Radiatorschade ontdekt bij werken
Bij de inbouw van de mistlichten heb ik schade ontdekt aan mijn radiator, nergens lekt het dus is niet zo erg. Maar na inspectie vind ik dat deze niet echt goed beschermd is en heb dus een grilletje geplaatst dat ik nog liggen had. Wel wat knutselwerk maar ik ga nu met een geruster hart rijden.
Wel wat lichte steenschade maar erg genoeg om tot aktie over te gaan.

Het zal niet de prijs winnen voor looks maar de foto is genomen van onder, als je gewoon naar de auto kijkt is er helemaal niets van te zien. En het geeft mij een beter gevoel te weten dat de radiator nu toch beschermt is

Het zal niet de prijs winnen voor looks maar de foto is genomen van onder, als je gewoon naar de auto kijkt is er helemaal niets van te zien. En het geeft mij een beter gevoel te weten dat de radiator nu toch beschermt is

De motoren in de A2 produceren zo weinig restwarmte dat de koelluchtopeningen voor NL gebruik ook wel kleiner kunnen. Alleen bij hoog zomer en/of airco en/of file en/of bergpassen is het volledige oppervlak nodig. Er zijn mensen die, ouderwets maar werkzaam, in de winter een kartonnetje achter de grille schuiven zodat de motor (en de kachel) sneller warm wordt. Er zijn er ook die dat in de zomer laten zitten (!) en ook geen problemen ondervinden. Dus het zal met Okuki's grilletje hopelijk wel meevallen.
Herinner je je nog mijn topic over de aanvaring met een vrachtauto onderdeel?
Aan de bumper was nauwelijks iets te zien, door de veerkracht van het plastic,
maar ondertussen was wel mooi de aircowarmtepompradiateur (scrabble!) lek
geslagen. Wellicht is bij jouw auto ook ooit iets dergelijks voorgevallen in mindere mate.
De koelwaterradiateur van een A2 gaat erg lang mee, in tegenstelling tot modernere
Audi en VW modellen aldus een monteur. Auto's van nu schijnen eerder stoom af te moeten blazen?
Zoals de Amerikanen zeggen; if it ain't fixed, don't break it! Maar dan andersom.
Gompie
Aan de bumper was nauwelijks iets te zien, door de veerkracht van het plastic,
maar ondertussen was wel mooi de aircowarmtepompradiateur (scrabble!) lek
geslagen. Wellicht is bij jouw auto ook ooit iets dergelijks voorgevallen in mindere mate.
De koelwaterradiateur van een A2 gaat erg lang mee, in tegenstelling tot modernere
Audi en VW modellen aldus een monteur. Auto's van nu schijnen eerder stoom af te moeten blazen?

Zoals de Amerikanen zeggen; if it ain't fixed, don't break it! Maar dan andersom.
Gompie
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als ik zo de foto van je rad zie, ga je wel op den duur een probleem krijgen. Want 1 van de verbindingsbuisjes (zo noem ik het maar) is toch flink "geknakt" lijkt het wel. Daar op dat punt gaat tie toch een keertje lekken. Dat het "filigraan" beschadigd is, staat niet mooi, maar daar gaat tie niet op lekken. Daar loopt geen koelvloeistof doorheen. Dus hou je rad wel in de gaten.
Zal het zeker in het oog houden, maar ik heb nog geen problemen met de radiator gehad. En ik weet ook niet van wanneer die schade er is, het kan recent zijn of misschien al van een tijd geleden. Één ding is zeker, nu komt er geen nieuwe schade bij 
