]
Als het om de zwarte kunstof delen gaat heb ik zeer goede ervaring
Met. POLYTROL. Niet makkelijk verkrijgbaar maar werkelijk
Fenomenaal voor bumpers ed. Niet vlekkerig en maar één keer
Per 3 maanden aanbrengen.[/quote]

Ook ik kan de geweldige werking van Polytrol beamen. Het is niet alleen "dressing", maar is een kunststofrenovator en blijft in mijn ervaring véél langer en beter zitten.

Het is een olie-achtig product dat werkt op alle soorten kunststof. Dun opbrengen, tiental minuten uit laten harden en met een niet-pluizende doek afnemen.

Mijn vriendin had verkleurde gordelklikdingen (naam kwijt) die door de jaren heen van rood naar roze verkleurd waren. Een klein beetje polytrol en het is weer (blijvend!) mooi rood.

Een blik Polytrol is online te verkrijgen bij diverse watersportspeciaalzaken (aangezien Polytrol veel ingezet wordt om verkleurde bootranden terug op kleur te brengen)

Kijk hier eens voor resultaten: https://www.google.nl/search?sugexp=chr ... 8QOwqPmPDQ
Plaats reactie